Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A4 - nejsportovnější sedan střední třídy

Nový model A4 posunuje značku Audi v rámci automobilové střední třídy výrazně kupředu. Vznětové TDI i zážehové FSI i TSI motory mají přímé vstřikování paliva do válců a kombinují tak vysoké výkony s vysokou účinností.

Hnací ústrojí podporující výbornou jízdní dynamiku a použití mnoha technických řešení, převzatých z větších modelů, jsou důkazy výsadního technického postavení značky na trhu.
Nové sportovní Audi A4 má progresivní charakter, napínavé a dynamicky navržené rysy, design, který hovoří jazykem technické dokonalosti. S délkou 4,7 m představuje na silnici nepřehlédnutelnou automobilovou osobnost s velkoryse dimenzovaným prosvětleným interiérem. V oblasti bezpečnosti stanovuje nový standard zavedením koordinace funkce airbagů a omezovačů síly v bezpečnostních pásech cestujících na předních sedadlech. Cílem je lepší ochrana cestujících v případě nehody.
Ve srovnání s předchozím modelem má nové A4 sportovní proporce, přední převis karoserie byl zkrácen, kapota i rozvor náprav prodlouženy. V řetězci hnacího ústrojí si diferenciál a spojka (resp. hydrodynamický měnič) vyměnily svá místa, což umožnilo posunout přední nápravu o 154 mm vpřed.
Toto pokrokové řešení zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti vozu mezi jednotlivé nápravy. Jeho dynamický podvozek představuje novou konstrukci, v níž byla pro většinu komponentů výchozím materiálem lehká hliníková slitina. Výsledky jsou mimořádně dynamické jízdní vlastnosti na silnici, přesné reakce a snadná ovladatelnost.
Nové high-tech prvky výbavy dělají jízdní dojmy ještě více fascinující. Audi drive select například mění charakteristiky motoru, automatické převodovky, řízení a tlumení tak, aby odpovídaly v daném okamžiku stylu jízdy řidiče, který právě sedí za volantem. Systém Audi dynamic steering mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy a udržuje vůz blízko fyzikálních limitů, takřka okamžitými změnami úhlu natočení kol. Systém řídící hydraulické tlumiče pérování mění charakteristiku tlumení individuálně u tlumičů jednotlivých kol.
Na trh bude uvedeno s nabídkou pěti motorů, jejichž výkony pokrývají spektrum od 105 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Čtyřválcový zážehový motor je, stejně jako vznětové jednotky, přeplňován výfukovým turbodmychadlem a obě principielně odlišné skupiny motorů mají přímé vstřikování paliva do válců. Díky vysoké provozní účinnosti klesá spotřeba paliva na hodnoty nižší než u modelů předchozí generace.
K dispozici budou různé převodovky: šestistupňová manuální převodovka, automatická převodovka Tiptronic, převodovka multitronic s plynule variabilním převodem. Kombinovány mohou být s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol quattro, který byl předmětem intenzivního vývoje, a tak jsou jeho provozní vlastnosti ještě dynamičtější než dosud.
Nové Audi A4 se poprvé veřejnosti představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, na českém trhu se první vozy objeví v prosinci, když ceny budou stanoveny na podzim.


JL, 31.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar