Audi A8 hybrid - šestiválec se spotřebou čtyřválce
Letos zahájí Audi sériovou výrobu modelu A8 hybrid, který zkombinuje výkon šestiválce a spotřebu paliva čtyřválce. Zážehový motor 2.0 TFSI a elektromotor dosahují nejvyššího kombinovaného výkonu 180 kW (245 k) a točivého momentu 480 N.m. Průměrná spotřeba paliva zůstala pod hranicí 6,4 l/100 km.
Motor 2.0 TFSI s upravenou konstrukcí poskytuje výkon 155 kW (211 k). Maximální hodnota točivého momentu 350 N.m je k dispozici od 1500 do 4200/min. Spalovací motor spolupracuje s tenkým elektromotorem ve tvaru kotouče, jehož nejvyšší výkon je 40 kW a točivý moment 210 N.m.
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem je uložen před upravenou osmistupňovou převodovkou tiptronic na místě vyhrazeném obvykle kapalinovému měniči momentu. Mezi jednotku TFSI a elektromotor je vložena vícelamelová spojka v olejové lázni, která pracuje ve všech situacích s extrémní precizností a plynule bez rázů. Převodovka hybridního systému řadí velmi rychle a s nejvyšší úrovní komfortu. Hnací sílu přenáší na přední kola a její velké rozpětí převodů přispívá k hospodárnosti modelu Audi A8 hybrid.
Nejvyšší hodnoty krátkodobě dostupného kombinovaného výkonu 180 kW (245 k) a točivého momentu 480 N.m jsou zárukou velmi dynamické jízdy. Audi A8 hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 s a dosahuje rychlosti 235 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu EU je nižší než 6,4 l/100 km.
Limuzína Audi A8 hybrid může být až do 100 km/h poháněna pouze elektromotorem a při konstantní rychlosti 60 km/h má v čistě elektrickém režimu dojezd až tři kilometry. Řidič si může vybírat mezi třemi jízdními režimy. Režim EV upřednostňuje elektrický pohon, zatímco režim D efektivně kombinuje přednosti spalovacího motoru a elektromotoru. Režim S a kulisa tiptronic pro manuální volbu převodových stupňů jsou k dispozici pro sportovní styl jízdy. Hybridní soustava přechází za jízdy mezi pěti provozními módy od pohonu zajišťovaného výhradně spalovacím motorem TFSI, přes pohon pouze elektromotorem až po hybridní režim. V určitých situacích přicházejí navíc ke slovu funkce rekuperace kinetické energie a podpory akcelerace elektromotorem.
Lithium-iontový akumulátor (36,7 kg) je uložen v zavazadlovém prostoru na místě chráněném před nárazem. Disponuje nominální kapacitou 1,3 kWh a výkonem až 40 kW. Akumulátor je chlazen vzduchem, buď přiváděným ventilátorem z prostoru pro cestující, nebo samostatným chladicím okruhem napojeným na automatickou klimatizační jednotku. Akumulátor je tak udržován v rozsahu provozních teplot. Elektromotor a kompaktní výkonová elektronika, která reguluje činnost elektromotoru a akumulátoru, jsou chlazeny vodou.
Z hlediska designu se Audi A8 hybrid odlišuje jemnými detaily. Deset paprsků kol z lehkých slitin, která mají standardně průměr 18“ a na přání 19“, připomíná lopatky turbíny. Na karoserii jsou loga hybrid a jako exkluzivní lak je nabízen odstín stříbrná Arctic. Součástí sériové výbavy je metalický lak, třízónová automatická klimatizace, světlomety LED a zvuková aparatura BOSE.
Díky rozsáhlému know-how v oblasti extrémně lehké konstrukce bude Audi A8 hybrid jednou z nejlehčích limuzín ve své třídě. Karoserie ASF je vyrobena kompletně z hliníku s výjimkou střešních sloupků B zhotovených z oceli nejvyššího stupně pevnosti lisované za tepla. Karoserie o hmotnosti 231 kg je asi o 40 % lehčí než srovnatelná ocelová konstrukce.
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem je uložen před upravenou osmistupňovou převodovkou tiptronic na místě vyhrazeném obvykle kapalinovému měniči momentu. Mezi jednotku TFSI a elektromotor je vložena vícelamelová spojka v olejové lázni, která pracuje ve všech situacích s extrémní precizností a plynule bez rázů. Převodovka hybridního systému řadí velmi rychle a s nejvyšší úrovní komfortu. Hnací sílu přenáší na přední kola a její velké rozpětí převodů přispívá k hospodárnosti modelu Audi A8 hybrid.
Nejvyšší hodnoty krátkodobě dostupného kombinovaného výkonu 180 kW (245 k) a točivého momentu 480 N.m jsou zárukou velmi dynamické jízdy. Audi A8 hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 s a dosahuje rychlosti 235 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu EU je nižší než 6,4 l/100 km.
Limuzína Audi A8 hybrid může být až do 100 km/h poháněna pouze elektromotorem a při konstantní rychlosti 60 km/h má v čistě elektrickém režimu dojezd až tři kilometry. Řidič si může vybírat mezi třemi jízdními režimy. Režim EV upřednostňuje elektrický pohon, zatímco režim D efektivně kombinuje přednosti spalovacího motoru a elektromotoru. Režim S a kulisa tiptronic pro manuální volbu převodových stupňů jsou k dispozici pro sportovní styl jízdy. Hybridní soustava přechází za jízdy mezi pěti provozními módy od pohonu zajišťovaného výhradně spalovacím motorem TFSI, přes pohon pouze elektromotorem až po hybridní režim. V určitých situacích přicházejí navíc ke slovu funkce rekuperace kinetické energie a podpory akcelerace elektromotorem.
Lithium-iontový akumulátor (36,7 kg) je uložen v zavazadlovém prostoru na místě chráněném před nárazem. Disponuje nominální kapacitou 1,3 kWh a výkonem až 40 kW. Akumulátor je chlazen vzduchem, buď přiváděným ventilátorem z prostoru pro cestující, nebo samostatným chladicím okruhem napojeným na automatickou klimatizační jednotku. Akumulátor je tak udržován v rozsahu provozních teplot. Elektromotor a kompaktní výkonová elektronika, která reguluje činnost elektromotoru a akumulátoru, jsou chlazeny vodou.
Z hlediska designu se Audi A8 hybrid odlišuje jemnými detaily. Deset paprsků kol z lehkých slitin, která mají standardně průměr 18“ a na přání 19“, připomíná lopatky turbíny. Na karoserii jsou loga hybrid a jako exkluzivní lak je nabízen odstín stříbrná Arctic. Součástí sériové výbavy je metalický lak, třízónová automatická klimatizace, světlomety LED a zvuková aparatura BOSE.
Díky rozsáhlému know-how v oblasti extrémně lehké konstrukce bude Audi A8 hybrid jednou z nejlehčích limuzín ve své třídě. Karoserie ASF je vyrobena kompletně z hliníku s výjimkou střešních sloupků B zhotovených z oceli nejvyššího stupně pevnosti lisované za tepla. Karoserie o hmotnosti 231 kg je asi o 40 % lehčí než srovnatelná ocelová konstrukce.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











