Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alpine A110 se vrací na silnice

Rok od představení konceptu Alpine Vision odhalila společnost Alpine finální verzi - nový model A110. Dvoumístné sportovní kupé s motorem uprostřed naplňuje nadčasové principy Alpine, kterými jsou nízká hmotnost, agilita a výkon. Je autentickou koncentrací svých předchůdců, zejména pak modelu A110 „Berlinette“.

Model A110 je postaven na hliníkové platformě, karoserie je lepená, nýtovaná a svařovaná, aby bylo dosaženo výjimečně tuhé a zároveň lehké konstrukce. A110 nabízí ultralehkou konstrukci o pohotovostní hmotnosti pouhých 1 080 kg (bez příslušenství). Kompaktní rozměry (délka 4178 mm, šířka 1798 mm a výška 1252 mm), ideální rozložení hmotnosti (44 % vepředu, 56 % vzadu) a nízké těžiště, to vše za účelem agility – především na klikatých horských silnicích – díky níž si vůz získal své renomé v 60. a 70. letech.
Hmotnost vozu se koncentruje okolo středové části vozidla, palivová nádrž se nachází za přední nápravou a motor před zadní nápravou, čímž řidiči umožní dokonale splynout s vozem.

A110 je vybavena novou čtyřválcovou přeplňovanou pohonnou jednotkou o objemu 1.8l, vyvinutou aliancí Renault-Nissan. Konstruktéři Alpine spolu s divizí Renault Sport upravili motor, především specifické sání vzduchu, přeplňování, výfukový systém i naladění motoru. Motor dosahuje výkonu 185 kW/252 k a točivého momentu 320 Nm. V kombinaci s nízkou pohotovostní hmotností pouhých 1 080 kg nabízí vynikající poměr výkonu k hmotnosti, který činí 4,3 kg/k (233 k/t) a umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,5 sekund.

Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Getrag s mokrými spojkami, přičemž zpřevodování je upraveno pro potřeby Alpine tak, aby byl zajištěn optimální výkon za každých podmínek. Za pomoci intenzivního využití počítačové simulace CFD byl vyvinut odlehčený, aktivní sportovní výfukový sytém s centrální koncovkou.
A110 disponuje třemi jízdními režimy (Normal, Sport, Track), které ovlivňují nastavení motoru, převodovky, řízení, ESC, zvuk výfuku i přístroje řidiče tak, aby se chování vozu co nejlépe sladilo s jízdními podmínkami (a s náladou řidiče).
Rovná podlaha byla testována ve větrném tunelu. Ve snaze skloubit uhlazenou siluetu a suverénní výkon se tvůrci vozů Alpine inspirovali ve světě závodních aut, aby nalezli způsob, jak optimalizovat aerodynamiku A110. Model A110 těží z rovné podlahy a funkčního difuzoru pod zadním nárazníkem, což mu umožňuje zkombinovat nízký odpor vzduchu se značnou přítlačnou silou.

Tato vlastnost umožňuje modelu A110 dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h při zachování typické hladké linie charakteristické pro Alpine – obejde se bez zadního spoileru.
Sání vzduchu v předním nárazníku vytváří proud podél podběhů předních kol, čímž zlepšuje proudění vzduchu okolo předních kol a snižuje tak aerodynamický odpor. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx dosahuje nesmírně nízké hodnoty 0,32 a řadí tak model A110 mezi vozy s nejnižší hodnotou Cx v segmentu sportovních vozů.

Model A110 je moderní, přesto okamžitě rozeznatelný jako vůz značky Alpine. Vzhled kombinuje moderní designový jazyk, materiály a technologie spolu s rozměry, tvarem a profilem, který odkazuje na původní A110 Berlinette. Přední část nese čtyři nezávislá full LED denní světla a kapotu s „páteřovým“ prolisem uprostřed. Prvky, které jasně nesou DNA značky Alpine. Boční profil dává vyniknout efektivitě designu – karoserie těsně obepíná technické části, čímž minimalizuje půdorys a maximalizuje výkon.

Zadní LED s dynamickými blinkry propůjčují vozu velmi moderní vzhled, zatímco šikmé, zaoblené zadní sklo dává vzpomenout na minulé modely značky Alpine. Uvnitř vozu se snoubí minimalistický a lehký design modelu A110 s pohodlnou a příjemnou polohou řidiče.
Nízká hmotnost spolu s nápravami s dvojitými rameny vpředu i vzadu poskytuje vynikající ovladatelnost a výkon a zároveň skvělý jízdní komfort a každodenní použitelnost. Nastupování i vystupování je navrženo pro snadné každodenní použití. Prostor pro řidiče i spolujezdce vyhoví (téměř) všem typům postav a velikostem.

Při vývoji A110 vybrali konstruktéři a designéři vozů Alpine ty nejlepší dodavatele, aby zajistili nejlepší výkon, zpracování a povrchovou úpravu.


Uveďme například:


- Brembo vyvinulo celohliníkové brzdové třmeny. Zadní brzdový systém obsahuje integrovaný aktuátor parkovací brzdy – první na světě, který umožňuje ušetřit 2,5 kg.

- Otto Fuchs poskytl lehké 18“ kované hliníkové disky, které dále šetří hmotnost a umožňují překrásný „otevřený“ pohled.

- Sabelt vyvinul jednodílné skořepinové sedačky, každá váží pouze 13,1 kg

Alpine A110 Première Edition je číslovaná, limitovaná edice vyrobena pouze v 1 955 kusech. Počet 1 955 odkazuje na rok, kdy Jean Rédélé založil značku Alpine.
A110 byl navržen a vyroben ve Francii, ve vývojovém centru Renaultu v Guyancourtu a ve vývojovém centru divize Renault Sport ve městě Les Ulis. Všechny vozy A110 se budou vyrábět v továrně společnosti Alpine v Dieppe – místě, kde má tato značka své historické i duchovní kořeny.

Továrnu v Dieppe nechal v roce 1969 vystavět Jean Rédélé a bylo to právě zde, kde od té doby přicházely na svět všechny generace vozů Alpine. Se zastavením produkce v 90. letech se v továrně začaly vyrábět vozy Renault Sport a další speciální modely skupiny Renault jako například Clio V6, Espace a v současnosti také Clio RS.



Renault 23.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar