Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar 3D Konfigurátor kol

Alfa Romeo Stelvio - SUV pro náročné

Představuje se první SUV Alfy Romeo, které poskytuje vzrušující jízdní vlastnosti, vynikající výkon a sportovní styl. Vůbec poprvé v celé více než stoleté historii se tyto osobité vlastnosti spojily v novém SUV, a to ve třech verzích – Stelvio, Stelvio Super a Stelvio Business.

Název dostal vůz po nejvyšším horským průsmykem v Itálii a silnice 38, která jej protíná, nabízí na 20 kilometrech přes 75 ostrých zatáček, což ji vysloužilo doslova kultovní postavení.

V duchu tradic Alfy Romeo nové SUV přináší dokonalé jízdní vlastnosti a ovladatelnost, které jsou hodné skutečného sportovního vozu, což potvrzují i vyvážené rozložení hmotnosti, nejpřímější řízení v segmentu a vysoce moderní zavěšení kol s exkluzivní technologií AlfaLinkTM. Nemluvě o bohatém využití ultralehkých, vysoce moderních materiálů včetně uhlíkového kompozitu pro hnací hřídel a hliníku pro motor, zavěšení kol, kapotu, blatníky, dveře a víko zavazadlového prostoru. Stelvio nabízí trvalý pohon všech kol a může být vybaveno mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy.

Alfa Romeo Stelvio využívá řadu důmyslných bezpečnostních systémů, které jsou standardem nebo volitelné v závislosti na dané verzi. Mezi klíčové patří integrovaný brzdový systém IBS, inovativní elektromechanický systém, který kombinuje elektronickou kontrolu stability s tradičními brzdami s posilovačem. Patří mezi ně i systém varování před čelním nárazem a autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, který varuje řidiče před potenciální kolizí a poté aktivuje brzdy, a také sledování jízdních pruhů, jež řidiče upozorní na překročení hranice daného jízdního pruhu. Součástí výbavy je i monitoring mrtvého úhlu BSM s detekcí křížení dráhy za vozidlem pro nepřetržité sledování mrtvých úhlů po stranách vozu a varování řidiče o hrozícím nebezpečí. V neposlední řadě je zde adaptivní tempomat, který automaticky přizpůsobuje rychlost vozidla dopravním podmínkám.


V nabídce jsou je přeplňovaný vznětový čtyřválce 2.2 D ve výkonových verzích 150 k, 180 k a 210 k a dále zážehový dvojitě přeplňovaný čtyřválec 2.0 o výkonu 280 k a slabší verze 180 k.

2.2D Multijet110 kW (150 k)450 Nm
2.2D Multijet133 kW (180 k)450 Nm
2.2D Multijet154 kW(210 k)470 Nm
2.0 TBI Multiair148 kW (200 k)330 Nm
2.0 TBI Multiair206 kW(280 k)400 Nm



Tyto motory jsou kombinované s automatickou osmistupňovou převodovkou, trvalým pohonem všech kol Q4 a hnacím hřídelem z uhlíkového kompozitu tvoří novou generaci celohliníkových čtyřválců. Inovativní a spolehlivé motory Stelvia jsou vrcholem motorářského umění skupiny FCA a jsou vyráběné přímo v Itálii, a to v továrnách Termoli (zážehový) a Pratola Serra (vznětový). Motor 2.2 o výkonu 180 k bude k dispozici rovněž s pohonem zadních kol.


Zmínku zaslouží i zavazadlový prostor o objemu 525 litrů s elektricky ovládanými dveřmi, jež lze nastavit do osmi různých úrovní otevření, a to přímo voličem Rotary Pad.
Ideální výkonová hmotnost je výsledkem použití ultralehkých a moderních materiálů, jakými jsou uhlíkový kompozit pro hnací hřídel a hliník pro motory, zavěšení kol, kapotu, blatníky, dveře a výklopné víko zavazadlového prostoru. Tyto prvky snížily celkovou hmotnost vozidla a poskytly vynikající torzní tuhost, což je zárukou vysoké kvality, tiché jízdy a výjimečné ovladatelnosti v extrémních podmínkách.
Vpředu je použité nové lichoběžníkové zavěšení se semivirtuální osou řízení, které optimalizuje filtraci nerovností a je zárukou rychlého a přesného řízení. Toto exkluzivní zavěšení dovoluje Stelviu dosahovat vysokého příčného zrychlení, především díky naprosto dokonalé stopě. Zadní zavěšení využívá čtyř a půl prvkový systém patentovaný Alfou Romeo, který poskytuje mimořádně přesnou kontrolu úhlů postavení zadních kol, což se projevuje nejlepší ovladatelností v segmentu.


Pohon všech kol Alfa Romeo Q4

V běžných podmínkách přilnavosti pracuje systém Q4 v režimu pohonu zadních kol, což znamená, že 100 % točivého momentu proudí na zadní kola. Při klesající přilnavosti začne systém přenášet na přední nápravu až 50 % točivého momentu.

Interiér zaměřený na řidiče je charakteristický šikmým středovým tunelem a mírně zvlněným přístrojovým panelem a doslova působí, jako by byl šitý na míru svému řidiči.


Integrovaný brzdový systém IBS

Alfy Romeo je prvním vozem na světě a daného segmentu, které nabízí nový elektromechanický brzdový systém kombinující elektronickou kontrolu stability s tradičními brzdami s posilovačem. Tato kombinace elektroniky a mechaniky redukuje hmotnost vozidla, poskytuje vynikající pocit z jízdy, eliminuje vibrace v brzdovém pedálu a zaručuje nepřetržitou odezvu brzd, což se podílí na kratší brzdné dráze.

V případě turbodieselu se jedná o první vznětový motor v historii Alfy Romeo, vyrobený kompletně z hliníku. Vyznačuje se čtyřválcovou konstrukcí a poslední generací vstřikování paliva MultiJet II se strategií Injection Rate Shaping (IRS) s tlakem 2000 bar. Elektricky ovládaná variabilní geometrie turbodmychadla nabízí nejmodernější mechaniku a minimalizuje odezvu. Potěšení z jízdy a úroveň komfortu jsou zajištěné prostřednictvím vyvažovacího hřídele. Jedná se také o první vznětový motor na trhu, který je ve verzi 210 k vybaven senzorem rychlosti turbodmychadla. Výkonové parametry jsou úchvatné. Stelvio 2.2 o výkonu 210 k dosáhne rychlosti 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,6 sekundy.


Automatická osmistupňová převodovka

Obě motorizace jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou, která byla navržena pro rychlé a hladké řazení převodových stupňů. Převodovka má uzamykatelnou spojku, jež řidiči poskytuje výraznější pocit po přeřazení na jiný převodový stupeň. V závislosti na zvoleném režimu Alfa DNA optimalizuje plynulost, komfort a lehkost jízdy za všech podmínek včetně města a dále zlepšuje spotřebu paliva a produkci emisí CO2. K dispozici je rovněž řazení pádly pod volantem.


Ceny se pohybují od 1 071 000 Kč (2.2 Multijet 150) do 1 610 000 Kč (2.0 TBI Multiair 280 Q4 First Edition).


Alfa Romeo 3.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar