Alfa Romeo Spider - italská klasika
V tradici značky Alfa Romeo zaujímal vždy důležité místo Spider, jako vyjádření „volnosti a emocí“. Ve stejném duchu se zrodil i nový model zaručující maximální potěšení z jízdy a kombinující nádherný styling s výkonnými motory.
Nové generace byla vyvinuta ve firmě Pininfarina ve spolupráci s Centro Stile Alfa Romeo, což samo o sobě slibuje zážitek ze sportovní jízdy v souladu s tradicemi značky. Ačkoliv byla přední část vytvořena v duchu poslední generace vozů Alfa Romeo, tak navazuje na spidery milánské značky, které psaly historii světového automobilismu.
Elegantní dvoumístný model větších rozměrů (4,3 x 1,8 x 1,3 m) je synonymem sportovní stylu, italského charakteru a kvality. Zúžení přídě a zádě vytváří dojem kompaktnosti. Zavazadlový prostor má objem 253 litrů při otevřené i zavřené střeše. Při bočním pohledu zdůrazňují dynamiku krátký rozvor, dlouhá kapota, krátký a dozadu posunutý prostor pro cestující.
Plátěná skládací střecha s automatickým elektrohydraulickým systémem je dokonale provedena, jak z hlediska estetiky, aerodynamiky, akustického komfortu, tak funkce. Její mechanismus umožňuje snadné, rychlé a bezpečné otvírání a zavírání. Potah střechy se skládá ze dvou vrstev – vnější několika vrstvé tkaniny odolné proti ohně a vnitřní, která slouží k odhlučnění interiéru. Elektrické otvírání/zavírání střechy probíhá automaticky. Po zastavení vozidla a zatažení parkovací brzdy (tento jediný manuální úkon byl zachován z bezpečnostních důvodů, aby nebylo možné náhodné ovládání) stačí stisknout tlačítko. Vozidlo může být vybaveno průhledným deflektorem (Wind-stop), který při jízdě s otevřenou střechou omezuje víření vzduchu v interiéru a umožňuje komfortní jízdu i při vyšší rychlosti.
Přesné ovládání zajišťuje nové zavěšení předních kol s vysokou těhlicí. Uspořádání vychází ze závodních automobilů a poskytuje vozidlu výbornou dynamiku a optimální pocit při řízení a přesnost řízení. Nové víceprvkové zavěšení zadních kol umožňuje sofistikované ovládání s dosažením nejlepšího možného kompromisu z hlediska výkonu.
Alfa Spider s výkonným motorem šestiválcem 3.2 využívá stálý pohon kol Q4 se třemi diferenciály. Jedná se o nejnovější „Twin Diff“, představující poslední vývojový stupeň mezinápravového diferenciálu Torsen C. Největší novinkou je jeho umístění do předního diferenciálu, což přináší výhody po stránce rozměrů, hmotnosti, i výkonnosti. Základní rozdělení sil v poměru 43:57 dává vozu sportovní jízdní vlastnosti. Točivý moment lze mezi nápravy va riabilně rozdělovat až na 72:28, resp. 22:78.
Verze 2.2 JTS má vpředu kotouče s vnitřní ventilací o průměru 305 mm a jednopístkové litinové plovoucí třmeny; vzadu plné kotouče o průměru 278 mm a jednopístkové hliníkové plovoucí třmeny. Šestiválec a turbodiesel používají vpředu kotouče s vnitřní ventilací o průměru 330 mm a čtyřpístkové hliníkové třmeny (monoblok); vzadu jsou kotouče s vnitřní ventilací o průměru 292 mm a jednopístkové plovoucí třmeny.
Ve výbavě nechybí ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD), dále VDC jako interpretace systému ESP, MSRbrzdový asistent HBA, protiporkluzový ASR nebo Hill Holder, který na krátký okamžik zachovává brzdný tlak v okamžiku, kdy řidič uvolní pedál brzdy. Tím usnadňuje rozjezd do kopce a zabraňuje couvnutí vozidla.
Alfa Spider přichází s vyspělým infotelematickým systémem Blue&Me s hlasovými povely, automatickou dvouzónovou klimatizaci s možností nastavení různé teploty a distribuce vzduchu, Connect NAV+ s displejem o úhlopříčce 6,5“, audiosystémem Bose a sofistikovaným „integrovaným ochranným systémem“, který se skládá z prostorové ochrany, snímačů náklonu, obvodové ochrany a Safe Lock. Ten mechanicky odpojí zámek od vnitřní a vnější kliky dveří, čímž znemožní otevření dveří zevnitř i po rozbití okenního skla.
Nový model značky Alfa Romeo je vybaven dvěma motory s přímým vstřikováním benzinu a technologií Twin Phaser s varibailním časováním vačkových hřídelů. Šestiválec s přímým stechiometrickým vstřikováním JTS pokračuje ve strategii, která začala se čtyřválci. Jde o původní koncept Alfa Romeo, kdy se vstřikuje palivo přímo do spalovacího prostoru, čímž se vytváří stechiometrická směs optimalizovaná pro dosažení vysokého výkonu. Současně zajišťuje nízkou spotřebu paliva a emisní limity Euro4. Již od 1800/min dosahuje 90 procent největšího točivého momentu (290 Nm) a rozsah použitelných otáček sahá až do 6250/min.
Ceny jednotlivých modelů se pohybují od 1 055 000 Kč (2.2. JTS) do 1 405 000 Kč (3.2 V6 4x4 Automat).
Benzinové motory
Vznětový motor
Rozměry 4393 x 1830 x 1318 mm
Rozvor: 2528 mm
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h – (s), spotřeba – l/100 km
Jindřich Lasík, 2.5.2007
Elegantní dvoumístný model větších rozměrů (4,3 x 1,8 x 1,3 m) je synonymem sportovní stylu, italského charakteru a kvality. Zúžení přídě a zádě vytváří dojem kompaktnosti. Zavazadlový prostor má objem 253 litrů při otevřené i zavřené střeše. Při bočním pohledu zdůrazňují dynamiku krátký rozvor, dlouhá kapota, krátký a dozadu posunutý prostor pro cestující.
Plátěná skládací střecha s automatickým elektrohydraulickým systémem je dokonale provedena, jak z hlediska estetiky, aerodynamiky, akustického komfortu, tak funkce. Její mechanismus umožňuje snadné, rychlé a bezpečné otvírání a zavírání. Potah střechy se skládá ze dvou vrstev – vnější několika vrstvé tkaniny odolné proti ohně a vnitřní, která slouží k odhlučnění interiéru. Elektrické otvírání/zavírání střechy probíhá automaticky. Po zastavení vozidla a zatažení parkovací brzdy (tento jediný manuální úkon byl zachován z bezpečnostních důvodů, aby nebylo možné náhodné ovládání) stačí stisknout tlačítko. Vozidlo může být vybaveno průhledným deflektorem (Wind-stop), který při jízdě s otevřenou střechou omezuje víření vzduchu v interiéru a umožňuje komfortní jízdu i při vyšší rychlosti.
Přesné ovládání zajišťuje nové zavěšení předních kol s vysokou těhlicí. Uspořádání vychází ze závodních automobilů a poskytuje vozidlu výbornou dynamiku a optimální pocit při řízení a přesnost řízení. Nové víceprvkové zavěšení zadních kol umožňuje sofistikované ovládání s dosažením nejlepšího možného kompromisu z hlediska výkonu.
Alfa Spider s výkonným motorem šestiválcem 3.2 využívá stálý pohon kol Q4 se třemi diferenciály. Jedná se o nejnovější „Twin Diff“, představující poslední vývojový stupeň mezinápravového diferenciálu Torsen C. Největší novinkou je jeho umístění do předního diferenciálu, což přináší výhody po stránce rozměrů, hmotnosti, i výkonnosti. Základní rozdělení sil v poměru 43:57 dává vozu sportovní jízdní vlastnosti. Točivý moment lze mezi nápravy va riabilně rozdělovat až na 72:28, resp. 22:78.
Verze 2.2 JTS má vpředu kotouče s vnitřní ventilací o průměru 305 mm a jednopístkové litinové plovoucí třmeny; vzadu plné kotouče o průměru 278 mm a jednopístkové hliníkové plovoucí třmeny. Šestiválec a turbodiesel používají vpředu kotouče s vnitřní ventilací o průměru 330 mm a čtyřpístkové hliníkové třmeny (monoblok); vzadu jsou kotouče s vnitřní ventilací o průměru 292 mm a jednopístkové plovoucí třmeny.
Ve výbavě nechybí ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD), dále VDC jako interpretace systému ESP, MSRbrzdový asistent HBA, protiporkluzový ASR nebo Hill Holder, který na krátký okamžik zachovává brzdný tlak v okamžiku, kdy řidič uvolní pedál brzdy. Tím usnadňuje rozjezd do kopce a zabraňuje couvnutí vozidla.
Alfa Spider přichází s vyspělým infotelematickým systémem Blue&Me s hlasovými povely, automatickou dvouzónovou klimatizaci s možností nastavení různé teploty a distribuce vzduchu, Connect NAV+ s displejem o úhlopříčce 6,5“, audiosystémem Bose a sofistikovaným „integrovaným ochranným systémem“, který se skládá z prostorové ochrany, snímačů náklonu, obvodové ochrany a Safe Lock. Ten mechanicky odpojí zámek od vnitřní a vnější kliky dveří, čímž znemožní otevření dveří zevnitř i po rozbití okenního skla.
Nový model značky Alfa Romeo je vybaven dvěma motory s přímým vstřikováním benzinu a technologií Twin Phaser s varibailním časováním vačkových hřídelů. Šestiválec s přímým stechiometrickým vstřikováním JTS pokračuje ve strategii, která začala se čtyřválci. Jde o původní koncept Alfa Romeo, kdy se vstřikuje palivo přímo do spalovacího prostoru, čímž se vytváří stechiometrická směs optimalizovaná pro dosažení vysokého výkonu. Současně zajišťuje nízkou spotřebu paliva a emisní limity Euro4. Již od 1800/min dosahuje 90 procent největšího točivého momentu (290 Nm) a rozsah použitelných otáček sahá až do 6250/min.
Ceny jednotlivých modelů se pohybují od 1 055 000 Kč (2.2. JTS) do 1 405 000 Kč (3.2 V6 4x4 Automat).
Benzinové motory
Typ | 3.2 V6 | 2.2 JTS |
Objem | 3195 | 2198 |
Výkon | 191(260)/6300 | 136(185)/6500 |
Toč.mom. | 322/4500 | 230/4500 |
Rychlost | 240 | 222 |
Zrychlení | 7,0 | 8,8 |
Spotřeba | 16,9/8,4/8,6 | 13,0/7,3/9,4 |
Vznětový motor
Typ | 2.4 JTDM |
Objem | 2387 |
Výkon | 147(200(/4000 |
Toč.mom. | 400/2000 |
Rychlost | 228 |
Zrychlení | 8,4 |
Spotřeba | 9,2/5,4/6,8 |
Rozměry 4393 x 1830 x 1318 mm
Rozvor: 2528 mm
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h – (s), spotřeba – l/100 km
Jindřich Lasík, 2.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout