Audi A4 Avant - mimořádné kombi
S novým sedanem A4 přinesla značka Audi v minulém roce nové dimenze do střední třídy luxusních vozů. Nyní přichází nové kombi A4 Avant, nejúspěšnější prémiové kombi své třídy s mimořádnými jízdními zážitky a nekompromisní kvalitou a užitnou hodnotou.
Vzhled vzrušující a dynamický, jak se od designově zaměřené značky, jak se ostatně od Audi, očekává. Ve srovnání s předchůdcem jsou proporce více sportovnější, přední převis byl zkrácen, kapota motoru a rozvor jsou výrazně delší. Skloněný D-sloupek propůjčuje vozu dynamickou siluetu, která se v určitých pohledech přibližuje kupé. Při pohledu zezadu vůz opticky rozšiřují horizontální designové linie. V délce měří 4,71 m, je tedy o 12 cm delší než předchozí generace. Tužší a bezpečnější karoserie je však asi o 10 % lehčí.
V základním uspořádání má zavazadlový prostor objem 1430 litrů, největším ve třídě luxusních kombi střední třídy. Po sklopení sedadel se zvětší na 1430 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, na přání se dodává samostatný průchozí otvor s ochranným vakem pro lyže. Víko zavazdlového prostoru se ovládá elektromechanicky.
Interiér je prosvětlený a prostorný, reflektuje vysokou kvalitu konstrukce a výrobního zpracování, sofistikovaný vzhled a logické intuitivní ovládání. Kokpit si vypůjčil mnoho prvků z modelu A8. Díky elektromechanické parkovací brzdě již nemá konvenční páku ruční brzdy.
Celkým přepracováním prošla sériově dodávaná klimatizace, která disponuje o 10 procent větší chladicí kapacitou, ale přitom pracuje s vyšší účinností než předchozí systém. Výsledkem je úspora 0,2 l/100 km.
Audi pozvedlo bezpečnostní laťku novou konfigurací adaptivních airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů s variabilními omezovači tahu a snímačů polohy aktuálního nastavení předních sedadel. Tím je intenzita vystřelení airbagu a napětí v bezpečnostním pásu selektivně řízeno v závislosti na aktuální poloze sedadla a síle nárazu. V případě nárazu zezadu podpírají tělo opěradla sedadel a hlavu optimálně tvarované opěrky.
Audi uvede na trh nový A4 Avant s pěti motory motory s výkony od 143 k do 265 k, všechny s přímým vstřikem. V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů o téměř 8 %, přičemž spotřeba benzinových motorů se snížila až o 14 % a u motorů TDI o téměř 9 %.
Nejvýkonnější pohonnou jednotkou je šestiválec 3.2 FSI s výkonem 265 k, jehož vylepšení spočívají v nižších vnitřních třecích ztrátách a ve ventilovém rozvodu Audi Valvelift System, který mj. mění zdvih sacích ventilů.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h –(s)
V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky tiptronic (na přání pro 3.2 FSI), ale také převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem dodávaná na přání pro 1.8 TFSI a 2.0 TDI 105 kW (143 k).
Motorizace 3.2 FSI a 3.0 TDI jsou standardně vybaveny stálým pohonem všech kol quattro, rozdělující točivý moment za běžných podmínek v poměru 40:60 mezi kola přední a zadní nápravy. Mezinápravový diferenciál Torsen přenáší většinu hnacího momentu motoru na nápravu s účinnějším přenosem sil z kol na vozovku v daném okamžiku. Diferenciál je nově umístěn hned za motorem, když si vyměnil místo se spojkou resp. s hydrodynamickým měničem. Přední pětiprvková náprava byla posunuta o 154 mm vpřed, což umožnilo zvětšit rozvor a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy a tedy i vyšší přesnost v ovladatelnosti.
Přepracovaný podvozek využívá hliníkovou slitinu jako materiál pěti ramen i těhlice přední nápravy. Převodka řízení je umístěna daleko vpředu a dole, aby umožnila co nejpřímější převod pohybů volantu na natočení kola.
Zadní náprava využívá řešení z modelů A6 a A8, je vyrobena převážně ze slitin hliníku, oddělené umístění pružin a tlumičů má zásluhu na citlivé odezvě odpružení na pohyb kola. Audi A4 Avant vyjíždí na 16“ nebo 17“ kolech z lehkých slitin. Elektronický stabilizační systém může být částečně deaktivován při rychlostech pod 70 km/h.
Sada pokrokových technických prvků dělá jízdu v Audi A4 Avant ještě dynamičtější než dosud. Systém Audi drive select (na přání), řídí několik komponentů v závislosti na úrovni systému, zvoleného zákazníkem. V základní verzi je proměnnou veličinou odezva motoru na pohyb pedálu akcelerátoru, okamžiky řazení převodovky tiptronic nebo multitronic, intenzita funkce posilovače řízení a úhel natočení volantu. Stiskem tlačítka se volí nastavení komfortní, dynamické nebo automatické. S palubním systémem MMI je k dispozici individuálně nastavitelný čtvrtý režim.
Audi drive select vyžaduje alespoň jednu ze dvou komponent. Jednou z nich je adaptivní řízení funkce tlumičů, jako součást sportovního podvozku, snižující karoserii asi o 20 mm. Dalším je Audi dynamic steering – aktivní řízení nové generace – které plynule mění převod řízení až o 100 % v závislosti na rychlosti jízdy. Při jízdě na hranici adheze dokáže aktivně stabilizovat nový A4 Avant bleskurychlými řídicími impulsy.
Stejně jako u sedanu Audi A4 jsou také pro kombi A4 Avant připraveny nové asistenční systémy Audi parking system (usnadňuje parkování), Audi lane assist (varuje před nechtěným opuštěním jízdního pruhu) nebo Audi side assist (varuje řidiče před vozidlem, které se nachází v mrtvém úhlu). Adaptive cruise control udržuje odstup od vpředu jedoucího vozu.
Nové Audi A4 Avant bude možné objednávat od poloviny března a první vozy se na českém trhu objeví v květnu.
ML, 13.3.2008
V základním uspořádání má zavazadlový prostor objem 1430 litrů, největším ve třídě luxusních kombi střední třídy. Po sklopení sedadel se zvětší na 1430 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, na přání se dodává samostatný průchozí otvor s ochranným vakem pro lyže. Víko zavazdlového prostoru se ovládá elektromechanicky.
Interiér je prosvětlený a prostorný, reflektuje vysokou kvalitu konstrukce a výrobního zpracování, sofistikovaný vzhled a logické intuitivní ovládání. Kokpit si vypůjčil mnoho prvků z modelu A8. Díky elektromechanické parkovací brzdě již nemá konvenční páku ruční brzdy.
Celkým přepracováním prošla sériově dodávaná klimatizace, která disponuje o 10 procent větší chladicí kapacitou, ale přitom pracuje s vyšší účinností než předchozí systém. Výsledkem je úspora 0,2 l/100 km.
Audi pozvedlo bezpečnostní laťku novou konfigurací adaptivních airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů s variabilními omezovači tahu a snímačů polohy aktuálního nastavení předních sedadel. Tím je intenzita vystřelení airbagu a napětí v bezpečnostním pásu selektivně řízeno v závislosti na aktuální poloze sedadla a síle nárazu. V případě nárazu zezadu podpírají tělo opěradla sedadel a hlavu optimálně tvarované opěrky.
Audi uvede na trh nový A4 Avant s pěti motory motory s výkony od 143 k do 265 k, všechny s přímým vstřikem. V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů o téměř 8 %, přičemž spotřeba benzinových motorů se snížila až o 14 % a u motorů TDI o téměř 9 %.
Nejvýkonnější pohonnou jednotkou je šestiválec 3.2 FSI s výkonem 265 k, jehož vylepšení spočívají v nižších vnitřních třecích ztrátách a ve ventilovém rozvodu Audi Valvelift System, který mj. mění zdvih sacích ventilů.
Zážehové motory
Typ | 1.8 TFSI | 3.2 V6 FSI |
Objem | 1798 | 3197 |
Výkon | 118(160(/4500-6200 | 195(266)/6500 |
Toč.moment | 250/1500-4500 | 330/3000-5000 |
Rychlost | 218 | 250 |
Zrychlení | 8,9 | 6,4 |
Vznětové motory
Typ | 2.0TDI/105 | 2.0TDSI/125 | 3.0 TDI |
Objem | 1968 | 1968 | 2967 |
Výkon | 105(143)/4200 | 125(170)/4200 | 176(240)/4000-4400 |
Toč.moment | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 | 500/1500-3000 |
Rychlost | 208 | 222 | 250 |
Zrychlení | 9,7 | 8,6 | 6,3 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h –(s)
V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky tiptronic (na přání pro 3.2 FSI), ale také převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem dodávaná na přání pro 1.8 TFSI a 2.0 TDI 105 kW (143 k).
Motorizace 3.2 FSI a 3.0 TDI jsou standardně vybaveny stálým pohonem všech kol quattro, rozdělující točivý moment za běžných podmínek v poměru 40:60 mezi kola přední a zadní nápravy. Mezinápravový diferenciál Torsen přenáší většinu hnacího momentu motoru na nápravu s účinnějším přenosem sil z kol na vozovku v daném okamžiku. Diferenciál je nově umístěn hned za motorem, když si vyměnil místo se spojkou resp. s hydrodynamickým měničem. Přední pětiprvková náprava byla posunuta o 154 mm vpřed, což umožnilo zvětšit rozvor a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy a tedy i vyšší přesnost v ovladatelnosti.
Přepracovaný podvozek využívá hliníkovou slitinu jako materiál pěti ramen i těhlice přední nápravy. Převodka řízení je umístěna daleko vpředu a dole, aby umožnila co nejpřímější převod pohybů volantu na natočení kola.
Zadní náprava využívá řešení z modelů A6 a A8, je vyrobena převážně ze slitin hliníku, oddělené umístění pružin a tlumičů má zásluhu na citlivé odezvě odpružení na pohyb kola. Audi A4 Avant vyjíždí na 16“ nebo 17“ kolech z lehkých slitin. Elektronický stabilizační systém může být částečně deaktivován při rychlostech pod 70 km/h.
Sada pokrokových technických prvků dělá jízdu v Audi A4 Avant ještě dynamičtější než dosud. Systém Audi drive select (na přání), řídí několik komponentů v závislosti na úrovni systému, zvoleného zákazníkem. V základní verzi je proměnnou veličinou odezva motoru na pohyb pedálu akcelerátoru, okamžiky řazení převodovky tiptronic nebo multitronic, intenzita funkce posilovače řízení a úhel natočení volantu. Stiskem tlačítka se volí nastavení komfortní, dynamické nebo automatické. S palubním systémem MMI je k dispozici individuálně nastavitelný čtvrtý režim.
Audi drive select vyžaduje alespoň jednu ze dvou komponent. Jednou z nich je adaptivní řízení funkce tlumičů, jako součást sportovního podvozku, snižující karoserii asi o 20 mm. Dalším je Audi dynamic steering – aktivní řízení nové generace – které plynule mění převod řízení až o 100 % v závislosti na rychlosti jízdy. Při jízdě na hranici adheze dokáže aktivně stabilizovat nový A4 Avant bleskurychlými řídicími impulsy.
Stejně jako u sedanu Audi A4 jsou také pro kombi A4 Avant připraveny nové asistenční systémy Audi parking system (usnadňuje parkování), Audi lane assist (varuje před nechtěným opuštěním jízdního pruhu) nebo Audi side assist (varuje řidiče před vozidlem, které se nachází v mrtvém úhlu). Adaptive cruise control udržuje odstup od vpředu jedoucího vozu.
Nové Audi A4 Avant bude možné objednávat od poloviny března a první vozy se na českém trhu objeví v květnu.
ML, 13.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout