Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Giulietta Sprint - legenda ožívá

Na oslavu 60. výročí kultovní Giulietty Sprint z roku 1954 připravila Alfa Romeo novou Giuliettu Sprint, první vůz segmentu s povahou Gran Turismo a s uznávanou italskou technickou dokonalostí.

V roce 1954 se na turínském autosalonu v návaznosti na velmi úspěšný model 1900 představila Giulietta Sprint, kupé navržené karosárnou Bertone a první výkonný kompakt v segmentu. Jednalo se o první sériový vůz vybavený dvouhřídelovým motorem odvozeným ze závodních speciálů a vyrobený kompletně z hliníkové slitiny. Čtyřválec 1.3 litru umožnil vozu dosáhnout nejvyšší rychlosti 165 km/h, což ho řadilo zcela na vrchol dané třídy vozidel.
Giulietta byla v padesátých letech snem všech motoristů, vozem, který poprvé učinil Alfu Romeo dostupnou široké veřejnosti. Dnešní Giulietta Sprint byla navržena ve stejném duchu, avšak s výraznějšími rysy, vzrušujícím výkonem a špičkovými technologiemi.


Exteriér

Nová verze Sprint vyniká sportovním zadním nárazníkem, velkými koncovkami výfuku a pětiotvorovými 17“ litými koly Sprint (na přání 18“). Styl exteriéru doplňují zadní tónovaná okna a lesklé antracitové doplňky na přední části, klikách dveří, krytech vnějších zpětných zrcátek a rámečcích mlhových světel.
Ultimativním vyjádřením italského stylu je ohromující smysl pro detail a vysoce kvalitní materiály. Zmínku zaslouží černé sportovní doplňky a sedadla v kombinaci textilie a alcantary s červeným prošíváním. Dalším standardním prvkem je kůží čalouněný volant s červeným prošíváním, zatímco přístrojový panel a obložení dveří mají důmyslné a vytříbené zpracování v barvě karbonu.


Motory a převodovky

Mezi nejdůležitější prvky nové verze Sprint patří nový zážehový přeplňovaný motor 1.4 MultiAir Turbo o výkonu 150 k, který vozu poskytuje nejvyšší rychlost 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 8,2 s. Těchto výkonových parametrů přitom dosahuje při spotřebě paliva pouhých 5,6 l/100 km.


Srdcem motoru MultiAir je nový elektrohydraulický systém časování ventilů, který snižuje spotřebu paliva prostřednictvím řízení vzduchu vstupujícího sacími ventily (bez použití škrticí klapky) a dále omezuje produkci emisí díky lepšímu řízení spalovacího procesu.
Řada motorizací rovněž zahrnuje zážehový motor MultiAir Turbo o výkonu 170 k v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou Alfa TCT, a také vznětové motory 1.6 JTDM 105 k, 2.0 JTDM 150 k a 2.0 JTDM 175 k. Posledně jmenovaný vznětový motor je spojen rovněž s převodovkou Alfa TCT. Nabídku pohonných jednotek Giulietty Sprint doplňuje dvoupalivový motor 1.4 LPG o výkonu 120 k (benzin, LPG).


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar