Audi A6 Avant - udává trend
Opět udává Audi tón ve třídě manažerských vozů s novým modelem A6 Avant. Sportovní a komfortní Avant má ve své šesté generaci díky lehké karoserii a mnoha inovacím nejlepší předpoklady k tomu, aby pokračoval v úspěšné kariéře elegantních kombi se čtyřmi kruhy ve znaku.
Model A6 Avant o délce 4,93 m zanechává na první pohled dojem dynamického automobilu. Přispívají k tomu mj. sportovní proporce s nízkou střechou, která plynule přechází do skloněných střešních sloupků D. Přibližně 20 procent karoserie je vyrobeno z hliníku. V porovnání s předchozí generací byla provozní hmotnost snížena až o 70 kg (např. A6 Avant 2.0 TDI – 1640 kg).
Interiér fascinuje excelentní kvalitou řemeslného zpracování, velkorysou výbavou a příkladnou ergonomií. Mezi highendové prvky výbavy na přání patří head-up displej, přední sedadla s ventilačními a masážními funkcemi a informační a zábavní systémy včetně zvukové aparatury Bang & Olufsen také navigační systém MMI navigation plus s pevným diskem a ovládáním prostřednictvím touchpadu.
Novinkou mezi asistenčními systémy je parkovací systém plus se zobrazováním okolí vozu v rozsahu 360°. U tohoto systému snímají bezprostřední okolí vozidla čtyři malé kamery, zatímco rychlý software spojuje jejich obrazy dohromady a zobrazuje je na velkém palubním displeji jako pohledy z různých perspektiv.
Zavazadlový prostor nabízí objem 565 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1680 litrů. Audi nabízí zákazníkům na přání celou řadu elegantních řešení. Mezi ně patří senzorem ovládané automatické otvírání zadního výklopného víka. Pokud řidič stojící za vozem provede nohou pod zadním nárazníkem přesně pohyb, vydají bezkontaktní senzory pokyn k otevření víka zavazadlového prostoru.
Z pěti motorů s přímým vstřikováním paliva jsou dva zážehové a tři vznětové jednotky TDI. Jejich výkony sahají od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k). O něco později bude následovat motor 3.0 TDI přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který nabídne 230 kW (313 k). Suverénní výkon všech motorů se snoubí s příkladnou hospodárností – v porovnání s předchozí generací klesla spotřeba paliva až o 21 procent. Například Audi A6 Avant 2.0 TDI spotřebuje pouhých 5,0 l/100 km.
V závislosti na vybraném motoru jsou spojeny s šestistupňovou mechanickou převodovkou, sportovní sedmistupňovou převodovkou S tronic, plynulou převodovkou multitronic nebo s komfortní osmistupňovou převodovkou tiptronic. Vedle pohonu předních kol je k dispozici nejnovější generace trvalého pohonu všech kol quattro. Na přání dodávaný sportovní diferenciál mění podle potřeby rozdělení hnací síly mezi zadní kola.
Také podvozek s náročnou konstrukcí je velmi sofistikovaný a kombinuje sportovní dynamiku s luxusním komfortem. Systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select včetně režimu „efficiency“ je součástí sériové výbavy u všech přeplňovaných motorů a nové elektromechanické řízení s posilovačem pracuje s maximální účinností. Elektronický stabilizační systém ESP je v modelech s pohonem předních kol doplněn funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, která přispívá k ještě preciznějšímu chování vozu při změnách směru jízdy. Z prvků výbavy na přání stojí v souvislosti s podvozkem za zmínku především adaptivní vzduchové odpružení a dynamické řízení, které doplní nabídku o něco později.
Základní cena byla stanovena na 1 009 700 Kč (A6 Avant 2.0 TFSI).
JL, 10.10:2011
Interiér fascinuje excelentní kvalitou řemeslného zpracování, velkorysou výbavou a příkladnou ergonomií. Mezi highendové prvky výbavy na přání patří head-up displej, přední sedadla s ventilačními a masážními funkcemi a informační a zábavní systémy včetně zvukové aparatury Bang & Olufsen také navigační systém MMI navigation plus s pevným diskem a ovládáním prostřednictvím touchpadu.
Novinkou mezi asistenčními systémy je parkovací systém plus se zobrazováním okolí vozu v rozsahu 360°. U tohoto systému snímají bezprostřední okolí vozidla čtyři malé kamery, zatímco rychlý software spojuje jejich obrazy dohromady a zobrazuje je na velkém palubním displeji jako pohledy z různých perspektiv.
Zavazadlový prostor nabízí objem 565 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1680 litrů. Audi nabízí zákazníkům na přání celou řadu elegantních řešení. Mezi ně patří senzorem ovládané automatické otvírání zadního výklopného víka. Pokud řidič stojící za vozem provede nohou pod zadním nárazníkem přesně pohyb, vydají bezkontaktní senzory pokyn k otevření víka zavazadlového prostoru.
Z pěti motorů s přímým vstřikováním paliva jsou dva zážehové a tři vznětové jednotky TDI. Jejich výkony sahají od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k). O něco později bude následovat motor 3.0 TDI přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který nabídne 230 kW (313 k). Suverénní výkon všech motorů se snoubí s příkladnou hospodárností – v porovnání s předchozí generací klesla spotřeba paliva až o 21 procent. Například Audi A6 Avant 2.0 TDI spotřebuje pouhých 5,0 l/100 km.
V závislosti na vybraném motoru jsou spojeny s šestistupňovou mechanickou převodovkou, sportovní sedmistupňovou převodovkou S tronic, plynulou převodovkou multitronic nebo s komfortní osmistupňovou převodovkou tiptronic. Vedle pohonu předních kol je k dispozici nejnovější generace trvalého pohonu všech kol quattro. Na přání dodávaný sportovní diferenciál mění podle potřeby rozdělení hnací síly mezi zadní kola.
Také podvozek s náročnou konstrukcí je velmi sofistikovaný a kombinuje sportovní dynamiku s luxusním komfortem. Systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select včetně režimu „efficiency“ je součástí sériové výbavy u všech přeplňovaných motorů a nové elektromechanické řízení s posilovačem pracuje s maximální účinností. Elektronický stabilizační systém ESP je v modelech s pohonem předních kol doplněn funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, která přispívá k ještě preciznějšímu chování vozu při změnách směru jízdy. Z prvků výbavy na přání stojí v souvislosti s podvozkem za zmínku především adaptivní vzduchové odpružení a dynamické řízení, které doplní nabídku o něco později.
Základní cena byla stanovena na 1 009 700 Kč (A6 Avant 2.0 TFSI).
JL, 10.10:2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout