Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo -facelift i světová premiéra v Ženevě

Stánek Alfy Romeo bude na autosalonu v Ženevě ve znamení jednak faceliftovaných modelů 159, Brera a Spider a světové premiéry nového sportovního roadsteru 8C Competizione Spider, který však uspokojí jen limitovaný počet zájemců.

Na první pohled se otevřený 8C Competizione Spider od svého bratra 8C Competizione liší skládací střechou, zatímco karbonová karosérie, interiér i keramické brzdy pocházejí z kupé. Aby si cestující mohli také ve Spideru vychutnat excelentní jízdní vlastnosti v dešti, je vůz vybaven eletrohydraulicky ovládanou plátěnou střechou.
Pětilitrový vidlicový osmiválec disponuje výkonem 435 k při 7000/min a točivým momentem 480 N.m při 4750/min. Šest stupňů robotizované převodovky, která může pracovat v pěti režimech, se řadí páčkami na volantu. Brzdy mají vpředu keramické kotouče o průměru 380 mm, vzadu pak 360 mm, které se ukrývají za 20“ koly s pneumatikami o rozměru 245/35 vpředu, respektive 285/35 vzadu. Vážní zájemci o vůz si musí pospíšit, neboť vyrobeno bude pouhých pět set kusů.

Modernizace – 159, Brera, Spider
Největší změny u modelů 159, Brera a Spider najdeme v oblasti pohonných jednotek, podvozku, interiéry nebo výbavy. Mezi nejdůležitější patří u verze 159 poháněné šestiválcem 3.2 JTS o výkonu 159 k kromě nového systému pohonu předních kol (na přání) také sériově dodávaná elektronická uzávěra diferenciálu Q2. Dojde tak ke zlepšení stability, trakce i řízení. Vypilované bude také jednodušší ovládání navigace a klimatizace, stejně jako nové barvy a materiály v interiéru. Nabídka je obohacena o výbavu Sport, která je k dispozici rovněž pro kombi 159 Sportwagon a zahrnuje mj. 18“ kola, multifunkční sportovní volant, koženou hlavice řadicí páky a anatomická sedadla.
Do sériové výbavy 159 patří také ještě mlhovky, příprava Bluetooth, hlasové ovládání funkcí nebo rozhraní USB. V rámci modelové obměny došlo také k odlehčení vozu. Díky vyššímu podílu hliníku o 45 kilogramů se nyní pohybuje pohotovostní hmotnost v závislosti na motorizaci mezi mezi 1460 až 1820 kg.
Analogicky k modelu 159 prošly lehkou modifikací také Brera a Spider. Šestiválcové verze 3.2 JTS mohou být na přání vybaveny buď pohonem předních nebo všech kol. Mezi další novinky můžeme zařadit větší nabídku barev, nový design kol, nové brzdové třmeny, nižší hmotnost nebo nově tvarovaná sedadla (u Brery také zadní). U obou modelů je v základní výbavě k dispozici elektronická uzávěra diferenciálu.

Jindřich Lasík, 26.2.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar