Alfa Romeo Tonale - po faceliftu sportovnější
Alfa Romeo představuje modernizované Tonale, které otevírá novou kapitolu v historii tohoto globálního modelu. Nabízí širší škálu barev i výbav a potvrzuje ambici značky dále rozvíjet sportovní charakter svého prvního SUV segmentu C.
Nové Tonale posiluje základní hodnoty značky – precizní vyvážení hmotnosti, výbornou jízdní dynamiku a špičková technická řešení – a zároveň přináší nové detaily, jež podtrhují atraktivní design, který je jedním z hlavních důvodů, proč si zákazníci tento model vybírají.
Nové Tonale navazuje na designový odkaz značky a současně moderním způsobem interpretuje charakteristické rysy, které z Alfa Romeo učinily světovou ikonu. Dominantním prvkem přídě je nový trojrozměrný konkávní znak inspirovaný historickými modely 33 Stradale a GT 2000.
Tradiční motiv světlometů Trilobe dostal novou podobu, která zdůrazňuje šířku karoserie a okamžitě vyvolává dojem stability a jistoty. Spodní otvory pro přívod vzduchu odkazují na sportovní příbuznost s modelem Alfa Romeo Junior, zatímco boční otvory byly přepracovány v závodním duchu modelů Giulia GTA a GTAm.
Celková vyváženost proporcí byla dále vylepšena kratším předním převisem a rozšířeným rozchodem kol. Boční siluetu zvýrazňují nová 19palcová kola Stile, která ctí tradici značky, a 20" kola Fori s technicky laděným moderním designem s nižší hmotností než u předchozí verze.
Interiér
Interiér působí elegantně a technicky vyváženě. Využívá prvotřídní materiály a precizní detaily, přičemž přináší nové barevné a materiálové kombinace. K nejvýraznějším patří sedadla s žebrovanou strukturou „cannelloni“, čalouněná červenou kůží s ladícími švy, nebo dvoubarevná varianta černé a bílé Alcantary.
Druhé provedení doplňuje palubní deska potažená Alcantarou s kontrastním prošíváním. Sedadla disponují elektrickým nastavováním v osmi směrech, ve dvou osách nastavitelnou bederní opěrkou a funkcí vyhřívání i ventilace. Komfort doplňuje vyhřívaný volant i trysky ostřikovačů. Nový otočný volič převodovky na přepracované středové konzole spojuje moderní vzhled s funkčností a umožňuje řazení i prostřednictvím hliníkových páček pod volantem – typického prvku vozů Alfa Romeo.
Exkluzivní edice Sport Speciale nesází pouze na design – jeho sportovní duch se projevuje v každodenní použitelnosti a kultivované dynamice. Tomu odpovídá i nadstandardní výbava zahrnující funkci poloautomatického parkování, ventilovaná přední sedadla, bezdrátovou nabíječku, elektrochromatická zpětná zrcátka a dvouzónovou klimatizaci s automatickým systémem čištění vzduchu (Air Quality System).
Jízdní dynamika
Základem je mechanika, kterou elektronika pouze podporuje a nikdy nenahrazuje. Výsledkem je vůz, jehož ovladatelnost stojí na dokonale vyváženém podvozku s ideálním rozložením hmotnosti, nezávislém zavěšení předních kol typu McPherson s přesně naladěnou sportovní charakteristikou vpředu i vzadu a čtyřpístkových brzdách Brembo. Řízení s převodem 13,6:1 patří k nejpřímějším v segmentu a poskytuje okamžitou zpětnou vazbu od vozovky.
Celek doplňují pokročilé technologie, například elektronicky řízené tlumiče Dual Stage Valve (DSV) nebo alternativní systém s tlumiči s proměnnou charakteristikou podle frekvence kmitání kol FSD (Frequency Selective Damping), které poskytují vyvážený projev mezi komfortem a precizní ovladatelností.
Integrovaný brzdový systém „brake-by-wire“, převzatý z modelů Giulia a Stelvio, přispívá k přesnějším reakcím, zatímco pohon všech kol Q4 AWD u verze Ibrida Plug-In kombinuje stabilitu, bezpečnost a dynamiku. Řazení pomocí hliníkových páček pod volantem je precizní a intuitivní, zatímco volič režimů Alfa DNA umožňuje přizpůsobit charakter vozu osobnímu stylu jízdy. Měřitelné výsledky potvrzují, že chování vozu v zatáčkách se vyrovná modelu Stelvio, který je v oblasti jízdní dynamiky považován za etalon mezi vozy SUV.
Nové Tonale vylepšuje svůj jízdní projev zásluhou rozšířeného rozchodu kol, jenž omezuje náklony karoserie v zatáčkách i nedotáčivost, a modernizovaných motorů splňujících emisní normu Euro 6E-bis. Hybridní pohonné jednotky poskytují výkon 175 k u verze Ibrida a 270 k u Ibrida Plug-In, přičemž nový regulační systém zajišťuje plynulejší a lineárnější přenos výkonu. Přechody mezi spalovacím a elektrickým pohonem probíhají téměř neznatelně, čímž se zvyšuje komfort a kultivovanost jízdy.
Základ nabídky tvoří čtyřválcový motor 1.5 Turbo o výkonu 175 k s turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VGT), vyvinutý speciálně pro Tonale a doplněný 48V mild hybridní technikou. Je kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol. Alternativou je úsporný vznětový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 130 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což je ideální provedení pro cesty na dlouhé vzdálenosti.
Vrchol nabídky představují verze Q4 Ibrida Plug-In s elektrifikovaným pohonem všech kol a 6stupňovou samočinnou převodovkou. Verze s výkonem 270 k představuje maximální syntézu výkonu, technické vyspělosti a efektivity, jakou Alfa Romeo v této třídě dosud nabídla.
Technologie pro jednoduchou obsluhu, bezpečnost a jistotu
K dispozici je komplexní soubor pokročilých asistenčních systémů úrovně 2, zahrnující inteligentní adaptivní tempomat s udržováním vozu uprostřed jízdního pruhu, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, systém sledování mrtvého úhlu, detekci vozidel přijíždějících vzadu ze stran, monitorování pozornosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek s inteligentním omezovačem rychlosti a systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů. Komfort a snadnost ovládání dále zvyšují dva nové prvky výbavy: 360° kamerový systém pracující s vysokým rozlišením a panoramatickým pohledem a systém poloautomatického parkování usnadňující v různých situacích manévrování.
Nová koncepce výbav
Základní verze Tonale představuje vstupní bránu do světa Alfa Romeo, aniž by jakkoli slevila z vysokého standardu výbavy. Zvenčí se vyznačuje full LED světlomety a zadními skupinovými svítilnami s charakteristickým světelným podpisem 3+3, doplněnými o 17" kola Aerodinamico s diamantovým broušením. Technickou výbavu tvoří 12,3" digitální přístrojový panel Telescope, infotainment Alfa Connect s 10,25" displejem, bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto a online službami. O komfort se stará bezklíčový přístupový systém, dvouzónová automatická klimatizace se senzorem kvality vzduchu AQS, v poměru 40/60 dělená zadní sedadla s loketní opěrkou a průvlakem na lyže, elektrochromatické vnitřní zrcátko a elektricky nastavitelná vnější zrcátka. Bezpečnostní výbava zahrnuje inteligentní adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel, přední a zadní parkovací senzory se zadní kamerou, systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, asistent udržování v jízdním pruhu a monitorování pozornosti řidiče.
Vrcholem nabídky je verze Veloce, která ještě výrazněji podtrhuje sportovní charakter modelu Tonale. Design doplňují nová 19" kola Stile, speciální označení na blatnících, matrixové LED světlomety, červené brzdové třmeny Brembo, dvojice chromovaných koncovek výfuku (u plug-in hybridní verze) a černé označení Tonale na zádi. Jízdní dynamiku dále zlepšují elektronicky řízené tlumiče Dual Stage Valve (DSV), které zajišťují ideální kompromis mezi stabilitou, komfortem a precizností.
Sport Speciale
Edice Sport Speciale představuje nejexkluzivnější interpretaci modelu s nejvyšší úrovní výbavy a precizním zpracováním exteriéru i interiéru. Mezi její nejvýraznější prvky patří stříbrné akcenty na bočních prazích a zadním nárazníku, leskle černé brzdové třmeny Brembo a bílé písmo Alfa Romeo. V interiéru zaujmou exkluzivní sedadla čalouněná černou a bílou Alcantarou, palubní deska potažená Alcantarou s kontrastním bílým prošíváním a specifickými světelnými motivy vnitřního osvětlení.
Alfa Romeo 4.12.2025
Nové Tonale navazuje na designový odkaz značky a současně moderním způsobem interpretuje charakteristické rysy, které z Alfa Romeo učinily světovou ikonu. Dominantním prvkem přídě je nový trojrozměrný konkávní znak inspirovaný historickými modely 33 Stradale a GT 2000.
Tradiční motiv světlometů Trilobe dostal novou podobu, která zdůrazňuje šířku karoserie a okamžitě vyvolává dojem stability a jistoty. Spodní otvory pro přívod vzduchu odkazují na sportovní příbuznost s modelem Alfa Romeo Junior, zatímco boční otvory byly přepracovány v závodním duchu modelů Giulia GTA a GTAm.
Celková vyváženost proporcí byla dále vylepšena kratším předním převisem a rozšířeným rozchodem kol. Boční siluetu zvýrazňují nová 19palcová kola Stile, která ctí tradici značky, a 20" kola Fori s technicky laděným moderním designem s nižší hmotností než u předchozí verze.
Interiér
Interiér působí elegantně a technicky vyváženě. Využívá prvotřídní materiály a precizní detaily, přičemž přináší nové barevné a materiálové kombinace. K nejvýraznějším patří sedadla s žebrovanou strukturou „cannelloni“, čalouněná červenou kůží s ladícími švy, nebo dvoubarevná varianta černé a bílé Alcantary.
Druhé provedení doplňuje palubní deska potažená Alcantarou s kontrastním prošíváním. Sedadla disponují elektrickým nastavováním v osmi směrech, ve dvou osách nastavitelnou bederní opěrkou a funkcí vyhřívání i ventilace. Komfort doplňuje vyhřívaný volant i trysky ostřikovačů. Nový otočný volič převodovky na přepracované středové konzole spojuje moderní vzhled s funkčností a umožňuje řazení i prostřednictvím hliníkových páček pod volantem – typického prvku vozů Alfa Romeo.
Exkluzivní edice Sport Speciale nesází pouze na design – jeho sportovní duch se projevuje v každodenní použitelnosti a kultivované dynamice. Tomu odpovídá i nadstandardní výbava zahrnující funkci poloautomatického parkování, ventilovaná přední sedadla, bezdrátovou nabíječku, elektrochromatická zpětná zrcátka a dvouzónovou klimatizaci s automatickým systémem čištění vzduchu (Air Quality System).
Jízdní dynamika
Základem je mechanika, kterou elektronika pouze podporuje a nikdy nenahrazuje. Výsledkem je vůz, jehož ovladatelnost stojí na dokonale vyváženém podvozku s ideálním rozložením hmotnosti, nezávislém zavěšení předních kol typu McPherson s přesně naladěnou sportovní charakteristikou vpředu i vzadu a čtyřpístkových brzdách Brembo. Řízení s převodem 13,6:1 patří k nejpřímějším v segmentu a poskytuje okamžitou zpětnou vazbu od vozovky.
Celek doplňují pokročilé technologie, například elektronicky řízené tlumiče Dual Stage Valve (DSV) nebo alternativní systém s tlumiči s proměnnou charakteristikou podle frekvence kmitání kol FSD (Frequency Selective Damping), které poskytují vyvážený projev mezi komfortem a precizní ovladatelností.
Integrovaný brzdový systém „brake-by-wire“, převzatý z modelů Giulia a Stelvio, přispívá k přesnějším reakcím, zatímco pohon všech kol Q4 AWD u verze Ibrida Plug-In kombinuje stabilitu, bezpečnost a dynamiku. Řazení pomocí hliníkových páček pod volantem je precizní a intuitivní, zatímco volič režimů Alfa DNA umožňuje přizpůsobit charakter vozu osobnímu stylu jízdy. Měřitelné výsledky potvrzují, že chování vozu v zatáčkách se vyrovná modelu Stelvio, který je v oblasti jízdní dynamiky považován za etalon mezi vozy SUV.
Nové Tonale vylepšuje svůj jízdní projev zásluhou rozšířeného rozchodu kol, jenž omezuje náklony karoserie v zatáčkách i nedotáčivost, a modernizovaných motorů splňujících emisní normu Euro 6E-bis. Hybridní pohonné jednotky poskytují výkon 175 k u verze Ibrida a 270 k u Ibrida Plug-In, přičemž nový regulační systém zajišťuje plynulejší a lineárnější přenos výkonu. Přechody mezi spalovacím a elektrickým pohonem probíhají téměř neznatelně, čímž se zvyšuje komfort a kultivovanost jízdy.
Základ nabídky tvoří čtyřválcový motor 1.5 Turbo o výkonu 175 k s turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VGT), vyvinutý speciálně pro Tonale a doplněný 48V mild hybridní technikou. Je kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol. Alternativou je úsporný vznětový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 130 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což je ideální provedení pro cesty na dlouhé vzdálenosti.
Vrchol nabídky představují verze Q4 Ibrida Plug-In s elektrifikovaným pohonem všech kol a 6stupňovou samočinnou převodovkou. Verze s výkonem 270 k představuje maximální syntézu výkonu, technické vyspělosti a efektivity, jakou Alfa Romeo v této třídě dosud nabídla.
Technologie pro jednoduchou obsluhu, bezpečnost a jistotu
K dispozici je komplexní soubor pokročilých asistenčních systémů úrovně 2, zahrnující inteligentní adaptivní tempomat s udržováním vozu uprostřed jízdního pruhu, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, systém sledování mrtvého úhlu, detekci vozidel přijíždějících vzadu ze stran, monitorování pozornosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek s inteligentním omezovačem rychlosti a systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů. Komfort a snadnost ovládání dále zvyšují dva nové prvky výbavy: 360° kamerový systém pracující s vysokým rozlišením a panoramatickým pohledem a systém poloautomatického parkování usnadňující v různých situacích manévrování.
Nová koncepce výbav
Základní verze Tonale představuje vstupní bránu do světa Alfa Romeo, aniž by jakkoli slevila z vysokého standardu výbavy. Zvenčí se vyznačuje full LED světlomety a zadními skupinovými svítilnami s charakteristickým světelným podpisem 3+3, doplněnými o 17" kola Aerodinamico s diamantovým broušením. Technickou výbavu tvoří 12,3" digitální přístrojový panel Telescope, infotainment Alfa Connect s 10,25" displejem, bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto a online službami. O komfort se stará bezklíčový přístupový systém, dvouzónová automatická klimatizace se senzorem kvality vzduchu AQS, v poměru 40/60 dělená zadní sedadla s loketní opěrkou a průvlakem na lyže, elektrochromatické vnitřní zrcátko a elektricky nastavitelná vnější zrcátka. Bezpečnostní výbava zahrnuje inteligentní adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel, přední a zadní parkovací senzory se zadní kamerou, systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, asistent udržování v jízdním pruhu a monitorování pozornosti řidiče.
Vrcholem nabídky je verze Veloce, která ještě výrazněji podtrhuje sportovní charakter modelu Tonale. Design doplňují nová 19" kola Stile, speciální označení na blatnících, matrixové LED světlomety, červené brzdové třmeny Brembo, dvojice chromovaných koncovek výfuku (u plug-in hybridní verze) a černé označení Tonale na zádi. Jízdní dynamiku dále zlepšují elektronicky řízené tlumiče Dual Stage Valve (DSV), které zajišťují ideální kompromis mezi stabilitou, komfortem a precizností.
Sport Speciale
Edice Sport Speciale představuje nejexkluzivnější interpretaci modelu s nejvyšší úrovní výbavy a precizním zpracováním exteriéru i interiéru. Mezi její nejvýraznější prvky patří stříbrné akcenty na bočních prazích a zadním nárazníku, leskle černé brzdové třmeny Brembo a bílé písmo Alfa Romeo. V interiéru zaujmou exkluzivní sedadla čalouněná černou a bílou Alcantarou, palubní deska potažená Alcantarou s kontrastním bílým prošíváním a specifickými světelnými motivy vnitřního osvětlení.
Alfa Romeo 4.12.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
















