Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Giulietta s novou platformou

Alfa Romeo představuje zbrusu novou podvozkovou platformu, která je základem kompaktního hatchbacku Giulietta a splňuje nejpřísnější nároky na držení vozidla na silnici, hbitost a bezpečí.

Zároveň zaručuje výjimečný výkon a maximální komfort, díky nejnovějším výrobním postupům a rafinovaným technickým řešením. Výsledkem je lehká, nicméně pevná konstrukce s využitím hliníku a vysokopevnostní oceli. Systém Alfa DNA umožňuje řidiči přizpůsobit si nastavení vozu tak, aby přineslo vynikající zážitek a pohodlí.
Model navazuje na tradici svého předchůdce a bezesporu se jedná o sportovní vůz, který se může pyšnit výjimečnou agilitou i na nejnáročnějších cestách. Nastavení odpružení u Sport paketů jen umocňuje sportovní charakter.
Nová platforma se stane konstrukčním základem pro středně velké modely Fiat Group Automobiles tak, jako u architektury pro segment A mezi miniauty a u architektury pro segmenty B a L0 mezi malými vozy. Konstruktéři chtěli od počátku vytvořit platformu, která získá nejlepší hodnocení ve své třídě v oblasti ovladatelnosti, poměru mezi výkonem a hmotností, komfortu při řízení, eliminace vibrací a bezpečí (aktivního i pasivního).
Podvozek představuje výrazný pokrok v oblasti použitých materiálů. Celá konstrukce je mnohem odolnější a poskytuje lepší výkon, aniž by v porovnání s předchozí generací došlo ke zvýšení hmotnosti. Konstrukce podlahy je tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které s minimální deformací pohlcují energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Využití důmyslných řešení umožnilo snížení hmotnosti o 8,5 kg v přední části vozu a 4 kg v zadní části ve srovnání s ocelovými konstrukcemi.
Mnohé z využitých systémů a částí u nové platformy byly upraveny s ohledem na příští generaci. To se pozitivně odrazilo na výkonu a snížení hmotnosti. Příčný nosník ze slitiny hořčíku a rám zadních sedadel jsou díky tomu lehčí o 35 %.
Giulietta nabízí jedinečné ovládání díky novému systému zavěšení kol. Především vzpěry Mc Pherson byly vpředu upraveny tak, aby poskytovaly maximální pevnost při bočním zatížení. Hmotnost byla zredukována díky použití hliníku. Zadní zavěšení Multilink je nové a neomezuje objem zavazadlového prostoru.
Nová trojitá bezpečnostní zóna maximalizuje absorpční schopnosti přední části vozu a snižuje riziko deformace kabiny. Bezpečí zajišťuje 6 airbagů (ve standardu pro celou řadu); tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zátěže, hlavové opěrky antiwhiplash (chránící hlavy posádky při nárazu zezadu) druhé generace atd.
Z hlediska aktivní bezpečnosti je Giulietta navržena tak, aby byly plně využitelné všechny tři režimy systému DNA (Dynamic, Normal a All Weather). Systém DNA upravuje provozní parametry motoru, převodovky, systému řízení a elektronického diferenciálu Q2 a doplňuje stabilizační systém Vehicle Dynamic Control (VDC). Giulietta také představí novou funkci Pre-Fill, která se aktivuje, pokud je systém DNA nastaven na Dynamic. Tento režim využívá systém VDC a zajišťuje maximální rychlost reakce brzd. Jedná se o sofistikované funkce, vylepšující kontrolu nad vozem a jsou dále umocněny funkcí Dynamic Steering Torque (DST). Ta řidiči pomáhá ovládat vůz za kritických situací dříve, než se aktivuje funkce VDC.


JL, 22.2.2010



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar