Audi A1 - nejmenší individualita
Koncem léta Audi rozšíří segment malých vozů o nový model A1, který vyniká dynamikou, vysokou kvalitou individualitou. Veškeré přednosti značky jsou koncentrovány na délce necelých čtyř metrů.
Jeho design je originální a moderní. Svým profilem s markantním obloukem střechy, střešním sloupkem C ve stylu kupé a velkými podběhy kol se A1 zařazuje jednoznačně do rodiny Audi, stejně jako příď s typickou maskou chladiče Singleframe.
Interiér působí prostorně a vzdušně. K typickým prvkům patří srozumitelná ergonomie i kvalita zpracování. Prémiový charakter dokumentují četné pečlivě propracované detaily v interiéru.
Důležité jsou možnosti individualizace, které zahrnují barevně odlišené výdechy vzduchu, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění výraznými barvami. Nabízená výbava skýtá bezpočet příležitostí pro přizpůsobení modelu A1 vlastnímu stylu.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka. Tento systém vychází z obdobných zařízení nabízených v Audi vyšších segmentů, což je patrné jak u displeje, který se vyklápí z přístrojové desky, tak u ovládací jednotky MMI. V kombinaci s rádiem concert nabízí paket connectivity v automobilovém oboru jedinečnou možnost dodatečné montáže navigačního systému Audi se zobrazováním map.
Sportovní podvozek vynáší Audi A1 na vrchol třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení.
Nová modelová řada přichází na start se čtyřmi čtyřválcovými motory. Dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI jsou k dispozici s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny motory jsou výsledkem účinné strategie downsizingu, která nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Všechny variant přesvědčují nízkými hodnotami kombinované spotřeby paliva v rozsahu od 3,8 do 5,4 l/100 km (předběžné hodnoty). Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování a systémem Start-Stop. U motoru 1.2 TFSI přispívá k nízké spotřebě také nový systém regulace teploty chladicí kapaliny s adaptivně řízeným vodním čerpadlem.
Na výběr je sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic s možností manuálního ovládání, na přání pádly na volantu. S uvedením na český trh se počítá koncem léta, přičemž cena dosud nebyla stanovena.
JL, 26.2.2010
Interiér působí prostorně a vzdušně. K typickým prvkům patří srozumitelná ergonomie i kvalita zpracování. Prémiový charakter dokumentují četné pečlivě propracované detaily v interiéru.
Důležité jsou možnosti individualizace, které zahrnují barevně odlišené výdechy vzduchu, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění výraznými barvami. Nabízená výbava skýtá bezpočet příležitostí pro přizpůsobení modelu A1 vlastnímu stylu.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka. Tento systém vychází z obdobných zařízení nabízených v Audi vyšších segmentů, což je patrné jak u displeje, který se vyklápí z přístrojové desky, tak u ovládací jednotky MMI. V kombinaci s rádiem concert nabízí paket connectivity v automobilovém oboru jedinečnou možnost dodatečné montáže navigačního systému Audi se zobrazováním map.
Sportovní podvozek vynáší Audi A1 na vrchol třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení.
Nová modelová řada přichází na start se čtyřmi čtyřválcovými motory. Dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI jsou k dispozici s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny motory jsou výsledkem účinné strategie downsizingu, která nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Všechny variant přesvědčují nízkými hodnotami kombinované spotřeby paliva v rozsahu od 3,8 do 5,4 l/100 km (předběžné hodnoty). Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování a systémem Start-Stop. U motoru 1.2 TFSI přispívá k nízké spotřebě také nový systém regulace teploty chladicí kapaliny s adaptivně řízeným vodním čerpadlem.
Na výběr je sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic s možností manuálního ovládání, na přání pádly na volantu. S uvedením na český trh se počítá koncem léta, přičemž cena dosud nebyla stanovena.
JL, 26.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












