Audi A4 Avant - prémiové kombi
Se sedanem A4 vstoupila vloni značka Audi do nové dimenze luxusních vozů střední třídy a za několik málo týdnů jej bude následovat také nové kombi A4 Avant - nejúspěšnější prémiové kombi své třídy.
Základem nové generace je sedan, pro který je charakteristické posunutí přední pětiprvkové nápravy výrazně vpřed. To umožnilo dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy a také vyšší přesnosti v ovladatelnosti a rychlosti reakcí automobilu na povely řidiče. A4 Avant sdílí pochopitelně vlastnosti nového sedanu.
Ze sportovních proporcí nového kombi s krátkým předním převisem, dlouhou kapotou a velkorysým rozvorem náprav těží jak jízdní projev, tak cestující.
Vytříbený design je už dlouhou dobu jedním z pilířů úspěchu značky Audi a nové A4 Avant to stvrzuje. Poslední sloupek karoserie je sportovně skloněný, což vozu dodává dynamickou image kupé. Karoserie o délce 4,71 m je o 12 centimetrů delší než předchozí generace, a současně asi o 10 % lehčí.
Zavazadlový prostor disponuje ve své rozšířené podobě objemem 1430 l - nejvíce ve třídě luxusních kombi střední třídy. V základním uspořádání je k dispozici 490 l.
Audi uvede kombi se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory.
Motor 1.8 TFSI 118 kW (160 k) se vyznačuje vysokou účinností, která vychází mj. z kombinace přímého vstřikování paliva do válců a přeplňování. Vrcholnou pohonnou jednotkou bude šestiválec 3.2 FSI 195 kW (265 k).
Motor 2.0 TDI, který má nyní nový systém vstřikování paliva common-rail, bude dodáván ve dvou výkonových provedeních se 105 kW (143 k) a později i se 125 kW (170 k). Na vrcholu nabídky vznětových motorů je vidlicový šestiválec 3.0 TDI 176 kW (240 k). V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky tiptronic, ale také multitronic s plynule měnitelným převodem.
V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů u modelu A4 Avant o téměř 8 %, ale současně se spotřeba zážehových motorů snížila v průměru o 12 %, u motorů TDI o téměř 9 %.
Stejně jako v případě sedanu Audi A4 jsou i pro kombi A4 Avant připraveny nové asistenční systémy Audi parking system (usnadňující parkování), Audi lane assist (varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu) nebo Audi side assist (systém varující řidiče před vozidlem, které je právě v mrtvém úhlu). Nové Audi A4 Avant bude možné objednávat od poloviny března a první vozy se na českém trhu objeví v květnu.
JL, 22.2.2008
Ze sportovních proporcí nového kombi s krátkým předním převisem, dlouhou kapotou a velkorysým rozvorem náprav těží jak jízdní projev, tak cestující.
Vytříbený design je už dlouhou dobu jedním z pilířů úspěchu značky Audi a nové A4 Avant to stvrzuje. Poslední sloupek karoserie je sportovně skloněný, což vozu dodává dynamickou image kupé. Karoserie o délce 4,71 m je o 12 centimetrů delší než předchozí generace, a současně asi o 10 % lehčí.
Zavazadlový prostor disponuje ve své rozšířené podobě objemem 1430 l - nejvíce ve třídě luxusních kombi střední třídy. V základním uspořádání je k dispozici 490 l.
Audi uvede kombi se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory.
Motor 1.8 TFSI 118 kW (160 k) se vyznačuje vysokou účinností, která vychází mj. z kombinace přímého vstřikování paliva do válců a přeplňování. Vrcholnou pohonnou jednotkou bude šestiválec 3.2 FSI 195 kW (265 k).
Motor 2.0 TDI, který má nyní nový systém vstřikování paliva common-rail, bude dodáván ve dvou výkonových provedeních se 105 kW (143 k) a později i se 125 kW (170 k). Na vrcholu nabídky vznětových motorů je vidlicový šestiválec 3.0 TDI 176 kW (240 k). V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky tiptronic, ale také multitronic s plynule měnitelným převodem.
V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů u modelu A4 Avant o téměř 8 %, ale současně se spotřeba zážehových motorů snížila v průměru o 12 %, u motorů TDI o téměř 9 %.
Stejně jako v případě sedanu Audi A4 jsou i pro kombi A4 Avant připraveny nové asistenční systémy Audi parking system (usnadňující parkování), Audi lane assist (varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu) nebo Audi side assist (systém varující řidiče před vozidlem, které je právě v mrtvém úhlu). Nové Audi A4 Avant bude možné objednávat od poloviny března a první vozy se na českém trhu objeví v květnu.
JL, 22.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout