Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A5 - elegance a dynamika

S fascinující novou řadou A5 vstupuje Audi s ještě většími emocemi do segmentu luxusních kupé. Model A5, jenž se poprvé představí v Ženevě, spojuje atraktivní se skvělou jízdní dynamikou, velkorysou kulturou cestování a kvalitou, typickou pro značku se čtyřmi kruhy.

Na studii Nuvolari quattro naznačilo už v roce 2003 Audi, jak by mohlo v budoucnu vypadat silné a stylistického kupé s progresivním designem. A první výsledky se už dostavily. Hodně prvků ze studie Nuvolari najdeme dnes právě v A5. Nové kupé je jasným vyjádřením designu sportovního ducha a elegance. Zároveň nabízí neobyčejný zážitek z jízdy, výbornou dynamiku a nejvyšší míru komfortu při dlouhých cestách.
S délkou 4,63 metru patří Audi A5 mezi urozená kupé nejvyšší třídy. Čtyři pohodlná sedadla a k tomu ještě 455 litrů zavazadlového prostoru z něj dělají kvalitní cestovní automobil Gran Turismo. O dynamiku se starají pohonné jednotky FSI a TDI ve výkonovém rozpětí od 170 do 265 k.
„Á-pětka je nejkrásnější automobil, jaký jsem kdy stvořil“, říká Walter de´ Silva, šéfdesigner koncernu VW. Proporce kupé zvýrazňují široké a ploché tvary, krátké přední převisy a protažený přechod od C-sloupku ke krátké zádi. Příď zvýrazňují ještě pravoúhlé úzké světlomety a velký nasávací otvor vzduchu. Také zadní partie působí mohutně, k čemuž přispívají horizontální uspořádání zadních svítilen, připomínající kupé trojkové řady BMW.
Celá architektura kokpitu je orientovaná na řidiče, velice moderní a přehledná. Jistě zaujme propojení přístrojové desky a středového panelu do jednoho celku.
K suverenitě sportovního kupé patří pochopitelně silné a účinné motory. Audi A5 sází přitom na inovativní technologie, všechny motory nové řady jsou vybaveny přímým vstřikem paliva – benzinové podle koncepce FSI a dieselové jako common rail.
Na špici benzinových motorů je nový 3.2 FSI s řízením ventilů Audi valvelift systém, který řídí zdvih ventilů variabilně ve dvou stupních. Proto jsou posuvné části vaček umístěny přímo na vačkovém hřídeli sacích ventilů. Dva vedle sebe ležící obrysy vaček pro malé a velké zdvihy ventilů otevírají sací ventil nezávisle na aktuálním výkonu.

Audi A5 3.2 FSI
Výkon: 195 kW (265 k)
Toč.moment: 330 N.m při 3000-5000/min
Zrychlení 0-100 km/h: 6,1 s (mech. 6st.přev.)
Kombin.spotřeba: 8,7 l/100 km (multitronic)

Také s novým čtyřválcem 1.8, který bude k dispozici od podzimu, potvrzuje Audi svoji významnou pozici v konstrukci motorů. Výkon 170 k získává kombinací přeplňování se vstřikováním benzinu, což umožňuje jednak výborné zrychlení, i skvělý tah v celém rozsahu otáček.
Měřítkem ve své kategorii je vznětový vidlicový šestiválec s mohutným točivým momentem na jedné straně, i hospodárností na druhé.


Audi A5 3.0 V6 TDI
Výkon: 176 kW (240 k)
Toč.moment: 500 N.m
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,9 s
Kombin.spotřeba: 7,2 l/100 km


Dokonce ještě úspornější je druhý turbodiesel, který se objevuje v nabídce pro Audi A5 s pohonem předních kol a řazením multitronic


Audi A5 2.7 V6 TDI
Výkon: 140 kW (190 k)
Rychlost: 232 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,6 s
Kombin.spotřeba: 6,7 l/100 km


Sériově jsou modely Audi A5 vybaveny sportovně laděnými šestistupňovými mechanickými převodovkami, pro verze 3.2 (pohon quattro) a 2.7 (pohon předních kol) je k dispozici samočinné řazení multitronic.
Výborných jízdních vlastností je dosaženo novým podvozkem, přední kola jsou nezávisle zavěšena na pětiprvkové nápravě s příčnými spodními a horními rameny. Zadní kola jsou zavěšena na lichoběžníkové nápravě s novou kinematikou. Vpředu i vzadu jsou hlavní komponenty zavěšení z hliníku.
Sériová výbava si v ničem rozhodně nezadá s luxusními vozy – 17“ kola, automatická klimatizace, rozhraní MMI, audiosystém s CD a vlastním displejem, elektromechanická parkovací brzda. Další doplňky jako adaptivní světlomety xenon plus s technologií LED, bezklíčkový přístup do vozu i startování, panoramatická střecha nebo parkovací systém jsou za příplatek.
Pro opravdové entusiasty je připravena ještě sportovně laděná verze S5 se zážehovým motorem V8 FSI a pohonem quattro (354 k, 440 N.m při 3800/min, 5,1 sekundy). Jeho prodej bude zahájen současně s verzí A5.
Ke kupé Audi A5 se ještě vrátíme podrobnějším článkem,

Jindřich Lasík, 26.2.2007



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar