Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A5 Cabrio s tradiční plátěnou střechou

Nový model pokračuje v úspěšné tradici výroby otevřených vozů střední třídy s logem čtyř kruhů. První kabriolet Audi v novodobé historii značky se objevil v roce 1991 na základě Audi Coupé.

Vedle typické masky chladiče Singleframe se neztrácejí ani světlomety, které díky náročnému designu budí dojem malého technické uměleckého díla. Sportovní šířku vozu zdůrazňují vzadu horizontální linie s decentní odtrhovou hranou na víku zavazadlového prostoru.
Lehká plátěná střecha snižuje pohotovostní hmotnost vozu a jeho těžiště. Standardně je tvořena třemi vrstvami, zatímco akustická střecha se odlišuje speciální pěnovou vrstvou o tloušťce až 15 mm, která snižuje hladinu vnitřního hluku téměř na úroveň limuzíny.
Ovládání střechy zajišťuje vysokotlaké hydraulické čerpadlo se čtyřmi pracovními válci. Otvírání střechy trvá 15 s, zavírání 17 s. Obojí lze za jízdy rychlostí až 50 km/h.
Z celkového objemu zavazadlového prostoru 380 l ubírá pouhých 60 litrů a zbývajících 320 l při stažené střeše znamená nejlepší hodnotu v segmentu.
Tuhá karoserie je základem precizních a sportovních jízdních vlastností, suverénního komfortu odpružení a vysoké úrovně pasivní bezpečnosti. Důležitým prvkem je masivní hliníkový rám mezi interiérem a zavazadlovým prostorem, do něhož jsou integrovány hliníkové ochranné oblouky, kterése při převrácení vysunou z prostoru za zadními opěrkami hlavy. Při bočním nárazu přicházejí ke slovu boční airbagy v sedadlech, zatímco při čelní kolizi chrání řidiče a spolujezdce plnohodnotné airbagy.
A5 Cabriolet nabízí díky dlouhému rozvoru 2,75 m prostorný interiér pro čtyři osoby na sportovně tvarovaných sedadlech. Pro vyšší komfort vyjíždějí po zapnutí zapalování ze sloupků B elektrické podavače bezpečnostních pásů. Zákazník se může rozhodnout např. pro sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a elektrickým seřizováním včetně bederní opěrky nebo pro klimatizovaná komfortní sedadla s malými ventilátory a vyhříváním prostoru hlavy.
Nejvýkonnějším zážehovým motorem je vidlicový šestiválec 3.2 FSI s ventilovým rozvodem Audi valvelift system s dvoustupňovou regulací zdvihu sacích ventilů v závislosti na zatížení a otáčkách. Motor V6 dosahuje největšího výkonu 265 k a točivého momentu 330 N.m od 3000 do 5000/min. K dispozici je bezstupňová převodovka multitronic pro pohon předních kol, alternativně pohon všech kol quattro a nová sedmistupňová převodovka S tronic.


Zážehové motory
Typ2.0 TFSI/1802.0 TFSI/2113.2 V6
Objem198419843197
Výkon132(180)/4000-6000155(211)/4300-6000197(265)/6500
Toč.moment320/1500-3900350/1500-4200330/3000-5000
Rychlost219241246
Zrychlení8,97,56,9
Komb.spotřeba7,46,88,6



Vznětové motory
Typ20 TDI2.7 V6 TDI3.0 V7 TDI
Objem199826982967
Výkon125(170)140(190)/3500-4000176(240)/4000-4400
Toč.moment350/1750-2500400/1400-3250500/1500-3000
Rychlost222230247
Zrychlení9,38,66,4
Komb.spotřeba5,66,26,8



Pozn. Objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombinovaná spotřeba - l/100 km


V Audi A5 Cabriolet se rovněž používají nové technologie pro zvýšení hospodárnosti provozu. Například 2.0 TFSI a 2.0 TDI jsou ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou sériově vybaveny systémem Start-Stop, jehož standardní je informační systém řidiče s programem hospodárné jízdy, který na displeji zobrazuje údaje související se spotřebou paliva. Jednou z jeho hlavních funkcí je signalizace optimálního řazení.
Podvozek zaručuje sportovní chování, bezpečné a předvídatelné jízdní vlastnosti a skvělý jízdní komfort. K tomu je zapotřebí vysoká tuhost karoserie a vyvážené rozdělení hmotnosti mezi nápravy, kterého se dosáhlo posunutím přední nápravy dopředu v důsledku přesunutí diferenciálu přímo za podélně uložený motor, tedy před spojku, resp. kapalinový měnič momentu.
Zavěšení předních kol je pětiprvkové, vzadu je lichoběžníková náprava identická pro modely s předním pohonem i pohonem všech kol. Na přání se dodává sportovní podvozek ve dvou provedeních: buď s mírně tužším nastavením nebo vyloženě sportovní S line s karoserií sníženou o 10 mm.
Kabriolet vyjíždí na kovaných hliníkových kolech 7,5 J x 17. Individualisté dostanou na výběr tři další typy 17” kol, dvě provedení kol s průměrem 18” a kola 8,5 J x 19. Kromě toho nabízí společnost quattro GmbH další alternativy s průměrem 18, 19
a dokonce 20” ve spojení s pneumatikami rozměru 265/30.
Varianty 2.0 TFSI mají vpředu kotouče s průměrem 314 mm, vzadu 300 mm. Přední kotouče s vnitřním chlazením mají speciální konstrukci pro maximální odvod tepla. Obě poloviny kotoučů jsou spojeny stovkami drobných kovových kostek, mezi nimiž proudí v nejkratší možné době velký objem chladicího vzduchu.
U verze V6 dosahuje průměr předních brzd 320 mm a jejich třmeny mají kombinovanou konstrukci. V oblastech s vysokými nároky na pevnost je použita litina s kuličkovým grafitem, zatímco hliníkové těleso pístků odvádí velmi účinně teplo vznikající během brzdění. Brzdové třmeny jsou extrémně tuhé, ale současně mají nízkou hmotnost.
Systém jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje stiskem tlačítka měnit nastavení všech technických komponentů ovlivňujících jízdní dynamiku mezi třemi režimy comfort, auto a dynamic. V vozu s ovládacím systémem MMI Navigation plus má řidič k dispozici ještě čtvrtý režim, jehož charakteristiku si může individuálně sestavit zcela podle svých preferencí. Audi drive select ovlivňuje reakci motoru na sešlápnutí pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic nebo plynulé převodovky multitronic
a účinek posilovače řízení servotronic.



JL, 6.5.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar