Audi A6 - high tech v manažerské třídě
Nová generace Audi A6 přijde na trh začátkem roku 2011. Velká limuzína přináší ve všech oblastech konstrukce inovativní technická řešení, např. lehkou karoserii, sportovní podvozek, široká je i nabídka motorů a převodovek.
Karoserie je z velké části vyrobena z hliníku a vysokopevnostních ocelí, aby byla lehká, pevná a bezpečná. Moderní konstrukční metody a materiály zajišťují nízkou hladinu hluku v interiéru. Precizní vzájemné odladění všech komponentů a důsledné hydraulické tlumení v lůžkách náprav a poháněcího ústrojí je zárukou excelentního komfortu.
Limuzína je 4,92 m dlouhá a 1,87 m široká, ale jen 1,46 m vysoká, celkový dynamický dojem vytváří dlouhá kapota motoru, napjatý oblouk nízké střechy a výrazné linie na bocích.
Veškeré materiály, mezi něž patří i nová dýha z vrstveného dřeva, jsou pečlivě vybrány a zpracovány. Na přání mohou být sedadla vpředu vybavena masážní a ventilační funkcí, zatímco speciální paket „Ambiente“ osvětlení rozzáří interiér mnoha drobnými zdroji světla.
Součástí sériové výbavy je účinná automatická klimatizace a zdokonalený ovládací systém MMI Radio. Audi dodává na přání head-up displej, promítající důležité informace do zorného pole před řidiče. Na přání je k dispozici rovněž ovládací systém MMI touch pro ovládání většiny funkcí navigačního systému MMI plus.
Navigační systém MMI Navigation plus spolupracuje s asistenčními a bezpečnostními systémy dodávanými na přání. Řídicí jednotky světlometů, samočinné převodovky a adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go získávají od něj data o průběhu trasy. Díky tomu dokážou tyto systémy rozpoznávat komplexní situace a svou činností optimálně podporovat řidiče. Bezpečnostní systém Audi pre sense je v mnoha případech schopen zmírnit následky nehody nebo srážku odvrátit. Audi active lane assist pomáhá řidiči udržovat A6 ve vlastním jízdním pruhu a parkovací asistent převezme během parkovacího manévru řízení vozidla.
Zpočátku bude Audi dodávat pět výkonných a úsporných motorů, z nichž dva jsou zážehové a tři vznětové TDI. Agregáty dosahují nejvyššího výkonu od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k) a všechny využívají systém Start-Stop, systém rekuperace kinetické energie a inovativní řízení chladicí soustavy.
V porovnání s předchozími modely klesla spotřeba paliva u všech modelů, až o 19 %. Nejúspornějším motorem je 2.0 TDI, který s manuálně řazenou mechanickou převodovkou vystačí v průměru se 4,9 l/100 km.
V závislosti na motoru je k dispozici šestistupňová mechanická převodovka, bezstupňová převodovka multitronic nebo jako sportovní S tronic.
Hnací síla může být v závislosti na motoru přenášena na vozovku prostřednictvím předních kol nebo pohonu quattro, jehož mezinápravový korunový diferenciál s talířovými koly zaručuje ve spojení s individuálním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola.
Podvozek kombinuje sportovní preciznost se suverénním komfortem. Ramena závěsů kol jsou z hliníku a nový posilovač řízení má účinný elektromechanický pohon. Manažerská limuzína může být vybavena koly s průměrem od 16 do 20“.
Sériová výbava zahrnuje systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select a ve verzích s pohonem předních kol pracuje sportovní ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Na přání je k dispozici komfortní vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízených tlumičů. Později bude nabídka výbavy na přání doplněna o dynamické řízení.
J.L, 2.12.2010
Limuzína je 4,92 m dlouhá a 1,87 m široká, ale jen 1,46 m vysoká, celkový dynamický dojem vytváří dlouhá kapota motoru, napjatý oblouk nízké střechy a výrazné linie na bocích.
Veškeré materiály, mezi něž patří i nová dýha z vrstveného dřeva, jsou pečlivě vybrány a zpracovány. Na přání mohou být sedadla vpředu vybavena masážní a ventilační funkcí, zatímco speciální paket „Ambiente“ osvětlení rozzáří interiér mnoha drobnými zdroji světla.
Součástí sériové výbavy je účinná automatická klimatizace a zdokonalený ovládací systém MMI Radio. Audi dodává na přání head-up displej, promítající důležité informace do zorného pole před řidiče. Na přání je k dispozici rovněž ovládací systém MMI touch pro ovládání většiny funkcí navigačního systému MMI plus.
Navigační systém MMI Navigation plus spolupracuje s asistenčními a bezpečnostními systémy dodávanými na přání. Řídicí jednotky světlometů, samočinné převodovky a adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go získávají od něj data o průběhu trasy. Díky tomu dokážou tyto systémy rozpoznávat komplexní situace a svou činností optimálně podporovat řidiče. Bezpečnostní systém Audi pre sense je v mnoha případech schopen zmírnit následky nehody nebo srážku odvrátit. Audi active lane assist pomáhá řidiči udržovat A6 ve vlastním jízdním pruhu a parkovací asistent převezme během parkovacího manévru řízení vozidla.
Zpočátku bude Audi dodávat pět výkonných a úsporných motorů, z nichž dva jsou zážehové a tři vznětové TDI. Agregáty dosahují nejvyššího výkonu od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k) a všechny využívají systém Start-Stop, systém rekuperace kinetické energie a inovativní řízení chladicí soustavy.
V porovnání s předchozími modely klesla spotřeba paliva u všech modelů, až o 19 %. Nejúspornějším motorem je 2.0 TDI, který s manuálně řazenou mechanickou převodovkou vystačí v průměru se 4,9 l/100 km.
V závislosti na motoru je k dispozici šestistupňová mechanická převodovka, bezstupňová převodovka multitronic nebo jako sportovní S tronic.
Hnací síla může být v závislosti na motoru přenášena na vozovku prostřednictvím předních kol nebo pohonu quattro, jehož mezinápravový korunový diferenciál s talířovými koly zaručuje ve spojení s individuálním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola.
Podvozek kombinuje sportovní preciznost se suverénním komfortem. Ramena závěsů kol jsou z hliníku a nový posilovač řízení má účinný elektromechanický pohon. Manažerská limuzína může být vybavena koly s průměrem od 16 do 20“.
Sériová výbava zahrnuje systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select a ve verzích s pohonem předních kol pracuje sportovní ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Na přání je k dispozici komfortní vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízených tlumičů. Později bude nabídka výbavy na přání doplněna o dynamické řízení.
2.0 TDI | 999 000 Kč |
3.0 TDI | 130 000 Kč |
3.0 TDI quattro | 1 335 000 Kč |
2.8 FSI | 1 036 400 Kč |
3.0 TFSI | 1 346 450 Kč |
J.L, 2.12.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout