Audi A4 allroad a A5 Cabrio- dvě novinky pro český trh
V malebném prostředí golfového hřiště u Konopiště seznámili zástupci společnosti IVG Group v čele s panem Rudolfem Javurkem, generálním ředitelem a Petrem Neústupným, ředitelem divize Audi, s dvěma atraktivními modely – A5 Cabriolet a A4 allroud quattro.
Ještě než si o nových modelech řekneme pár slov, tak bychom chtěli připomenout, že podrobný popis najdete na našich stránkách v příštích dnech. Dnes tedy jen několik hlavních údajů.
Audi A4 allroad quattro
Nejdříve jsme si na lesních cestách, místy i poměrně dost rozbitých, vyzkoušeli Audi A4 allroad quattro se vznětovým přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a samočinnou sedmistupňovou převodovkou S tronic. Vzhledem k tomu, že systém ESP byl doplněn o režim offroad, dále díky stálému pohonu všech kol quettro a světlé výšce 180 mm (oproti A4 + 37 mm) si vůz počínal opravdu znamenitě. Před případným poškozením motoru či převodovky chrání podvozek ocelové kryty. Už na pohled je vidět, že A4 allroad je přeci jen kompaktnější než jeho větší bratr A6 allroad, a možná tak i trochu více praktičtější.
Kromě zmíněného šestiválce jsou na výběr ještě zážehový 2.0 TFSI/211 k a turbodiesel 2.0 TDI/170 k. Poté jsme vůz vyzkoušeli po okresních silnicích, kde se projevil úctyhodný výkon 240 k a mohutná síla v podobě 500 Nm točivého momentu, který je k dispozici od 1500 do 3000/min. Spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic prostě nemá chybu, bleskové přeřazení vůbec řidič nepostřehne, a o zařazeném stupni vás informuje číslice na displeji. Častokrát jsme ani nechtěli věřit, že „zvolil sedmničku“, zatímco jsme tipovali tak „pětku“. Byli jsme bohužel omezeni rychlostními limity na našich silnicích.
Přehled cen
Audi A5 Cabrio
V případě modelu A5 Cabrio se Audi vydalo cestou klasické plátěné střechy typu soft-top, nikoliv tedy hard-top, jak bývá dnes často zvykem. A udělalo rozhodně dobře. Předností je mj. variabilní zavazadlový prostor, který dosahuje při složené plátěné střeše objemu 320 litrů, jinak má objem 380 litrů. Ten lze ještě zvětšit sklopením zadních sedadel tlačítkem z kufru na 750 l. Natažení či stažení střechy trvá zhruba 15 sekund a lze jej provádět, jak jsme si vyzkoušeli, do rychlosti 50 km/h. Na přání se dodává ještě tzv. akustická střecha se speciální pěnou snižující aerodynamický hluk.
Pro kabriolet byly zvoleny zážehové motory 2.0 TFSI/180 k nebo 211 k, dále 1.8 TFSI/160 k a V6 3.2 FSI/265 k, ze vznětových pak 2.0 TDI/170 k, V6 2.7 TDI/190 k a V6 3.0 TDI/240 k. Právě nejsilnější verze může být dodána s pohonem všech kol quattro. Takovou kombinaci neposkytuje žádný jiný vůz v tomto segmentu.
Přehled cen
Jindřich Lasík, 23.4.2009
Audi A4 allroad quattro
Nejdříve jsme si na lesních cestách, místy i poměrně dost rozbitých, vyzkoušeli Audi A4 allroad quattro se vznětovým přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a samočinnou sedmistupňovou převodovkou S tronic. Vzhledem k tomu, že systém ESP byl doplněn o režim offroad, dále díky stálému pohonu všech kol quettro a světlé výšce 180 mm (oproti A4 + 37 mm) si vůz počínal opravdu znamenitě. Před případným poškozením motoru či převodovky chrání podvozek ocelové kryty. Už na pohled je vidět, že A4 allroad je přeci jen kompaktnější než jeho větší bratr A6 allroad, a možná tak i trochu více praktičtější.
Kromě zmíněného šestiválce jsou na výběr ještě zážehový 2.0 TFSI/211 k a turbodiesel 2.0 TDI/170 k. Poté jsme vůz vyzkoušeli po okresních silnicích, kde se projevil úctyhodný výkon 240 k a mohutná síla v podobě 500 Nm točivého momentu, který je k dispozici od 1500 do 3000/min. Spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic prostě nemá chybu, bleskové přeřazení vůbec řidič nepostřehne, a o zařazeném stupni vás informuje číslice na displeji. Častokrát jsme ani nechtěli věřit, že „zvolil sedmničku“, zatímco jsme tipovali tak „pětku“. Byli jsme bohužel omezeni rychlostními limity na našich silnicích.
Přehled cen
| 2.0 TFSI | 1 125 000 Kč |
| 2.0 TFSI S tronic | 1 187 400 Kč |
| 2.0 TDI | 1 091 000 Kč |
| 3.0 TDI | 1 287 700 Kč |
| 3.0 TDI S tronic | 1 349 700 Kč |
Audi A5 Cabrio
V případě modelu A5 Cabrio se Audi vydalo cestou klasické plátěné střechy typu soft-top, nikoliv tedy hard-top, jak bývá dnes často zvykem. A udělalo rozhodně dobře. Předností je mj. variabilní zavazadlový prostor, který dosahuje při složené plátěné střeše objemu 320 litrů, jinak má objem 380 litrů. Ten lze ještě zvětšit sklopením zadních sedadel tlačítkem z kufru na 750 l. Natažení či stažení střechy trvá zhruba 15 sekund a lze jej provádět, jak jsme si vyzkoušeli, do rychlosti 50 km/h. Na přání se dodává ještě tzv. akustická střecha se speciální pěnou snižující aerodynamický hluk.
Pro kabriolet byly zvoleny zážehové motory 2.0 TFSI/180 k nebo 211 k, dále 1.8 TFSI/160 k a V6 3.2 FSI/265 k, ze vznětových pak 2.0 TDI/170 k, V6 2.7 TDI/190 k a V6 3.0 TDI/240 k. Právě nejsilnější verze může být dodána s pohonem všech kol quattro. Takovou kombinaci neposkytuje žádný jiný vůz v tomto segmentu.
Přehled cen
| 2.0 TFSI 155 kW | 1 209 300 Kč |
| 3.2 FSI multitronic | 1 378 600 Kč |
| 3.0 TDI quattro S tronic | 1 508 100 Kč |
Jindřich Lasík, 23.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















