Audi A7 Sportback - lahůdka z Ingolstadtu
Na včerejší národní prezentaci představil ing. Rudolf Javurek, generální ředitel IVW Group a ing. Petr Neústupný, ředitel divize Audi, novou modelovou řadou A7 Sportback. Velký pětidveřový vůz s dynamicky tvarovanou zádí je sportovně elegantní jako kupé, komfortní jako limuzína a praktický jako Avant.
Jeho karoserie je díky mnoha komponentům z hliníku lehká a kvalita zpracování elegantního interiéru dosahuje manufakturní úrovně. Čtyři nabízené motory V6 kombinují kultivovaný výkon s hospodárností – motor 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) s převodovkou multitronic emituje jen 139 g emisí CO2 na kilometr. Dynamický podvozek přináší nová řešení, jakým je například elektromechanický posilovač řízení.
Měli jsme možnost vyzkoušet si verzi 3.0 TDI Quattro a první co nás překvapilo byla při rychlé jízdě nízká hladina hluku v interiéru a při každém přidání plynu dával šestiválec zcela zřetelně akusticky najevo svou sílu.
Konstruktéři se důsledně věnovali vzájemnému sladění všech komponentů, použili účinné hydraulické tlumení v lůžkách náprav a poháněcího ústrojí a zkonstruovali velmi tuhou karoserii. Extrémně lehká a bezpečná karoserie je vyrobena z velké části z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Velkorysý zavazadlový prostor ukrytý pod rozměrným zadním víkem s velkým úhlem otevření nabízí základní objem 535 l, po sklopení opěradel zadních sedadel 1390 litrů.
Kupé je dlouhé 4,97 m, široké 1,91 m, ale vysoké jen 1,42 m. Dynamický celek tvoří dlouhá kapota motoru, krátký přední převis, dlouhý rozvor, sportovně skloněný sloupek C a příkře ukončená záď.
Charakteristickým prvkem interiéru je horizontální linie, která obepíná prostor pro řidiče a spolujezdce a vytváří tak pocit bezpečí. Sedadla mohou být vpředu vybavena na přání odvětráváním a masážní funkcí. Ještě příjemnější atmosféru v interiéru vytvoří na přání dodávané atraktivní luxusní Ambiente osvětlení.
Součástí sériové výbavy je zdokonalený ovládací systém MMI s centrálním tlačítkem pro přístup do menu a menším počtem ostatních tlačítek. Mezi prvky výbavy na přání patří Head - up displej, který promítá do zorného pole řidiče nejdůležitější informace. Nejvyspělejší varianta MMI touch kombinuje navigační systém s pevným diskem a komfortní zadávání dat prostřednictvím touchpadu, s nímž může řidič ovládat snadno a rychle mnoho funkcí – např. cíl pro navigační systém nebo volané telefonní číslo lze napsat prstem na touchpad.
Posádka může komunikovat se světem také prostřednictvím internetového připojení s využitím autotelefonu Bluetooth online a služeb zajišťovaných ve spolupráci s portálem Google. Modul UMTS stahuje z portálu Google Earth fotografie a informace přímo na monitor a kombinuje je s trasou navigačního systému. Prostřednictvím hotspotu WLAN lze připojovat různé mobilní přístroje. Vrchol palety HiFi tvoří kromě soundsystému Bose vyspělá zvuková aparatura Advanced Sound System od společnosti Bang & Olufsen s výkonem 1300 W a 15 reproduktory.
Nejvyspělejší navigační systém úzce spolupracuje s mnoha asistenčními a bezpečnostními systémy, které se dodávají na přání. Navigační systém předává data o průběhu trasy řídicím jednotkám světlometů, převodovky se samočinným řazením a adaptivního tempomatu ACC s funkcí Stop & Go. Díky tomu mohou systémy komplexně rozpoznávat a řešit jízdní situace. V mnoha případech dokáže Audi pre sense zmírnit intenzitu nárazu, a tím jeho následky. Nový Audi active lane assist pomáhá řidiči udržovat A7 Sportback bezpečně v jízdním pruhu a nový parkovací asistent přebírá při parkování práci s řízením.
Zpočátku bude Audi dodávat čtyři výkonné a kultivované motory V6, z nichž dva jsou zážehové a dva vznětové TDI. Rozpětí výkonů je od 150 kW (204 k) do 220 kW (300 k). Nový motor 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) spotřebuje v kombinaci s převodovkou multitronic v průměru jen 5,3 l nafty na 100 km. Všechny pracují s inovativním řízením chladicího okruhu, rekuperačním systémem a systémem Start-Stop.
V závislosti na zvoleném motoru používá Audi dva různé typy převodovek. Zatímco plynulá převodovka multitronic přenáší hnací sílu na přední kola, spolupracuje sportovní sedmistupňová převodovka S tronic s trvalým pohonem všech kol quattro, jehož nejnovější generace dostala inovativní samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými koly.
Cena zážehové verze 2.8 FSI začíná na 1 353 900 Kč, nejlevnější vznětové provedení 3.0 TDi je od 1 355 000 Kč.
Podrobný popis přineseme příští týden.
JL,12.11.2010
Měli jsme možnost vyzkoušet si verzi 3.0 TDI Quattro a první co nás překvapilo byla při rychlé jízdě nízká hladina hluku v interiéru a při každém přidání plynu dával šestiválec zcela zřetelně akusticky najevo svou sílu.
Konstruktéři se důsledně věnovali vzájemnému sladění všech komponentů, použili účinné hydraulické tlumení v lůžkách náprav a poháněcího ústrojí a zkonstruovali velmi tuhou karoserii. Extrémně lehká a bezpečná karoserie je vyrobena z velké části z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Velkorysý zavazadlový prostor ukrytý pod rozměrným zadním víkem s velkým úhlem otevření nabízí základní objem 535 l, po sklopení opěradel zadních sedadel 1390 litrů.
Kupé je dlouhé 4,97 m, široké 1,91 m, ale vysoké jen 1,42 m. Dynamický celek tvoří dlouhá kapota motoru, krátký přední převis, dlouhý rozvor, sportovně skloněný sloupek C a příkře ukončená záď.
Charakteristickým prvkem interiéru je horizontální linie, která obepíná prostor pro řidiče a spolujezdce a vytváří tak pocit bezpečí. Sedadla mohou být vpředu vybavena na přání odvětráváním a masážní funkcí. Ještě příjemnější atmosféru v interiéru vytvoří na přání dodávané atraktivní luxusní Ambiente osvětlení.
Součástí sériové výbavy je zdokonalený ovládací systém MMI s centrálním tlačítkem pro přístup do menu a menším počtem ostatních tlačítek. Mezi prvky výbavy na přání patří Head - up displej, který promítá do zorného pole řidiče nejdůležitější informace. Nejvyspělejší varianta MMI touch kombinuje navigační systém s pevným diskem a komfortní zadávání dat prostřednictvím touchpadu, s nímž může řidič ovládat snadno a rychle mnoho funkcí – např. cíl pro navigační systém nebo volané telefonní číslo lze napsat prstem na touchpad.
Posádka může komunikovat se světem také prostřednictvím internetového připojení s využitím autotelefonu Bluetooth online a služeb zajišťovaných ve spolupráci s portálem Google. Modul UMTS stahuje z portálu Google Earth fotografie a informace přímo na monitor a kombinuje je s trasou navigačního systému. Prostřednictvím hotspotu WLAN lze připojovat různé mobilní přístroje. Vrchol palety HiFi tvoří kromě soundsystému Bose vyspělá zvuková aparatura Advanced Sound System od společnosti Bang & Olufsen s výkonem 1300 W a 15 reproduktory.
Nejvyspělejší navigační systém úzce spolupracuje s mnoha asistenčními a bezpečnostními systémy, které se dodávají na přání. Navigační systém předává data o průběhu trasy řídicím jednotkám světlometů, převodovky se samočinným řazením a adaptivního tempomatu ACC s funkcí Stop & Go. Díky tomu mohou systémy komplexně rozpoznávat a řešit jízdní situace. V mnoha případech dokáže Audi pre sense zmírnit intenzitu nárazu, a tím jeho následky. Nový Audi active lane assist pomáhá řidiči udržovat A7 Sportback bezpečně v jízdním pruhu a nový parkovací asistent přebírá při parkování práci s řízením.
Zpočátku bude Audi dodávat čtyři výkonné a kultivované motory V6, z nichž dva jsou zážehové a dva vznětové TDI. Rozpětí výkonů je od 150 kW (204 k) do 220 kW (300 k). Nový motor 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) spotřebuje v kombinaci s převodovkou multitronic v průměru jen 5,3 l nafty na 100 km. Všechny pracují s inovativním řízením chladicího okruhu, rekuperačním systémem a systémem Start-Stop.
V závislosti na zvoleném motoru používá Audi dva různé typy převodovek. Zatímco plynulá převodovka multitronic přenáší hnací sílu na přední kola, spolupracuje sportovní sedmistupňová převodovka S tronic s trvalým pohonem všech kol quattro, jehož nejnovější generace dostala inovativní samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými koly.
Cena zážehové verze 2.8 FSI začíná na 1 353 900 Kč, nejlevnější vznětové provedení 3.0 TDi je od 1 355 000 Kč.
Podrobný popis přineseme příští týden.
JL,12.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















