Audi A4 allroad quattro - vůz bez hranic
Nový model nabízí potěšení za volantem i mimo asfalt, neboť má sériově trvalý pohon všech kol a větší světlou výšku. Zároveň nabízí silné hospodárné motory, systém jízdní dynamiky Audi drive select, převodovku S tronic a inovativní komunikační a asistenční systémy.
Design Audi A4 allroad quattro vychází sice z modelu A4 Avant, avšak s mnoha nápadnými detaily přináší novou interpretaci sportovní elegance. Mezi dominantní prvky patří šedá maska chladiče Singleframe se svislými chromovanými lištami. Nezaměnitelnou tvář propůjčují rozměrné vstupy vzduchu a výrazný nárazník. Vozy s technologií Xenon plus mají navíc světlomety pro denní svícení a zadní svítilny z diod LED. Vpředu i vzadu jsou kryty spodní části vozu z ušlechtilé oceli a ze strany pak rozšířené podběhy kol, hranaté prahy a v sériovém provedení 17“ kola.
Vůz je dlouhý 4,72 m, široký 1,84 m a vysoký 1,50 m. Rozvor měří 2,81 m. Oproti A4 Avant se zvětšila světlá výška na 180 mm u nezatíženého vozidla. Rozchod kol 1583 mm vpředu a 1574 mm vzadu je přibližně o 2o mm větší než u Audi A4 Avant.
Bezpečnost zajišťuje propracovaná konstrukce karoserie s vysokým podílem plechů z vysokopevnostních druhů ocelí a zádržné systémy s čelními, bočními a okenními airbagy, které lze na přání doplnit bočními airbagy i na zadních sedadlech.
Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání interiéru objem 490 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel vzroste na 1430 litrů a délka na 1,78 m. Součástí sériové výbavy je oboustranná podlaha zavazadlového prostoru, jejíž vodotěsná spodní strana je vhodná pro přepravu špinavých předmětů. Na přání si lze objednat např. elektromechanicky ovládané výklopné zadní víko a fixační sadu se dvěma podélnými kolejnicemi v podlaze, teleskopickými tyčemi a pružnými upínacími pásy.
Vozy se budou zpočátku dodávat se třemi motory. Zájemce o zážehovou jednotku uspokojí čtyřválec 2.0 TFSI, který díky přímému vstřikování benzinu FSI, přeplňování turbodmychadlem a variabilnímu zdvihu ventilů Audi valvelift system dosahuje výkonu 155 kW (211 k). Audi A4 allroad quattro s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě jen 8,1 l/100 km. Na těchto hodnotách má podíl také nová generace vysoce dynamické a účinné dvouspojkové převodovky S tronic.
Příznivci nafty mají na výběr ze dvou turbodieselů. Základní 2.0 TDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí výkon 125 kW (170 k), ale v průměru se spokojí jen s 6,4 l/100 km, ačkoli zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,9 s a největší rychlost je 213 km/h. Za vysokou kulturu běhu vděčí tento motor nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním tlakem 1800 barů.
Vrcholem je vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 500 N.m, který je k dispozici od 1500 do 3000/min. Tento motor se dodává výhradně s inovativní sedmistupňovou převodovkou S tronic. Přestože si průměrně řekne o 7,1 l/100 km, umí sprint na „sto“ za 6,4 s a v případě potřeby se rozjede až na 236 km/h.
Jak název napovídá, vůz je vybaven trvalým pohonem všech kol quattro. Čistě mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 procent.
JL, 18.2.2009
Vůz je dlouhý 4,72 m, široký 1,84 m a vysoký 1,50 m. Rozvor měří 2,81 m. Oproti A4 Avant se zvětšila světlá výška na 180 mm u nezatíženého vozidla. Rozchod kol 1583 mm vpředu a 1574 mm vzadu je přibližně o 2o mm větší než u Audi A4 Avant.
Bezpečnost zajišťuje propracovaná konstrukce karoserie s vysokým podílem plechů z vysokopevnostních druhů ocelí a zádržné systémy s čelními, bočními a okenními airbagy, které lze na přání doplnit bočními airbagy i na zadních sedadlech.
Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání interiéru objem 490 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel vzroste na 1430 litrů a délka na 1,78 m. Součástí sériové výbavy je oboustranná podlaha zavazadlového prostoru, jejíž vodotěsná spodní strana je vhodná pro přepravu špinavých předmětů. Na přání si lze objednat např. elektromechanicky ovládané výklopné zadní víko a fixační sadu se dvěma podélnými kolejnicemi v podlaze, teleskopickými tyčemi a pružnými upínacími pásy.
Vozy se budou zpočátku dodávat se třemi motory. Zájemce o zážehovou jednotku uspokojí čtyřválec 2.0 TFSI, který díky přímému vstřikování benzinu FSI, přeplňování turbodmychadlem a variabilnímu zdvihu ventilů Audi valvelift system dosahuje výkonu 155 kW (211 k). Audi A4 allroad quattro s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě jen 8,1 l/100 km. Na těchto hodnotách má podíl také nová generace vysoce dynamické a účinné dvouspojkové převodovky S tronic.
Příznivci nafty mají na výběr ze dvou turbodieselů. Základní 2.0 TDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí výkon 125 kW (170 k), ale v průměru se spokojí jen s 6,4 l/100 km, ačkoli zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,9 s a největší rychlost je 213 km/h. Za vysokou kulturu běhu vděčí tento motor nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním tlakem 1800 barů.
Vrcholem je vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 500 N.m, který je k dispozici od 1500 do 3000/min. Tento motor se dodává výhradně s inovativní sedmistupňovou převodovkou S tronic. Přestože si průměrně řekne o 7,1 l/100 km, umí sprint na „sto“ za 6,4 s a v případě potřeby se rozjede až na 236 km/h.
Jak název napovídá, vůz je vybaven trvalým pohonem všech kol quattro. Čistě mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 procent.
JL, 18.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












