Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A4 allroad quattro v detroitské premiéře

Nové Audi A4 allroad quattro se vyznačuje originálním vzhledem. Na první pohled zaujmou výrazně rozšířené podběhy kol a zadní nárazník v matně šedé nebo v barvě karoserie. Robustní ochranný panel spodní části vozu a zadní difuzor jsou v odstínu stříbrná Selenit.

Výkonné motory TFSI a TDI pro model Audi A4 allroad quattro nabízejí ještě vyšší jízdní výkony při vyšší hospodárnosti. Motor TFSI a pět jednotek TDI poskytují nejvyšší výkon v rozpětí od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k) – to je až o 20 kW (27 k) více než u předchozího modelu. Přenos hnací síly zajišťuje šestistupňová mechanická převodovka, nová sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic nebo zdokonalená osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Pohon všech kol quattro je součástí sériové výbavy.

Kombinací zvýšeného podvozku (o 23 mm) a kol s větším průměrem bylo dosaženo celkového zvýšení světlé výšky o 34 mm v porovnání s Audi A4 Avant. Jako alternativu sériového podvozku nabízí Audi podvozek s adaptivními tlumiči. Řidič může měnit jeho základní nastavení stisknutím tlačítka systému Audi drive select.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí rozšířenou funkčnost. Kromě známých režimů comfort, auto, dynamic, efficiency a individual (pouze ve spojení s navigačním systémem) je k dispozici režim offroad pro jízdu mimo zpevněné cesty.

Na přední nápravě nalézá uplatnění zdokonalená pětiprvková náprava, zatímco vzadu byla náprava s lichoběžníkovými rameny předchozího modelu nahrazena pětiprvkovou konstrukcí. Inteligentní kombinace materiálů umožnila vývojářům snížit hmotnost dílů nápravy o celkových 12 kg.

Nové Audi A4 allroad quattro jezdí sériově na 17“ kolech s lehkou konstrukcí v mnohopaprskovém designu. Audi a quattro GmbH nabízejí na přání rozmanité varianty kol s průměrem ráfku 17 až 19 palců. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na přední nápravě mají průměr až 338 mm.

Zavazadlový prostor nabízí objem až 505 l, při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru je k dispozici objem 1510 l. Elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru patří k sériové výbavě. Zadní víko může být na přání ovládáno senzorem pohybu.

Interiér s velkorysou nabídkou prostoru působí velmi kvalitním dojmem. Hlavní pozornost na sebe poutá na přání dodávaný Audi virtual cockpit a nový ovládací koncept MMI. Rozmanité služby Audi connect, Audi smartphone interface a Audi phone box s možností induktivního nabíjení nabízejí nejnovější generaci připojení k internetu i připojení chytrého telefonu. Audi jako první výrobce nabízí ve střední třídě zvuk ve formátu 3D prostřednictvím audiosystému Bang & Olufsen s celkem 19 reproduktory.

Mezi nejdůležitější novinky patří prediktivní asistent efektivity, upozorňování na nebezpečí při vystupování a adaptivní tempomat s funkcemi Stop&Go včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně. Nabídku rozšířil také asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje manévrování s přívěsem prostřednictvím ovládacího panelu MMI.

Audi vyrábí úspěšný model A4 od roku 2009 také ve variantě „allroad“. Druhá generace tohoto modelu střední třídy bude uvedena do prodeje v Německu a Evropě včetně České republiky v létě. Ceny začínají od 44 750 eur.


Audi 12.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar