Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alpine A 110 E-Ternite - elektrický koncept

Příchod Luca de Meo a oznámení 100 % elektrického dojezdu u modelu Alpine dal práci týmů jasný směr a příležitost k průzkumné práci. Model A110 se stal ideální platformou pro tuto výzkumnou práci, mostem mezi prestižní minulostí, a ještě ambicióznější budoucností.

Cíl je tedy jasný: elektrifikovat příští vozy Alpine, a proč nezačít modelem A110, vzorem sportovního vozu známého svou nízkou hmotností a agilitou, v rámci realistického rozpočtu.


Zadání bylo jednoduché: elektrifikovat model A110 a vyrovnat se výkonem, vyvážeností a agilitou vozu Alpine A110 se spalovacím motorem a zároveň využít silné stránky, zkušenosti a technologie Skupiny.

Aby Alpine tento úkol ještě trochu okořenila, přidá k zadání čtyři inovace:

▪inovativní multimediální systém využívající osobní tablet řidiče pro intuitivní a přirozený zážitek z připojení, založený na systémech Google nebo Android, který umožňuje soustředit všechny aplikace uživatele do jediného zařízení

▪nejmodernější audiosystém s 8 reproduktory, který vytváří prostorový zvuk.

▪inovativní materiály, které kombinují výkon a udržitelnost

▪řešení "top-off", které vám umožní vychutnat si ticho elektrické technologie: sen řídit elektrický Alpine A110 v otevřeném prostoru, aniž byste slyšeli jakýkoliv zvuk.



HNACÍ ÚSTROJÍ

Jelikož se jedná o značku skupiny Renault, bylo přirozené, že se v případě nového projektu nejprve týmy zaměřily na díly a technologie, které má Skupina k dispozici. Bateriové moduly jsou identické s těmi, používané ve 100% elektrickém modelu Mégane E-Tech. Pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti a umístění dvanácti bateriových modulů bylo nutné navrhnout specifické kryty baterií pro model A110 a přizpůsobit vnitřní architekturu. Čtyři moduly byly umístěny vpředu a osm vzadu. Aby inženýři tuto výzvu splnili, dovolili si tyto moduly umístit do prostoru "atypickým" způsobem.

Navzdory přidání těchto dvanácti modulů zůstává celková hmotnost Alpine A110 E-ternité mimořádně nízká, neboť se zvýšila o pouhých 258 kg, a to díky nízké hmotnosti akumulátorů (392 kg).


PŘEVODOVKA ALPINE


Žádná převodovka, která by byla k dispozici ve vlastní režii, neumožňovala inženýrům Alpine splnit jasně definované požadavky tohoto modelu A110 E-ternité. Přáním bylo najít plynulou a účinnou převodovku bez přerušení točivého momentu, ale zároveň lehkou a kompaktní.

Ve spolupráci s dodavatelem převodovek Alpine byla zkoumána vlastní převodovka ve dvouspojkové verzi (DCT) s elektronickým řízením, jako u spalovacího motoru A110, ale se spojkami dimenzovanými na průchod vysokých točivých momentů. Řešení s dvojitou spojkou umožňuje vyhnout se přerušení točivého momentu při zachování kompaktnosti a nízké hmotnosti.


ELEKTRONICKÝ SYSTÉM

Tým Alpine prokázal vynalézavost v oblasti elektronického systému, když smíchal dvě architektury elektronického vybavení, které od sebe dělí deset let. Tato inovace poskytuje nové možnosti pro zjednodušení architektury nebo neustálé zlepšování celého výrobku, protože umožnila zachovat vlastnosti spalovacího motoru AS1 a zároveň přidat nové funkce z oblasti elektromobilů a další, jako je funkce "Overtake" nebo možnost umožnit komunikaci mezi dvěma bateriemi.

Pro zajištění komunikace mezi oběma systémy byla instalována jediná řídicí jednotka. Tato inovace přináší nové možnosti zjednodušení architektury nebo neustálého zlepšování v průběhu životního cyklu výrobku.


OTEVŘENÁ STŘECHA

Již dlouho byly slyšet požadavky na kabriolet A110. Alpine se rozhodla přijmout ještě jednu výzvu současně. Obtížné bylo především najít řešení, jak rychle integrovat odnímatelnou střechu do konstrukce modelu Alpine A110. Inženýři Alpine si proto představovali jednoduché a lehké řešení, které by nemělo vliv na tuhost sériového modelu A110, a to pomocí dvou střešních skořepin vstřikovaných z recyklovaného karbonu. Komponent navržený a vyrobený výhradně ve vlastní režii.


CENTRÁLNÍ OBRAZOVKA A AUDIOSYSTÉM

Konstruktéři si dali záležet na tom, aby vyvinuli vozidlo, které je stejně krásné jako výkonné. Tomu musel odpovídat i interiér. Týmu se podařilo skloubit požadavky na design s požadavky na elektronickou architekturu. Řešení: zapojení bylo provedeno přímo s přístrojovou deskou a byl použit stejný počítač s rozhraním.

INOVATIVNÍ MATERIÁLY

Materiály použité na některých klíčových částech jsou vyrobeny ze lnu a jsou lehké a šetrnější k životnímu prostředí. Souběžně byl vyvinut druhý 100% elektrický demonstrátor, který umožnil aplikovat tuto technologii na některé části karoserie, jako je kapota, střecha, zadní okno, mřížka chladiče, skořepiny sedadel a zadní kryt... Materiál pochází ze společnosti Terre de Lin, která se nachází nedaleko Dieppe (Normandie, Francie). Len je stejně pevný jako uhlík a má lepší akustické vlastnosti, což je slibný materiál.

Tato nová zkušenost nám také umožňuje připravit se na budoucnost. Konstrukce dílů je nyní kompatibilní s různými kompozitními materiály, což znamená, že stejnou formu lze použít k výrobě uhlíkových, skleněných nebo lněných vláken.





TypAlpine A110 ICEA110 E-Ternite
Točivý moment Nm320/340300
Výkon kW215/22178
Zrychlení 0–10 0 Km/h (s)4,4 / 4,2do 4,5
Rychlost km/h260/280to 250
Poh.hmotnost kg11201378
Dojezd(60 kw/h) km550420
El.motor kW/Nm215/320178/300
PřevodovkaDCT 7 GetragAlpine DCT 2






Alpine 28.7.2022



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar