Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A1 - sportovně do města

Na včerejší tiskové konferenci představil společnost IVW Group nový vůz Audi A1, který rozšiřuje segment malých vozů. Nejmenší Audi je ve městě obratné díky svým kompaktním rozměrům a přitom nabízí vysokou úroveň praktické využitelnosti v každodenním životě.

Jeho design je originální a moderní, především díky markantnímu oblouku střechy, střešnímu sloupku C ve stylu kupé a velkými podběhy kol. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do boků karoserie, zadní svítilny mají prostorový design s nezaměnitelným vzezřením za světla i za tmy.
Interiér působí prostorně a vzdušně. Zvlášť působivé jsou čtyři kruhové výdechy vzduchu ve stylu turbín proudového letadla.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Možnosti individualizace zahrnují barevně odlišené výdechy ventilační soustavy, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění ve výrazných barvách. Nabízená výbava skýtá bezpočet příležitostí pro přizpůsobení vozu vlastnímu stylu. Dokonce i střešní oblouky mohou mít různé barevné odstíny.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka.
Vynikající dynamický podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Sériová výbava zahrnuje stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, který přispívá k sportovnějším a preciznějším jízdním vlastnostem a zároveň zvyšuje bezpečnost jízdy.
K dispozici jsou dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny jdou cestou tzv. downsizingu, který nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje od 3,8 do 5,4 l/100 km. Později nabízený model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) s manuálně řazenou převodovkou vypouští na kilometr jízdy 99 gramů CO2. Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie během zpomalování a systémem Start-Stop.
Vedle mechanické převodovky je k dispozici také sedmistupňová dvouspojková S tronic, kterou jsme si mohli při testovací jízdě vyzkoušet v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1.4 TFSI o výkonu 122 k a točivém momentu 200 Nm při 1500-4000/min. Řadí extrémně rychle, komfortně a bez citelného přerušení. Vedle samočinného řazení lze řadit i manuálně nebo v režimu sport.
Do dnešního dne registruje IVW Group, divize Audi již 153 objednávek.


Ceny
TypVýkonCena
1.2 TFSI86 k407 100 Kč
1.4 TFSI122 k469 800 Kč
1.6 TDI90 k478 700 Kč


Podrobný popis přineseme v příštích dnech.


J.Lasík, 15.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar