Audi A1 - sportovně do města
Na včerejší tiskové konferenci představil společnost IVW Group nový vůz Audi A1, který rozšiřuje segment malých vozů. Nejmenší Audi je ve městě obratné díky svým kompaktním rozměrům a přitom nabízí vysokou úroveň praktické využitelnosti v každodenním životě.
Jeho design je originální a moderní, především díky markantnímu oblouku střechy, střešnímu sloupku C ve stylu kupé a velkými podběhy kol. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do boků karoserie, zadní svítilny mají prostorový design s nezaměnitelným vzezřením za světla i za tmy.
Interiér působí prostorně a vzdušně. Zvlášť působivé jsou čtyři kruhové výdechy vzduchu ve stylu turbín proudového letadla.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Možnosti individualizace zahrnují barevně odlišené výdechy ventilační soustavy, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění ve výrazných barvách. Nabízená výbava skýtá bezpočet příležitostí pro přizpůsobení vozu vlastnímu stylu. Dokonce i střešní oblouky mohou mít různé barevné odstíny.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka.
Vynikající dynamický podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Sériová výbava zahrnuje stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, který přispívá k sportovnějším a preciznějším jízdním vlastnostem a zároveň zvyšuje bezpečnost jízdy.
K dispozici jsou dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny jdou cestou tzv. downsizingu, který nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje od 3,8 do 5,4 l/100 km. Později nabízený model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) s manuálně řazenou převodovkou vypouští na kilometr jízdy 99 gramů CO2. Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie během zpomalování a systémem Start-Stop.
Vedle mechanické převodovky je k dispozici také sedmistupňová dvouspojková S tronic, kterou jsme si mohli při testovací jízdě vyzkoušet v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1.4 TFSI o výkonu 122 k a točivém momentu 200 Nm při 1500-4000/min. Řadí extrémně rychle, komfortně a bez citelného přerušení. Vedle samočinného řazení lze řadit i manuálně nebo v režimu sport.
Do dnešního dne registruje IVW Group, divize Audi již 153 objednávek.
Ceny
Podrobný popis přineseme v příštích dnech.
J.Lasík, 15.9.2010
Interiér působí prostorně a vzdušně. Zvlášť působivé jsou čtyři kruhové výdechy vzduchu ve stylu turbín proudového letadla.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Možnosti individualizace zahrnují barevně odlišené výdechy ventilační soustavy, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění ve výrazných barvách. Nabízená výbava skýtá bezpočet příležitostí pro přizpůsobení vozu vlastnímu stylu. Dokonce i střešní oblouky mohou mít různé barevné odstíny.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka.
Vynikající dynamický podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Sériová výbava zahrnuje stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, který přispívá k sportovnějším a preciznějším jízdním vlastnostem a zároveň zvyšuje bezpečnost jízdy.
K dispozici jsou dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny jdou cestou tzv. downsizingu, který nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje od 3,8 do 5,4 l/100 km. Později nabízený model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) s manuálně řazenou převodovkou vypouští na kilometr jízdy 99 gramů CO2. Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie během zpomalování a systémem Start-Stop.
Vedle mechanické převodovky je k dispozici také sedmistupňová dvouspojková S tronic, kterou jsme si mohli při testovací jízdě vyzkoušet v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1.4 TFSI o výkonu 122 k a točivém momentu 200 Nm při 1500-4000/min. Řadí extrémně rychle, komfortně a bez citelného přerušení. Vedle samočinného řazení lze řadit i manuálně nebo v režimu sport.
Do dnešního dne registruje IVW Group, divize Audi již 153 objednávek.
Ceny
| Typ | Výkon | Cena |
| 1.2 TFSI | 86 k | 407 100 Kč |
| 1.4 TFSI | 122 k | 469 800 Kč |
| 1.6 TDI | 90 k | 478 700 Kč |
Podrobný popis přineseme v příštích dnech.
J.Lasík, 15.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













