Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A1 Sportback s pěti dveřmi

Začátkem roku 2012 rozšíří Audi rodinu modelů A1 o pětidveřovou variantu A1 Sportback, který má všechny předpoklady k tomu, aby navázal na úspěch třídveřového Audi A1.

Audi A1 Sportback navazuje na stylistické pojetí třídveřového modelu A1. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do bočních stěn karoserie, ramenní linie probíhá v celé délce vozu a elegantní oblouk střechy s integrovaným spoilerem přechází v silně skloněný střešní sloupek C. Přídi dominuje velká maska chladiče Singleframe se zkosenými horními rohy. Světlomety se dodávají také v provedení Xenon plus.
Na přání lakuje Audi střechu včetně střešních sloupků a střešního spoileru jednou ze tří kontrastních barev. Mezi 12 barvami karoserie je nový oranžový odstín Samoa namíchaný exkluzivně pro A1 Sportback. Další výbavou na přání je exteriérový paket S line se sportovně elegantními detaily.
Vůz má délku 3,95 m a stojí na rozvoru 2,47 m, čímž se nijak neliší od třídveřové verze. Šířkou 1,75 m a výškou 1,42 m ji však překonává vždy o šest milimetrů.
Lehká karoserie je základem pro nízkou provozní hmotnost. A1 Sportback 1.2 TFSI váží pouhých 1065 kg. Karoserie splňuje navíc nejvyšší nároky na tuhost, pasivní bezpečnost a akustický komfort.
Interiér působí prostorně, prosvětleně a vzdušně. Prémiový charakter ilustruje bezpočet pozoruhodně navržených detailů od přesně cvakajících otočných ovladačů klimatizace až po pečlivě provedené stehování na věnci volantu obšitém kůží.
Audi dodává modely A1 Sportback sériově se čtyřmi a na přání s pěti sedadly umístěnými ve sportovně nízké poloze a poskytujícími dobrou oporu těla. V porovnání s třídveřovými sourozenci vzrostla výška stropu nad sedákem a šířka interiéru v úrovni ramen o cca jeden centimetr.
Zavazadlový prostor pojme 270 litrů. Sklopením dělených opěradel zadních sedadel vzroste až na 920 litrů.
Audi nabízí šest čtyřválcových motorů, tři zážehové TFSI a tři vznětové TDI. Všechny nahrazují v souladu s principem downsizingu velký objem přeplňováním a zároveň pracují s přímým vstřikováním paliva. Veškeré verze s výjimkou motoru 1.6 TDI s převodovkou S tronic a nejvýkonnějšího zážehového motoru mají systém Start-Stop.
Základní motor 1.2 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW (86 k). Mimořádně výkonný systém řízení chladicí soustavy přispívá k jeho nízké spotřebě paliva 5,1 l/100 km. Dvojice motorů TFSI s objemem 1,4 litru je vyladěna na 90 kW (122 k) nebo 136 kW (185 k). Nejvýkonnější zážehový motor je přeplňován jak kompresorem, tak turbodmychadlem. Výsledkem je točivý moment 250 N.m, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,0 s a rychlost 227 km/h.
Paletu motorů završuje trojice agregátů TDI. Obě verze motoru 1.6 TDI s výkonem 66 kW (90 k) nebo 77 kW (105 k) spotřebují ve spojení s mechanickou převodovkou v průměru jen 3,8 l/100 km. Později bude následovat turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 105 kW (143 k), s nímž A1 Sportback zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,5 s, přestože průměrná spotřeba činí pouhých 4,1 litru nafty na 100 km.
Výjimečné postavení v segmentu malých vozů podtrhuje nabídka převodovek. V kombinaci s motory 1.4 TFSI o výkonu 90 kW (122 k) a 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) nabízí Audi na přání sedmistupňovou převodovku S tronic, která se montuje sériově s vrcholným motorem TFSI o výkonu 136 kW (185 k).
Společně se sedmistupňovou převodovkou S tronic se dodává asistent rozjezdu do kopce. Řidič může nechat řadit převodovku samočinně nebo ji může ovládat manuálně, pádly na volantu..
Vpředu je náprava typu McPherson, zadní kola jsou vedena vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou.
Audi A1 Sportback má výkonné kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Všechny modely jsou sériově vybaveny systémem ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Jeho úkolem je podporovat preciznost řízení a zároveň zvýšit úroveň aktivní bezpečnosti.
Vůz přijde do prodeje s bohatou sériovou výbavou Attraction, která zahrnuje manuální klimatizaci, dělená a sklopná opěradla zadních sedadel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické seřizování vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání oken bočních dveří, rádio chorus a výškové seřizování sedadla řidiče. Součástí bezpečnostní výbavy jsou dva čelní airbagy, dva boční airbagy chránící hrudník i pánev a dva hlavové airbagy.
V segmentu malých vozů stanovuje nová měřítka systém MMI Navigation plus. Jeho součástí je velký pevný disk, ovládací systém MMI, mechanika DVD a výkonné hlasové ovládání. Displej s úhlopříčkou 6,5“ výklopný z přístrojové desky zobrazuje 3D grafiku ve vysokém rozlišení.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar