Audi A7 Sportback - elegance ve velkém stylu (I)
Emocionální design, sportovní charakter a inovativní technika – s těmito kvalitami vytváří Audi A7 Sportback nový segment. Velký pětidveřový vůz s dynamickou zádí slučuje nejlepší vlastnosti ze tří světů – sportovně elegantní jako kupé, komfortní a prestižní jako limuzína a praktický jako Avant.
Audi A7 Sportback charakterizuje protáhlá kapota motoru, dlouhý rozvor, krátké převisy a atletické kontury. Díky nízké a dynamické linii střechy a vyváženým proporcím působí jako kupé, k čemuž přispívá i dokonalé začlenění zadních dveří do siluety vozu. Pětidveřové kupé je dlouhé 4,97 m, široké 1,91 m a vysoké jen 1,42 metru.
Nízké kontury světlometů se do stran rozšiřují, čímž se optické těžiště přesouvá ke krajům vozidla. Bi-xenonové světlomety mají integrovanou funkci osvětlení do každého počasí, jež nahradila klasické mlhovky.
Na přání dodávané světlomety adaptive light zajišťují osvětlení ve městě, při odbočování, při jízdě mimo město a na dálnici. Jejich součástí je klouzavá regulace výšky světelného paprsku a rozložení světla na základě sledování vzdálenosti a pohybu ostatních vozidel. Nezaměnitelný výraz zesilují na přání dodávané světlomety LED, které realizují veškeré osvětlovací funkce prostřednictvím elektroluminiscenčních diod LED.
Vzhůru protažené třetí boční okno je vzpomínkou na Audi 100 Coupé S. Ve víku zavazadlového prostoru je umístěn spoiler, který se samočinně vysunuje při 130 km/h a zpět se vrací při 80 km/h. Integrovaný difuzor je lakován v barvě karoserie, zatímco dvojice velkých chromovaných koncovek výfuku zvýrazňuje šířku vozu.
Komfort a styl pro čtyři cestující
Přední sedadla jsou uložena ve sportovně nízké poloze a sériově vybavena elektriky nastavitelnou bederní opěrkou a vyhříváním. Příplatková komfortní sedadla lze elektricky a pneumaticky seřídit ve 20 směrech. Odvětrávání využívá novou a účinnou techniku odsávání, ale i masážní funkce s pěti programy. Lze si pořídit i sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a seřizováním ve 14 směrech.
Sedadla čalouněná kůží mohou být vpředu vybavena klimatizačními a masážními funkcemi. Velkorysý zavazadlový prostor ukrytý pod velkým zadním víkem s velkým úhlem otevření nabízí objem 535 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel 1390 litrů.
Excelentní komfort pérování přispívá ke kultivovanému a klidnému cestování. Je výsledkem náročného vyladění všech komponentů, důsledného hydraulického tlumení vibrací v lůžkách náprav a hnacího ústrojí, jakož i velmi tuhé karoserie, vyrobené převážně z hliníku a speciální oceli. Kombinovaná konstrukce z oceli a hliníku je přibližně o 15 % lehčí než celoocelová. Základní verze modelu 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) a převodovkou multitronic má pohotovostní hmotnost 1695 kg.
Inovativní ovládání
Velké a přehledné kruhové přístroje jsou společně s displejem informačního systému umístěny v zorném poli řidiče. Palubní počítač s programem pro maximalizaci hospodárnosti poskytuje řidiči cenné tipy pro úspornější styl řízení.
Centrální monitor s úhlopříčkou 6,5“ (8“ s MMI touch) je zapuštěn do přístrojové desky a po zapnutí zapalování vyjíždí vzhůru do pracovní polohy. Středový panel přístrojové desky je natočený k řidiči, který tak má ještě lepší přístup k ovládacím prvkům automatické klimatizace a nejdůležitějších funkcí. Ostatní funkce se ovládají prostřednictvím systému MMI (Multimedia Interface).
Varianta MMI touch kombinuje navigační systém s pevným diskem a komfortní zadávání dat prostřednictvím touchpadu, s nímž může řidič ovládat snadno a rychle mnoho funkcí – cíl pro navigační systém nebo telefonní číslo lze například napsat prstem přímo na touchpad.
Audi dodává na přání head-up displej, který promítá nejdůležitější informace před čelní sklo u řidiče.
Nejnovější generace asistenčních systémů
Základem asistenčních systémů je nový adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, který využívá čtyři radarové senzory, videokameru a ultrazvukové senzory, zpracovává data z navigačního systému a sleduje celou řadu dalších signálů. Řidič si může pomocí MMI zvolit, zda se má zapnutý adaptivní tempomat ACC chovat dynamicky, standardně nebo komfortně.
Asistenční systém Audi side assist upozorňuje na kritické situace při změně jízdního pruhu od 30 km/h, na základě snímání situace vedle a za vozem pomocí radarového čidla.
Důležité dopravní značení včetně doplňkových značek rozpoznává speciální kamera. Řidič je na omezení upozorňován příslušnými symboly na displeji v panelu sdružených přístrojů nebo na head-up displeji.
Systém nočního vidění pracuje s infračervenou kamerou a na černobílém obrazu promítaném na displej v panelu sdružených přístrojů červeně označuje rozpoznané osoby před vozidlem.
K dispozici jsou různé varianty bezpečnostního systému Audi pre sense pro preventivní opatření v případě hrozící kolize. V provedení Audi pre sense basic reaguje systém na nestabilitu vozidla, při níž napne bezpečnostní pásy na předních sedadlech, přivře okna a upozorní vzadu jedoucí vozidlo blikáním výstražných světel.
V kombinaci s adaptivním tempomatem ACC Stop & Go je k dispozici verze Audi pre sense front, jejímž úkolem je pokud možno zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla, případně omezit následky takové nehody. Pokud řidič v kritické situaci nebrzdí s dostatečnou intenzitou, systém automaticky zvýší brzdný tlak. Elektronický „anděl strážný“ začne v případě nutnosti částečně brzdit a preventivně přitáhne bezpečnostní pásy. Pokud řidič stále nereaguje, zvýší se brzdná síla a provede preventivní ochranná opatření. U vozidel se systémem Audi pre sense plus následuje ve fázi neodvratitelné nehody maximální brzdění, které dokáže snížit nárazovou rychlost až o 40 km/h.
Systém Audi pre sense rear je propojen se systémem Audi side assist. Pokud rozpozná riziko nárazu zezadu, upozorní vzadu jedoucí řidiče zapnutím výstražných blikačů. V případě zhoršující se situace aktivuje preventivní ochranná opatření.
Použití elektromechanického posilovače řízení umožnilo nabídnout dva nové asistenční systémy: Audi active lane assist kamerou sleduje vymezení jízdních pruhů. Jakmile vůz začne nechtěně opouštět svůj jízdní pruh, upraví systém směr jízdy automatickým zásahem do řízení. Druhou inovací je parkovací asistent, který dokáže vyhledat vhodné parkovací místo a převzít řízení místo řidiče během couvání do volné mezery.
Kromě sériově dodávaného systému MMI Radio plus nabízí Audi na přání MMI Navigation a MMI Navigation plus s ovládáním MMI touch. Vrchol palety HiFi tvoří kromě soundsystému Bose vyspělá zvuková aparatura Advanced Sound System od Bang & Olufsen s výkonem 1300 W a 15 reproduktory.
Výbava
Audi A7 Sportback přichází s bohatou sériovou výbavou, z níž jmenujme alespoň Audi pre sence basic, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla bezklíčové spouštění motoru tlačítkem Engine-Start-Stop, systém Start-Stop, světelný a dešťový senzor, čtyřramenný multifunkční volant s věncem obšitým kůží, bi-xenonové světlomety, Audi parking system plus, Audi Sound System, elektromechanickou parkovací brzdu, elektricky ovládané zadní výklopné víko.
Úroveň komfortu lze dále zvýšit výběrem jednotlivých položek z rozsáhlé nabídky výbavy na přání, v níž nechybí například head-up displej, parkovací asistent, čtyřzónová automatická klimatizace, nezávislé topení, prosklení se zvýšenou tepelnou a akustickou izolací, volant s vyhřívaným věncem, elektrické seřizování sloupku volantu, Ambiente osvětlení, samočinné dovírání dveří, dálkové otvírání garážových vrat a komfortní klíček pro bezklíčový přístup do vozidla.
Audi A7 Sportback bude možné objednávat od srpna a první vozy budou dodány zákazníkům na podzim.
Ceny
Dokončení zítra.
JL, 28.7.2010
Nízké kontury světlometů se do stran rozšiřují, čímž se optické těžiště přesouvá ke krajům vozidla. Bi-xenonové světlomety mají integrovanou funkci osvětlení do každého počasí, jež nahradila klasické mlhovky.
Na přání dodávané světlomety adaptive light zajišťují osvětlení ve městě, při odbočování, při jízdě mimo město a na dálnici. Jejich součástí je klouzavá regulace výšky světelného paprsku a rozložení světla na základě sledování vzdálenosti a pohybu ostatních vozidel. Nezaměnitelný výraz zesilují na přání dodávané světlomety LED, které realizují veškeré osvětlovací funkce prostřednictvím elektroluminiscenčních diod LED.
Vzhůru protažené třetí boční okno je vzpomínkou na Audi 100 Coupé S. Ve víku zavazadlového prostoru je umístěn spoiler, který se samočinně vysunuje při 130 km/h a zpět se vrací při 80 km/h. Integrovaný difuzor je lakován v barvě karoserie, zatímco dvojice velkých chromovaných koncovek výfuku zvýrazňuje šířku vozu.
Komfort a styl pro čtyři cestující
Přední sedadla jsou uložena ve sportovně nízké poloze a sériově vybavena elektriky nastavitelnou bederní opěrkou a vyhříváním. Příplatková komfortní sedadla lze elektricky a pneumaticky seřídit ve 20 směrech. Odvětrávání využívá novou a účinnou techniku odsávání, ale i masážní funkce s pěti programy. Lze si pořídit i sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a seřizováním ve 14 směrech.
Sedadla čalouněná kůží mohou být vpředu vybavena klimatizačními a masážními funkcemi. Velkorysý zavazadlový prostor ukrytý pod velkým zadním víkem s velkým úhlem otevření nabízí objem 535 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel 1390 litrů.
Excelentní komfort pérování přispívá ke kultivovanému a klidnému cestování. Je výsledkem náročného vyladění všech komponentů, důsledného hydraulického tlumení vibrací v lůžkách náprav a hnacího ústrojí, jakož i velmi tuhé karoserie, vyrobené převážně z hliníku a speciální oceli. Kombinovaná konstrukce z oceli a hliníku je přibližně o 15 % lehčí než celoocelová. Základní verze modelu 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) a převodovkou multitronic má pohotovostní hmotnost 1695 kg.
Inovativní ovládání
Velké a přehledné kruhové přístroje jsou společně s displejem informačního systému umístěny v zorném poli řidiče. Palubní počítač s programem pro maximalizaci hospodárnosti poskytuje řidiči cenné tipy pro úspornější styl řízení.
Centrální monitor s úhlopříčkou 6,5“ (8“ s MMI touch) je zapuštěn do přístrojové desky a po zapnutí zapalování vyjíždí vzhůru do pracovní polohy. Středový panel přístrojové desky je natočený k řidiči, který tak má ještě lepší přístup k ovládacím prvkům automatické klimatizace a nejdůležitějších funkcí. Ostatní funkce se ovládají prostřednictvím systému MMI (Multimedia Interface).
Varianta MMI touch kombinuje navigační systém s pevným diskem a komfortní zadávání dat prostřednictvím touchpadu, s nímž může řidič ovládat snadno a rychle mnoho funkcí – cíl pro navigační systém nebo telefonní číslo lze například napsat prstem přímo na touchpad.
Audi dodává na přání head-up displej, který promítá nejdůležitější informace před čelní sklo u řidiče.
Nejnovější generace asistenčních systémů
Základem asistenčních systémů je nový adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, který využívá čtyři radarové senzory, videokameru a ultrazvukové senzory, zpracovává data z navigačního systému a sleduje celou řadu dalších signálů. Řidič si může pomocí MMI zvolit, zda se má zapnutý adaptivní tempomat ACC chovat dynamicky, standardně nebo komfortně.
Asistenční systém Audi side assist upozorňuje na kritické situace při změně jízdního pruhu od 30 km/h, na základě snímání situace vedle a za vozem pomocí radarového čidla.
Důležité dopravní značení včetně doplňkových značek rozpoznává speciální kamera. Řidič je na omezení upozorňován příslušnými symboly na displeji v panelu sdružených přístrojů nebo na head-up displeji.
Systém nočního vidění pracuje s infračervenou kamerou a na černobílém obrazu promítaném na displej v panelu sdružených přístrojů červeně označuje rozpoznané osoby před vozidlem.
K dispozici jsou různé varianty bezpečnostního systému Audi pre sense pro preventivní opatření v případě hrozící kolize. V provedení Audi pre sense basic reaguje systém na nestabilitu vozidla, při níž napne bezpečnostní pásy na předních sedadlech, přivře okna a upozorní vzadu jedoucí vozidlo blikáním výstražných světel.
V kombinaci s adaptivním tempomatem ACC Stop & Go je k dispozici verze Audi pre sense front, jejímž úkolem je pokud možno zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla, případně omezit následky takové nehody. Pokud řidič v kritické situaci nebrzdí s dostatečnou intenzitou, systém automaticky zvýší brzdný tlak. Elektronický „anděl strážný“ začne v případě nutnosti částečně brzdit a preventivně přitáhne bezpečnostní pásy. Pokud řidič stále nereaguje, zvýší se brzdná síla a provede preventivní ochranná opatření. U vozidel se systémem Audi pre sense plus následuje ve fázi neodvratitelné nehody maximální brzdění, které dokáže snížit nárazovou rychlost až o 40 km/h.
Systém Audi pre sense rear je propojen se systémem Audi side assist. Pokud rozpozná riziko nárazu zezadu, upozorní vzadu jedoucí řidiče zapnutím výstražných blikačů. V případě zhoršující se situace aktivuje preventivní ochranná opatření.
Použití elektromechanického posilovače řízení umožnilo nabídnout dva nové asistenční systémy: Audi active lane assist kamerou sleduje vymezení jízdních pruhů. Jakmile vůz začne nechtěně opouštět svůj jízdní pruh, upraví systém směr jízdy automatickým zásahem do řízení. Druhou inovací je parkovací asistent, který dokáže vyhledat vhodné parkovací místo a převzít řízení místo řidiče během couvání do volné mezery.
Kromě sériově dodávaného systému MMI Radio plus nabízí Audi na přání MMI Navigation a MMI Navigation plus s ovládáním MMI touch. Vrchol palety HiFi tvoří kromě soundsystému Bose vyspělá zvuková aparatura Advanced Sound System od Bang & Olufsen s výkonem 1300 W a 15 reproduktory.
Výbava
Audi A7 Sportback přichází s bohatou sériovou výbavou, z níž jmenujme alespoň Audi pre sence basic, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla bezklíčové spouštění motoru tlačítkem Engine-Start-Stop, systém Start-Stop, světelný a dešťový senzor, čtyřramenný multifunkční volant s věncem obšitým kůží, bi-xenonové světlomety, Audi parking system plus, Audi Sound System, elektromechanickou parkovací brzdu, elektricky ovládané zadní výklopné víko.
Úroveň komfortu lze dále zvýšit výběrem jednotlivých položek z rozsáhlé nabídky výbavy na přání, v níž nechybí například head-up displej, parkovací asistent, čtyřzónová automatická klimatizace, nezávislé topení, prosklení se zvýšenou tepelnou a akustickou izolací, volant s vyhřívaným věncem, elektrické seřizování sloupku volantu, Ambiente osvětlení, samočinné dovírání dveří, dálkové otvírání garážových vrat a komfortní klíček pro bezklíčový přístup do vozidla.
Audi A7 Sportback bude možné objednávat od srpna a první vozy budou dodány zákazníkům na podzim.
Ceny
2.8 multitronic | 150 kW | 1 331 200 Kč |
3.0 TFSI S tronic quattro | 220 kW | 1 599 000 Kč |
3.0 TDI multitronic | 150 kW | 1 409 200 Kč |
3.0 TDI S tronic quattro | 180 kW | 1 583 400 Kč |
Dokončení zítra.
JL, 28.7.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout