Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Tonale: La Metamorfosi

Alfa Romeo zůstává věrná ušlechtilému italskému sportovnímu duchu, který je v její DNA zakořeněn už od roku 1910. S modelem Tonale ale u Alfy Romeo přichází radikální evoluce, která je začátkem nové éry konektivity a elektrifikace.

Finální design modelu Tonale je mimořádně věrný koncepčnímu vozu, z kterého vychází a představuje pozoruhodnou práci stylistického oddělení Centro Stile Alfa Romeo. Vyznačuje se výrazným, smyslným a vysoce moderním designem, který rozvíjí tradiční i nové stylistické prvky značky.

Na kompaktních rozměrech – délka 4,53 metru, šířka 1,84 m a výška 1,6 m – vznikl jedinečný italský design, který rozvíjí současný styl Alfa Romeo, jenž je syntézou prestižní historie a očekávané budoucnosti.

Na Tonale můžeme identifikovat stylistické prvky, které se zapsaly do historie motoristického světa, jako například linii GT, která se táhne od zadní části k předním světlometům a připomíná tvary Giulie GT, nebo plné a elegantní objemy připomínající ikonický model 8C Competizione. Přední část obsahuje nenapodobitelný štít „Trilobo“ a Alfa Romeo „Scudetto“, které jsou dominantou celého vozu.

Nové Full-LED adaptivní světlomety Matrix 3+3 evokují koncepční vozy SZ Zagato a Proteo. Třímodulové světlomety poskytují denní svícení, dynamická směrová světla a funkci „Welcome and Goodbye“ (aktivovaná pokaždé, když řidič zapne nebo vypne vůz). Objevují se dvě sofistikované technologie. První z nich je „Adaptive Driving Beam“, která neustále upravuje tlumená světla podle rychlosti a konkrétních jízdních podmínek; druhá pak „Glare-Free High Beam Segmented Technology“, jenž automaticky detekuje provoz před vozidlem včetně vozidel v protisměru s cílem zabránit oslnění ostatních řidičů. Třetí modul se aktivuje při zatáčení a poskytuje skvělé osvětlení do stran.

Smyslnost a dynamika vozu je zřejmá také v zadním okně, které je poctou modelu 8C Competizione, nebo v designu litých kol, který reprodukuje styl „telefonního číselníku“ v duchu tradic Alfa Romeo.

Interiér byl inspirovaný závodní historií a je zaměřen na řidiče, se snadným přístupem ke všem ovládacím prvkům. Stejná péče byla věnovaná i ostatním cestujícím, kteří tak mají k dispozici vše pro pohodlné cestování.

Tonale přichází jako první vůz na světě s technologii nezaměnitelných tokenů (NFT), což v oblasti automobilů představuje skutečnou inovaci. Alfa Romeo je první automobilkou, která propojila vůz s digitálním certifikátem NFT. Technologie je založena na konceptu „blockchain card“, což je důvěrný a neměnný záznam hlavních fází života každého vozidla. Tento výrazný off-board prvek – okamžitě použitelný a udržitelný – zdůrazňuje inovativní povahu Alfa Romeo. Se souhlasem zákazníka zaznamená NFT údaje o vozidle a vygeneruje certifikát, který lze použít jako záruku řádné údržby vozu s pozitivním dopadem na jeho zůstatkovou hodnotu.
Mezi hlavní nové funkce patří integrovaná funkce virtuálního asistenta Amazon Alexa, což znamená, že se ve svém voze budete „cítit jako doma“ a každodenní život bude opět o něco jednodušší a pohodlnější.

Kompletní integrace s Amazonem: díky službě bezpečného doručení „Secure Delivery Service“ si můžete zvolit Tonale jako místo pro doručení balíků, a to díky možnosti odemčení dveří vozu na dálku. Kurýr tak může balíček uložit bezpečně do vozidla.

Z domova můžete sledovat aktuální informace o stavu vozidla, zjišťovat úroveň nabití a/nebo paliva, vyhledávat body zájmu, najít poslední polohu svého vozu, odesílat příkazy pro dálkové zamykání a odemykání a mnoho dalšího.

Tonale je standardně vybaveno novým vestavěným infotainmentem. Systém zahrnuje plně digitální 12,3“ obrazovku, hlavní 10,25“ dotykovou obrazovku a plynulé, sofistikované multitaskingové rozhraní, díky kterému budete mít vše na očích, aniž byste odváděli pozornost od řízení. Dvě velké Full TFT obrazovky s celkovou úhlopříčkou 22,5“ představují to nejlepší v dané třídě a segmentu.

Technologie je zde také ve službách bezpečnosti a pohodlí: autonomní řízení úrovně 2 s novými pokročilými asistenčními systémy řidiče (ADAS). Všechny systémy fungují tak, aby nezasahovaly do zážitku řidiče a ovládání i emoce z jízdy zůstaly nedotčené.
Mezi tyto systémy patří i inteligentní adaptivní tempomat (IACC), systém udržování uprostřed jízdního pruhu (LC) a asistent dopravních zácp (Traffic Jam Assist). Tyto systémy automaticky upravují rychlost a trajektorii a udržují vůz uprostřed jízdního pruhu a ve vzdálenosti od vpředu jedoucích vozidel, čímž zajišťují bezpečnost a pohodlí. Tonale je ale vybaveno i dalšími inovativními zařízeními a technologiemi, které zdokonalují interakci mezi řidičem, vozidlem a vozovkou: autonomní nouzové brzdění, které varuje řidiče a aktivuje brzdy, aby zabránilo nárazu nebo zmírnilo jeho následky s chodcem nebo cyklistou, detekce únavy, jenž varuje řidiče v případě ospalosti, monitoring mrtvého úhlu, který sleduje slepé úhly vzadu a signalizuje přibližující se vozidla, detekce křížení dráhy za vozidlem, jenž varuje před vozidly blížícími se ze strany během couvání, a nakonec 360° kamera s vysokým rozlišením a naváděcí mřížkou.


Alfa Romeo Tonale představuje dvě úrovně elektrifikace, hybrid a plug-in hybrid. Debutuje hybridním motorem VGT (turbodmychadlo s variabilní geometrií) o výkonu 160 k, který je exkluzivním hnacím ústrojím Alfa Romeo. Turbodmychadlo s variabilní geometrií je spojené se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa Romeo TCT a 48voltovým elektromotorem „P2“ o výkonu 15 kW a točivém momentu 55 Nm. Elektromotor umožňuje pohánět kola i ve chvílích, kdy je spalovací motor vypnutý. Alfa Romeo se rozhodla pro toto technické řešení, aby mohla nabídnout originální elektrifikovaný zážitek. Převodovka umožňuje startování a jízdu v elektrickém režimu při nízkých rychlostech a při parkování. Při uvedení na trh bude k dispozici také verze Hybrid o výkonu 130 k, opět spárovaná se sedmistupňovou převodovkou Alfa Romeo TCT a 48voltovým elektromotorem „P2“.

Špičkový výkon zaručuje exkluzivní verze Plug-in Hybrid Q4 s výkonem 275 k, která z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 6,2 sekundy a zajistí dojezd v čistě elektrickém režimu až 80 km v městském cyklu (přes 60 km v kombinovaném cyklu), což jsou jednoznačně nejlepší hodnoty ve třídě a v segmentu. Pohon všech kol Q4 je standardem verze Plug-in Hybrid a zajišťuje bezkonkurenční úroveň bezpečnosti a potěšení z jízdy.

Nabídku doplňuje vznětový přeplňovaný motor 1,6 l o výkonu 130 k a točivém momentu 320 Nm, který je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou Alfa Romeo TCT a pohonem předních kol.

Tonale poskytuje perfektní dynamické chování hodné sportovních vozů, za což vděčí nejlepšímu rozložení hmotnosti na nápravy, nejpřímějšímu řízení ve svém segmentu (13.6) a skutečnosti, že je jediným modelem ve své třídě s integrovaným brzdovým systémem (IBS) a hliníkovými pádly řazení. K lepšímu brzdnému výkonu přispívají pevné čtyřpístkové třmeny Brembo a ventilovanými kotouči vpředu a plnými kotouči vzadu. Tonale má nezávislé zavěšení všech kol McPherson s tlumiči FSD. Pro další zlepšení výjimečných schopností na vozovce, a to i na povrchu s nízkou přilnavostí, nabízí model Tonale dvě řešení pohonu: pohon všech kol Q4 pro verzi Plug-in Hybrid e-Q4 a pohon předních kol pro Hybrid a verzi s dieselovým hnacím ústrojím. Posledně jmenované modely jsou navíc vybavené elektronickým samosvorným diferenciálem Alfa Romeo. Výbavu doplňuje aktivní odpružení „Dual Stage Valve“ s elektronicky řízeným tlumením. Stručně řečeno, jízda za volantem nového modelu Tonale se rovná poutavému zážitku z jízdy, který se stává pozvánkou k cestování bez ohledu na cíl.



Honda 10.2.2022


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar