Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alpine se vrací na místo činu

Je to tak, po více než padesáti letech se vrací Alpine do Prahy. Pravda, trochu v jiné podobě. Hned vysvětlíme. V první polovině sedmdesátých let byl Vladimíru Hubáčkovi zapůjčen soutěžní vůz Renault Alpine, který s ním úspěšně reprezentoval mnoho let. Jeho modrá alpinka se stala pojmem.

A v pondělí bylo otevřeno první centrum Alpine v České republice, kterým se stala Pyramida Průhonice, prodejce vozů Renault a Dacia. Po Maďarsku a Slovinsku je vstup do Česká republiky plně v souladu se strategií silné mezinárodní expanze značky Alpine. Cílem strategie pronikání na nové trhy a rozšiřování evropské dealerské sítě je podpořit rozvoj prodeje značky Alpine.

« Jsme nadšení, že máme možnost uvést značku Alpine na český trh. Značka Alpine v sobě spojuje tradici, specializovanou „zakázkovou“ výrobu, zkušenosti na poli výzkumu a vývoje a popularitu Formule 1. Legendární Alpine A110 si získaal srdce nejen fanoušků motoristického sportu svojí mrštností, rychlostí a zejména pak jedinečným řidičským zážitkem za volantem. Modelová řada Alpine se bude postupně rozvíjet a doplňovat a zasáhne i do dalších segmentů. Otevření Alpine centra v České republice je součástí expanze značky v Evropě s cílem propagovat jedinečný sportovní styl života, který je založen na tradičním DNA značky Alpine a současně i na posledních inovacích skupiny Renault », řekl Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika.




Exkluzivní sportovní vozy

Po úspěšném roce 2021 s velmi silným nárůstem objemu prodeje (+74 %, 2659 prodaných kusů) pokračuje Alpine ve svém mezinárodním rozvoji v rámci Renaulution a otevírá svůj ambiciózní strategický plán otevřením nového teritoria v České republice.

Alpine je ztělesněním francouzské automobilové excelence a má za sebou slavné dědictví v oblasti motorsportu, v němž v průběhu své historie dosáhla pozoruhodných vítězství a v němž pokračuje i dnes prostřednictvím Formule 1, mistrovství světa ve vytrvalostních závodech a mnoha dalších sportovních disciplín, v nichž se angažuje. Alpine se vyznačuje také svým výrobním závodem v Dieppe (Francie), kde vysoce kvalifikovaní odborníci vyrábějí model A110. Značka Alpine disponuje všemi interními zdroji potřebnými pro rozvoj značky (design, inženýrství, podpůrné funkce atd.), které jsou podporovány skupinou Renault a Aliancí, aby bylo možné využívat sdílené technologie a synergie.


GARÁŽ ALPINE
100 % elektrická

Cíle rozvoje značky Alpine jsou podpořeny ambiciózním produktovým plánem. Do roku 2026 chce značka přejít od jednoho modelu se spalovacím motorem ke třem 100% elektrickým modelům, které budou i nadále poskytovat potěšení z jízdy. Nová organizace, posílení synergií se skupinou Renault a Aliancí a spolupráce s vybranými partnery budou zásadní pro podporu tohoto produktového plánu, který se skládá z :

•100% elektrický sportovní kompaktní vůz (segment B) založený na platformě Alliance CMF-B EV,

•100% elektrický crossover GT (segment C) založený na platformě CMF-EV Alliance,

•100% elektrický nástupce modelu A110 vyvinutá ve spolupráci s Lotusem.



NOVÁ VÝROBNÍ ŘADA ALPINE

Alpine A110 vychází ze stejných technických principů, které před 66 lety definoval Jean Rédélé a které se od té doby používají ve všech vozech Alpine, ať už pro silniční provoz, nebo pro soutěže. Vozy Alpine odvozují své výkony od kompaktních rozměrů a pečlivě dbají na hmotnost, aby dosáhly nejlepšího poměru výkon/hmotnost ve své třídě, nikoli od zběsilé honby za vyšším výkonem. Díky této rovnováze můžeme nabídnout vozidlo s jedinečným zážitkem z jízdy pro řidiče všech úrovní, a to i při každodenní jízdě.


Na začátku roku 2022 představila společnost Alpine novou výrobní řadu A110. Celý sortiment bude možné objednat i v České republice:

• A110
• Nová A110 GT
• Nová A110 S



Každá z těchto tří verzí, z nichž každá je Alpine, má svou vlastní identitu a teritorium. Svým způsobem nabízejí tři odlišné, avšak autenticky „alpské“ zážitky z jízdy. V souladu se zásadami Alpine kterými jsou především lehkost a agilita jsou vozy poháněny čtyřválcovým turbomotorem o objemu 1,8 l, který je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou Getrag s dvojitou mokrou spojkou.

Alpine A110 je vstupní branou do „alpského“ světa. Kombinace "alpského" podvozku a motoru o výkonu 252 koní poskytuje potěšení z jízdy připomínající Berlinette. Lehký, přesný a živý vůz A110 je agilní a dynamický za všech okolností.

Nová Alpine A110 GT je sportovní kupé řady Grand Touring. Motor o výkonu 300 koní ve spojení s podvozkem "Alpine" představuje ideální spojení výkonu a komfortu. Díky své všestrannosti a vzácné eleganci je A110 GT sportovním vozem pro každodenní cesty i pro cestování na dlouhé vzdálenosti.

Nová Alpine A110 S je na vrcholu nabídky a zaměřuje se na výkon. "Sportovní" podvozek plně využívá potenciál motoru o výkonu 300 koní. V srdci má sportovní charakter, na přání dostává semi-slick pneumatiky a specifickou aerodynamickou sadu vhodnou pro uspokojení řidičů, kteří hledají ostřejší pilotáž zejména na okruhu. A110 S je koncentrátem emocí.


HISTORIE ALPINE

Společnost Alpine založil v roce 1955 Jean Rédélé, mladý muž s vášní pro závodění. (Pozn. red. Kdyby slyšel, že alpinky budou jen elektrické, tak si nejsme jistí, jestli by měl radost.). Svou společnost pojmenoval po svém oblíbeném závodišti: Alpy. Když byl v roce 1962 představen první silniční vůz A110, společnost se začala rozvíjet. V této době společnosti Alpine a Renault úzce spolupracovaly a vozy Alpine se prodávaly a servisovaly v prodejnách Renault. Počátkem 70. let se Alpine stala významnou silou ve vrcholných soutěžích rallye. V roce 1971 se Alpine poprvé umístila na prvních třech příčkách na slavné Rallye Monte Carlo a v roce 1973 znovu.

V témže roce se stal vítězem mistrovství světa v rallye. Současně se zvýšil prodej silničních vozů Alpine. Společnost Alpine postavila v roce 1969 v Dieppe speciální továrnu - na stejném místě, kde se dnes vyrábí model A110 - a v roce 1971 zahájila výrobu modelu A310. O dva roky později kupuje společnost Alpine skupina Renault. Nejslavnějšího triumfu v motorsportu dosáhla Alpine v roce 1978, kdy vyhrála závod 24 hodin Le Mans.

V 70. a 80. letech továrna pokračovala ve výrobě inovativních silničních vozů, včetně modelů A310 V6 a GTA. Výroba Alpine byla definitivně ukončena v roce 1995. V roce 2017 značka představila nový model A110, sportovní vůz, který je věrný nadčasovým zásadám Alpine, tedy kompaktnosti, lehkosti, agilitě a radosti z jízdy.

V roce 2021 se společnosti Alpine Cars, Renault Sport Cars a Renault Sport Racing spojily pod vlajkou Alpine a staly se značkou Skupiny Renault pro inovativní, autentické a exkluzivní sportovní vozy.



Pozn.red.

V České republice, respekztive v tehdejším Československu si pamětníci ještě dobře pamatují na alpinky Vladimíra Hubáčka a jeho vítezství v mnoha soutěžích. Nyní by rád navázal na jeho úspěchy Jakub Jírovec právě s novým modelem. Bohužel jde o poslední alpinku se spalovacím motorem. Pak už budou na trhu poouze elektrické.
Během tiskové konference si mohli novináři prohlédnout nejen civilní verze, ale také repliku Renaultu Alpine, přivezenou ze Španělska. Originál Vladimíra Hubáčka stojí zatím v Plzni ve sbírce soutěžních automobilů. K vidění byl i model A310, který zrenovoval ing.Jiří Sudík, majitel Pyramidy Průhonice.

PR + JL 21.6.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar