Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A6 - high tech v manažerské třídě

Nová generace Audi A6 přijde na trh začátkem roku 2011. Velká limuzína přináší ve všech oblastech konstrukce inovativní technická řešení, např. lehkou karoserii, sportovní podvozek, široká je i nabídka motorů a převodovek.

Karoserie je z velké části vyrobena z hliníku a vysokopevnostních ocelí, aby byla lehká, pevná a bezpečná. Moderní konstrukční metody a materiály zajišťují nízkou hladinu hluku v interiéru. Precizní vzájemné odladění všech komponentů a důsledné hydraulické tlumení v lůžkách náprav a poháněcího ústrojí je zárukou excelentního komfortu.
Limuzína je 4,92 m dlouhá a 1,87 m široká, ale jen 1,46 m vysoká, celkový dynamický dojem vytváří dlouhá kapota motoru, napjatý oblouk nízké střechy a výrazné linie na bocích.
Veškeré materiály, mezi něž patří i nová dýha z vrstveného dřeva, jsou pečlivě vybrány a zpracovány. Na přání mohou být sedadla vpředu vybavena masážní a ventilační funkcí, zatímco speciální paket „Ambiente“ osvětlení rozzáří interiér mnoha drobnými zdroji světla.
Součástí sériové výbavy je účinná automatická klimatizace a zdokonalený ovládací systém MMI Radio. Audi dodává na přání head-up displej, promítající důležité informace do zorného pole před řidiče. Na přání je k dispozici rovněž ovládací systém MMI touch pro ovládání většiny funkcí navigačního systému MMI plus.
Navigační systém MMI Navigation plus spolupracuje s asistenčními a bezpečnostními systémy dodávanými na přání. Řídicí jednotky světlometů, samočinné převodovky a adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go získávají od něj data o průběhu trasy. Díky tomu dokážou tyto systémy rozpoznávat komplexní situace a svou činností optimálně podporovat řidiče. Bezpečnostní systém Audi pre sense je v mnoha případech schopen zmírnit následky nehody nebo srážku odvrátit. Audi active lane assist pomáhá řidiči udržovat A6 ve vlastním jízdním pruhu a parkovací asistent převezme během parkovacího manévru řízení vozidla.
Zpočátku bude Audi dodávat pět výkonných a úsporných motorů, z nichž dva jsou zážehové a tři vznětové TDI. Agregáty dosahují nejvyššího výkonu od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k) a všechny využívají systém Start-Stop, systém rekuperace kinetické energie a inovativní řízení chladicí soustavy.
V porovnání s předchozími modely klesla spotřeba paliva u všech modelů, až o 19 %. Nejúspornějším motorem je 2.0 TDI, který s manuálně řazenou mechanickou převodovkou vystačí v průměru se 4,9 l/100 km.
V závislosti na motoru je k dispozici šestistupňová mechanická převodovka, bezstupňová převodovka multitronic nebo jako sportovní S tronic.
Hnací síla může být v závislosti na motoru přenášena na vozovku prostřednictvím předních kol nebo pohonu quattro, jehož mezinápravový korunový diferenciál s talířovými koly zaručuje ve spojení s individuálním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola.
Podvozek kombinuje sportovní preciznost se suverénním komfortem. Ramena závěsů kol jsou z hliníku a nový posilovač řízení má účinný elektromechanický pohon. Manažerská limuzína může být vybavena koly s průměrem od 16 do 20“.
Sériová výbava zahrnuje systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select a ve verzích s pohonem předních kol pracuje sportovní ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Na přání je k dispozici komfortní vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízených tlumičů. Později bude nabídka výbavy na přání doplněna o dynamické řízení.

2.0 TDI999 000 Kč
3.0 TDI130 000 Kč
3.0 TDI quattro1 335 000 Kč
2.8 FSI1 036 400 Kč
3.0 TFSI1 346 450 Kč



J.L, 2.12.2010


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar