Alfa Romeo Stelvio - SUV pro náročné
Představuje se první SUV Alfy Romeo, které poskytuje vzrušující jízdní vlastnosti, vynikající výkon a sportovní styl. Vůbec poprvé v celé více než stoleté historii se tyto osobité vlastnosti spojily v novém SUV, a to ve třech verzích – Stelvio, Stelvio Super a Stelvio Business.
Název dostal vůz po nejvyšším horským průsmykem v Itálii a silnice 38, která jej protíná, nabízí na 20 kilometrech přes 75 ostrých zatáček, což ji vysloužilo doslova kultovní postavení.
V duchu tradic Alfy Romeo nové SUV přináší dokonalé jízdní vlastnosti a ovladatelnost, které jsou hodné skutečného sportovního vozu, což potvrzují i vyvážené rozložení hmotnosti, nejpřímější řízení v segmentu a vysoce moderní zavěšení kol s exkluzivní technologií AlfaLinkTM. Nemluvě o bohatém využití ultralehkých, vysoce moderních materiálů včetně uhlíkového kompozitu pro hnací hřídel a hliníku pro motor, zavěšení kol, kapotu, blatníky, dveře a víko zavazadlového prostoru. Stelvio nabízí trvalý pohon všech kol a může být vybaveno mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy.
Alfa Romeo Stelvio využívá řadu důmyslných bezpečnostních systémů, které jsou standardem nebo volitelné v závislosti na dané verzi. Mezi klíčové patří integrovaný brzdový systém IBS, inovativní elektromechanický systém, který kombinuje elektronickou kontrolu stability s tradičními brzdami s posilovačem. Patří mezi ně i systém varování před čelním nárazem a autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, který varuje řidiče před potenciální kolizí a poté aktivuje brzdy, a také sledování jízdních pruhů, jež řidiče upozorní na překročení hranice daného jízdního pruhu. Součástí výbavy je i monitoring mrtvého úhlu BSM s detekcí křížení dráhy za vozidlem pro nepřetržité sledování mrtvých úhlů po stranách vozu a varování řidiče o hrozícím nebezpečí. V neposlední řadě je zde adaptivní tempomat, který automaticky přizpůsobuje rychlost vozidla dopravním podmínkám.
V nabídce jsou je přeplňovaný vznětový čtyřválce 2.2 D ve výkonových verzích 150 k, 180 k a 210 k a dále zážehový dvojitě přeplňovaný čtyřválec 2.0 o výkonu 280 k a slabší verze 180 k.
Tyto motory jsou kombinované s automatickou osmistupňovou převodovkou, trvalým pohonem všech kol Q4 a hnacím hřídelem z uhlíkového kompozitu tvoří novou generaci celohliníkových čtyřválců. Inovativní a spolehlivé motory Stelvia jsou vrcholem motorářského umění skupiny FCA a jsou vyráběné přímo v Itálii, a to v továrnách Termoli (zážehový) a Pratola Serra (vznětový). Motor 2.2 o výkonu 180 k bude k dispozici rovněž s pohonem zadních kol.
Zmínku zaslouží i zavazadlový prostor o objemu 525 litrů s elektricky ovládanými dveřmi, jež lze nastavit do osmi různých úrovní otevření, a to přímo voličem Rotary Pad.
Ideální výkonová hmotnost je výsledkem použití ultralehkých a moderních materiálů, jakými jsou uhlíkový kompozit pro hnací hřídel a hliník pro motory, zavěšení kol, kapotu, blatníky, dveře a výklopné víko zavazadlového prostoru. Tyto prvky snížily celkovou hmotnost vozidla a poskytly vynikající torzní tuhost, což je zárukou vysoké kvality, tiché jízdy a výjimečné ovladatelnosti v extrémních podmínkách.
Vpředu je použité nové lichoběžníkové zavěšení se semivirtuální osou řízení, které optimalizuje filtraci nerovností a je zárukou rychlého a přesného řízení. Toto exkluzivní zavěšení dovoluje Stelviu dosahovat vysokého příčného zrychlení, především díky naprosto dokonalé stopě. Zadní zavěšení využívá čtyř a půl prvkový systém patentovaný Alfou Romeo, který poskytuje mimořádně přesnou kontrolu úhlů postavení zadních kol, což se projevuje nejlepší ovladatelností v segmentu.
Pohon všech kol Alfa Romeo Q4
V běžných podmínkách přilnavosti pracuje systém Q4 v režimu pohonu zadních kol, což znamená, že 100 % točivého momentu proudí na zadní kola. Při klesající přilnavosti začne systém přenášet na přední nápravu až 50 % točivého momentu.
Interiér zaměřený na řidiče je charakteristický šikmým středovým tunelem a mírně zvlněným přístrojovým panelem a doslova působí, jako by byl šitý na míru svému řidiči.
Integrovaný brzdový systém IBS
Alfy Romeo je prvním vozem na světě a daného segmentu, které nabízí nový elektromechanický brzdový systém kombinující elektronickou kontrolu stability s tradičními brzdami s posilovačem. Tato kombinace elektroniky a mechaniky redukuje hmotnost vozidla, poskytuje vynikající pocit z jízdy, eliminuje vibrace v brzdovém pedálu a zaručuje nepřetržitou odezvu brzd, což se podílí na kratší brzdné dráze.
V případě turbodieselu se jedná o první vznětový motor v historii Alfy Romeo, vyrobený kompletně z hliníku. Vyznačuje se čtyřválcovou konstrukcí a poslední generací vstřikování paliva MultiJet II se strategií Injection Rate Shaping (IRS) s tlakem 2000 bar. Elektricky ovládaná variabilní geometrie turbodmychadla nabízí nejmodernější mechaniku a minimalizuje odezvu. Potěšení z jízdy a úroveň komfortu jsou zajištěné prostřednictvím vyvažovacího hřídele. Jedná se také o první vznětový motor na trhu, který je ve verzi 210 k vybaven senzorem rychlosti turbodmychadla. Výkonové parametry jsou úchvatné. Stelvio 2.2 o výkonu 210 k dosáhne rychlosti 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,6 sekundy.
Automatická osmistupňová převodovka
Obě motorizace jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou, která byla navržena pro rychlé a hladké řazení převodových stupňů. Převodovka má uzamykatelnou spojku, jež řidiči poskytuje výraznější pocit po přeřazení na jiný převodový stupeň. V závislosti na zvoleném režimu Alfa DNA optimalizuje plynulost, komfort a lehkost jízdy za všech podmínek včetně města a dále zlepšuje spotřebu paliva a produkci emisí CO2. K dispozici je rovněž řazení pádly pod volantem.
Ceny se pohybují od 1 071 000 Kč (2.2 Multijet 150) do 1 610 000 Kč (2.0 TBI Multiair 280 Q4 First Edition).
Alfa Romeo 3.11.2017
V duchu tradic Alfy Romeo nové SUV přináší dokonalé jízdní vlastnosti a ovladatelnost, které jsou hodné skutečného sportovního vozu, což potvrzují i vyvážené rozložení hmotnosti, nejpřímější řízení v segmentu a vysoce moderní zavěšení kol s exkluzivní technologií AlfaLinkTM. Nemluvě o bohatém využití ultralehkých, vysoce moderních materiálů včetně uhlíkového kompozitu pro hnací hřídel a hliníku pro motor, zavěšení kol, kapotu, blatníky, dveře a víko zavazadlového prostoru. Stelvio nabízí trvalý pohon všech kol a může být vybaveno mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy.
Alfa Romeo Stelvio využívá řadu důmyslných bezpečnostních systémů, které jsou standardem nebo volitelné v závislosti na dané verzi. Mezi klíčové patří integrovaný brzdový systém IBS, inovativní elektromechanický systém, který kombinuje elektronickou kontrolu stability s tradičními brzdami s posilovačem. Patří mezi ně i systém varování před čelním nárazem a autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, který varuje řidiče před potenciální kolizí a poté aktivuje brzdy, a také sledování jízdních pruhů, jež řidiče upozorní na překročení hranice daného jízdního pruhu. Součástí výbavy je i monitoring mrtvého úhlu BSM s detekcí křížení dráhy za vozidlem pro nepřetržité sledování mrtvých úhlů po stranách vozu a varování řidiče o hrozícím nebezpečí. V neposlední řadě je zde adaptivní tempomat, který automaticky přizpůsobuje rychlost vozidla dopravním podmínkám.
V nabídce jsou je přeplňovaný vznětový čtyřválce 2.2 D ve výkonových verzích 150 k, 180 k a 210 k a dále zážehový dvojitě přeplňovaný čtyřválec 2.0 o výkonu 280 k a slabší verze 180 k.
2.2D Multijet | 110 kW (150 k) | 450 Nm |
2.2D Multijet | 133 kW (180 k) | 450 Nm |
2.2D Multijet | 154 kW(210 k) | 470 Nm |
2.0 TBI Multiair | 148 kW (200 k) | 330 Nm |
2.0 TBI Multiair | 206 kW(280 k) | 400 Nm |
Tyto motory jsou kombinované s automatickou osmistupňovou převodovkou, trvalým pohonem všech kol Q4 a hnacím hřídelem z uhlíkového kompozitu tvoří novou generaci celohliníkových čtyřválců. Inovativní a spolehlivé motory Stelvia jsou vrcholem motorářského umění skupiny FCA a jsou vyráběné přímo v Itálii, a to v továrnách Termoli (zážehový) a Pratola Serra (vznětový). Motor 2.2 o výkonu 180 k bude k dispozici rovněž s pohonem zadních kol.
Zmínku zaslouží i zavazadlový prostor o objemu 525 litrů s elektricky ovládanými dveřmi, jež lze nastavit do osmi různých úrovní otevření, a to přímo voličem Rotary Pad.
Ideální výkonová hmotnost je výsledkem použití ultralehkých a moderních materiálů, jakými jsou uhlíkový kompozit pro hnací hřídel a hliník pro motory, zavěšení kol, kapotu, blatníky, dveře a výklopné víko zavazadlového prostoru. Tyto prvky snížily celkovou hmotnost vozidla a poskytly vynikající torzní tuhost, což je zárukou vysoké kvality, tiché jízdy a výjimečné ovladatelnosti v extrémních podmínkách.
Vpředu je použité nové lichoběžníkové zavěšení se semivirtuální osou řízení, které optimalizuje filtraci nerovností a je zárukou rychlého a přesného řízení. Toto exkluzivní zavěšení dovoluje Stelviu dosahovat vysokého příčného zrychlení, především díky naprosto dokonalé stopě. Zadní zavěšení využívá čtyř a půl prvkový systém patentovaný Alfou Romeo, který poskytuje mimořádně přesnou kontrolu úhlů postavení zadních kol, což se projevuje nejlepší ovladatelností v segmentu.
Pohon všech kol Alfa Romeo Q4
V běžných podmínkách přilnavosti pracuje systém Q4 v režimu pohonu zadních kol, což znamená, že 100 % točivého momentu proudí na zadní kola. Při klesající přilnavosti začne systém přenášet na přední nápravu až 50 % točivého momentu.
Interiér zaměřený na řidiče je charakteristický šikmým středovým tunelem a mírně zvlněným přístrojovým panelem a doslova působí, jako by byl šitý na míru svému řidiči.
Integrovaný brzdový systém IBS
Alfy Romeo je prvním vozem na světě a daného segmentu, které nabízí nový elektromechanický brzdový systém kombinující elektronickou kontrolu stability s tradičními brzdami s posilovačem. Tato kombinace elektroniky a mechaniky redukuje hmotnost vozidla, poskytuje vynikající pocit z jízdy, eliminuje vibrace v brzdovém pedálu a zaručuje nepřetržitou odezvu brzd, což se podílí na kratší brzdné dráze.
V případě turbodieselu se jedná o první vznětový motor v historii Alfy Romeo, vyrobený kompletně z hliníku. Vyznačuje se čtyřválcovou konstrukcí a poslední generací vstřikování paliva MultiJet II se strategií Injection Rate Shaping (IRS) s tlakem 2000 bar. Elektricky ovládaná variabilní geometrie turbodmychadla nabízí nejmodernější mechaniku a minimalizuje odezvu. Potěšení z jízdy a úroveň komfortu jsou zajištěné prostřednictvím vyvažovacího hřídele. Jedná se také o první vznětový motor na trhu, který je ve verzi 210 k vybaven senzorem rychlosti turbodmychadla. Výkonové parametry jsou úchvatné. Stelvio 2.2 o výkonu 210 k dosáhne rychlosti 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,6 sekundy.
Automatická osmistupňová převodovka
Obě motorizace jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou, která byla navržena pro rychlé a hladké řazení převodových stupňů. Převodovka má uzamykatelnou spojku, jež řidiči poskytuje výraznější pocit po přeřazení na jiný převodový stupeň. V závislosti na zvoleném režimu Alfa DNA optimalizuje plynulost, komfort a lehkost jízdy za všech podmínek včetně města a dále zlepšuje spotřebu paliva a produkci emisí CO2. K dispozici je rovněž řazení pádly pod volantem.
Ceny se pohybují od 1 071 000 Kč (2.2 Multijet 150) do 1 610 000 Kč (2.0 TBI Multiair 280 Q4 First Edition).
Alfa Romeo 3.11.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout