Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A3 - inovace se stylem

Automobilka Audi vytvořila v roce 1996 s modelem A3 segment prémiových kompaktních vozů. Nyní přichází třetí generace, která oslavila premiéru na Ženevském autosalonu.

V současnosti navíc probíhá vývoj verzí s hybridní jednotkou a dalšími alternativními pohony, jako jsou motor na zemní plyn nebo Audi e-gas. Ještě letos se objeví verze s úsporným turbodieselem 1.6 TDI, který spotřebuje pouhých 3,8 litru nafty na 100 km.
Atraktivní třídveřová karoserie s délkou 4,24 m se může díky technologii lehké konstrukce Audi ultra pochlubit nízkou hmotností. V porovnání s předchůdcem je nové Audi A3 až o 80 kg lehčí. Harmonicky nastavený podvozek se vyznačuje sportovní charakteristikou.
Design dává najevo sportovní charakter. Ostré hrany a linie rozdělují napjatě klenuté plechové plochy. Rozvor vzrostl na 2,60 m při vnější délce, která zůstala na úrovni předchůdce, a střešní sloupky C jsou skloněné podobně jako u kupé. Přídi dominuje maska chladiče Singleframe. Audi dodává na přání světlomety xenon plus včetně světlometů LED pro denní svícení; v tomto případě jsou i zadní světlomety osazeny světelnými diodami. Později nabídku rozšíří světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Přísně dodržovaný princip lehké konstrukce Audi ultra vedl k tomu, že nové Audi A3 1.4 TFSI váží pouhých 1175 kg, což je výrazně méně než u konkurence. Přední blatníky a kapota motoru jsou z hliníku a ve struktuře karoserie jsou zastoupeny oceli nejvyšších stupňů pevnosti společně s ocelovými komponenty tvářenými za tepla včetně tvrzení.
Mezi nepřehlédnutelné prvky v interiéru patří čtyři kulaté výdechy ventilační soustavy, elegantní ovládací panel sériově dodávané klimatizace a přístrojové vybavení. Barevný displej informačního systému řidiče (sériová výbava linií Ambition a Ambiente) prezentuje provozní údaje ve vysoce detailně zpracovaném 3D zobrazení.
Elektricky výsuvný monitor MMI (7“) je tenký jen 11 mm. Nová elektromechanická parkovací brzda vytvořila na konzole středového tunelu místo pro terminál na přání dodávaného ovládacího systému MMI. V plné verzi systému MMI navigation plus včetně MMI touch má horní strana otočného tlačítka podobu touchpadu.
Audi dává zájemcům na výběr výbavové linie Attraction, Ambition a Ambiente. Zákazníci si mohou zvolit také mnoho sportovních a komfortních prvků výbavy na přání včetně systému adaptive light, podvozku magnetic ride a panoramatického skleněného střešního okna.
Další oblastí techniky, v níž Audi A3 posiluje vedoucí pozici, jsou nové asistenční systémy. Nabídka zahrnuje adaptivní tempomat adaptive cruise control na bázi radaru, Audi side assist, Audi active lane assist, rozpoznávání dopravního značení, parkovacího asistenta a bezpečnostní systém Audi pre sense basic. Podobné portfolio nedokáže nabídnout žádný konkurent.
Nové Audi A3 přichází na start se třemi čtyřválci, které jsou od základu nově vyvinuté. Motory TFSI mají objem 1.4, resp. 1.8, a dosahují výkonu 90 kW (122 k), resp. 132 kW (180 k). Vznětová jednotka TDI poskytuje z dvoulitrového objemu výkon 105 kW (143 k). V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva v průměru o cca 12 procent.
Motor 1.8 TFSI spolupracuje sériově se sedmistupňovou převodovkou S tronic, zatímco jednotky 1.4 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ve všech případech je hnací síla přenášena na přední kola. Během následujících měsíců bude nabídka rozšířena o trvalý pohon všech kol quattro a další motory, mezi nimiž nebude chybět agregát 1.4 TFSI s pokrokovou technologií vypínání válců cylinder on demand.
Základním předpokladem pro vynikající jízdní vlastnosti je vyspělé zavěšení kol a citlivé řízení s posilovačem vybaveným vysoce účinným elektromechanickým pohonem. Do stabilizačního systému ESP je integrována elektronická uzávěrka předního diferenciálu, díky níž je průjezd zatáčkou na hranici fyzikálních limitů ještě plynulejší a bezpečnější.
Řidič si může zážitek z jízdy přizpůsobit vlastní chuti prostřednictvím systému Audi drive select (na přání, resp. sériově u linie Ambition), který mění po stisknutí tlačítka charakteristiku důležitých komponentů, jako je řízení, pedál plynu a převodovka S tronic. Systém zahrnuje také na přání dodávané adaptivní tlumiče využívající technologii Audi magnetic ride. Průměr kol sahá od 16 do 18“.
Prodej nové modelové řady Audi A3 bude zahájen na podzim tohoto roku. Základní cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.


JL, 23.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar