Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A5 Sportback nasadil laťku vysoko

V pěkném prostředí nového golfového hřiště v Berouně představila společnost Audi ČR za přítomnosti Rudolfa Javurka, generálního ředitele IVG Group a Petra Neústupného, vedoucího divize Audi, novinku letošního podzimu Audi A5 Sportback.

Dnes představíme nový A5 Sportback jen ve zkratce, v příštích dnech přineseme podrobný popis. Po testovací jízdě po silnicích křivoklátského polesí s modelem 3.0 TDI S tronic o výkonu 240 k musíme konstatovat, že A5 Sportback nasadil laťku opravdu hodně vysoko.
Pětidveřovému Audi A5 Sportback se podařilo zkombinovat sportovní charakter s elegantním designem kupé a vysokými užitnými hodnotami do jednoho modelu. Jde v podstatě o spojení A5 s A4 Avant, čímž vznikl vlastně nový designerský trend. Jako třetí člen rodiny A5 doplňuje Coupé a Cabriolet, které jsme měli možnost si rovněž vyzkoušet.
Pětidveřové kupé je o 36 mm nižší než A4 sedan a s krátkým předním převisem, dlouhým rozvorem, širokým rozchodem, čtyřmi bezrámovými dveřmi a nízkým prosklením ztělesňuje sportovní eleganci.
Bez přehánění, v opravdu prostorném interiéru je dost místa pro pohodlné cestování čtyř cestujících. Rozměrné víko zavazadlového prostoru (největší, jaké kdy Audi vyrobilo) je integrováno do dlouhé splývající zádě se skloněnými sloupky C. Pod ním se nachází zavazadlový prostor o objemu 480 litrů, což je na úrovni A4 Avant. Po sklopení zadních sedadel vzroste na 980 litrů.
Všechny motory – tři vznětové TDI nebo tři zážehové FSI využívají přímé vstřikování paliva a splňují emisní normu Euro 5. Všechny modely jsou vybaveny systémem rekuperace kinetické energie během brzdění, který ukládá zpětně získanou energii do akumulátoru pro pozdější využití.
Zážehové motory – dvoulitrový TFSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 155 kW (211 k) a 3.2 V6 FSI o výkonu 195 kW (265 k) – jsou vybaveny systémem Audi valvelift, který variabilně mění zdvih ventilů. Tato technika zvyšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva. Později bude nabídka rozšířena i o agregát 1.8 TFSI.
Turbodiesel 2.0 TDI poskytuje největší výkon 125 kW (170 k) a průměrně spotřebuje pouhých 5,2 l/100 km. Motor je vybaven systémem start-stop, který zvyšuje hospodárnost provozu ve městě. Ještě výkonnější je šestiválec 2.7 TDI/140 kW (190 k), vrcholný agregát 3.0 TDI pak nabízí 176 kW (240 k) a je také vybaven převodovkou S tronic. V nabídce se objeví turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 105 kW.
Pro oba nejvýkonnější motory se na přání dodává nový sportovní diferenciál, který variabilně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola, čímž zvyšuje úroveň jízdní dynamiky, potěšení z jízdy a bezpečnost.
Další inovaci představuje u modelů 2.0 TDI, 2.7 TDI a 2.0 TFSI (132 kW/180 k) s pohonem předních kol stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu, která zlepšuje ovladatelnost vozu a potlačuje nedotáčivost.
Výborným doplňkem je systém Audi drive select, umožňující řidiči libovolně měnit charakteristiku odezvy motoru na pohyby pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic a úroveň účinku posilovače řízení servotronic (standardně pro verze od výkonu 140 kW/190 k). Systém je koncipován jako modulární paket, jehož součástí musí být alespoň jeden z následujících inovativních systémů dodávaných na přání: sportovní diferenciál, adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení s variabilním převodem.
A4 se to první pohled třeba nezdá, tak A5 Sportback přispívá také svojí měrou k ekologičnosti, a ta hlavně aerodynamikou, technologií spalování, převodovkami, hmotností vozu (verze 2.0 TFSI váží jen 1500 kg), nebo tzv. trenérem efektivity (pro verze s pohonem předních kol a dvoulitrovými motory).
Jednoduše řešeno jde o jakýsi třetí režim palubního počítače, kdy se nám zobrazují jednak kolerace mezi okamžitou a průměrnou spotřebou, dále doporučení k přeřazení převodových stupních nebo ekonomické tipy, respektive chování řidiče a v neposlední řadě také výčet zapnutých elektrických „spotřebičů“ s nejvyšší spotřebou převedenou na l/h.
Audi A5 Sportback je ideální automobil pro každého, kdo hledá pohledné kupé se čtyřmi dveřmi a sportovním charakterem a k tomu ještě zavazadlový prostor na úrovni většího kombi. Víc si vlastně už snad nelze ani přát. Pak záleží jen na motorizaci, jakou si vybere.


Příklad cen
TypCena
2.0TFSI/180 k920 600 Kč
3.2 FSI quattro1 203 500 Kč
2.0 TDI/170 k934 800 Kč
3.0 TDI quattro1 196 800 kč


V příštích dnech přineseme podrobný popis.

JL, 10.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar