Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Giulia zůstává věrná historii

Nový model je dokonalou ukázkou nového přístupu Alfy Romeo a maximálním vyjádřením sloganu „meccanica delle emozioni". Zároveň je oslavou 150. výročí stylu a technologií s visačkou Alfa Romeo.

Nová Giulia je modelem, v němž se prolíná minulost, přítomnost i budoucnost a představuje jeden z nejúchvatnějších příkladů automobilové dokonalosti.
Alfa Romeo Giulia dokonale ztělesňuje nový přístup značky, a sice zůstat věrný své více než stoleté historii. Obdiv k historickému dědictví demonstruje také nové logo, které bylo přepracováno a zmodernizováno, avšak nadále si zachovává tvar a stylistické prvky symbolu, který je obdivován a uznáván po celém světě.

Číslo pět vyjadřuje počet prvků, které činí Alfu Romeo jednou z nejžádanějších automobilových značek na světě: jedná se o osobitý italský design, modernost, inovativní motory, dokonalé rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50, jedinečná technologická řešení a co nejlepší výkonovou hmotnost.

Pohon zadních nebo všech čtyř kol je pak víc než jen poctou původním kořenům legendy Alfa Romeo. Jedná se o technické řešení, které poskytuje špičkový výkon a ohromující požitek z jízdy.

Nová Giulia obsahuje všechny tři osobité rysy italského designu: smysl pro vyvážené proporce, jednoduchost a propracovaný objem ploch. Pro vůz je klíčové rovnoměrné rozložení hmotnosti 50/50 a pohon zadních kol. S ohledem na optimální rozložení hmotnosti byl umístěn nejen motor, ale i další mechanické součásti. Giulia má velmi krátké převisy karoserie, dlouhou kapotu a přední blatníky, prostor pro cestující usazený co nejvíce k zadním poháněným kolům a svalnaté zadní blatníky.
Charakteristickým prvkem každé Alfy Romeo jsou moderní pohonné jednotky. Pro verzi Quadrifoglio Verde vznikl jedinečný přeplňovaný zážehový šestiválec, který odladěný motoráři Ferrari. Poskytuje výkon 510 k, z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhé 3,9 s. Navzdory výkonu i točivému momentu je překvapivě úsporný. Mimo jiné zahrnuje řízenou deaktivaci válců.

Zvláštností nového modelu je pečlivý výběr materiálů pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50. Pro zajištění potěšení z jízdy typického pro Alfu Romeo bylo rozložení hmotnosti mezi nápravy a soustředění těžších komponent co nejblíže středové ose vozu zcela zásadní.

Na optimálním rozložení hmotnosti i skvělých jízdních vlastnostech má podíl i víceprvkové zavěšení zadních kol. Vpředu bylo použito nové zavěšení se dvěma rameny a poloautomatickým řízením, které zaručuje perfektní filtrování nerovností a rychlé i přesné řízení. Toto exkluzivní řešení pomáhá udržovat směrovou stabilitu v zatáčkách a je schopno vypořádat se s výrazným příčným zrychlením a za všech okolností držet zvolenou stopu.

Dalším výrazem inženýrského umu Alfy Romeo je volba materiálů pro šasi a zavěšení kol. V případě Giulie bylo rozhodnuto, že úkolem elektroniky bude pouze zvýraznit požitek z jízdy vyplývající z dokonalé mechaniky. Tento cíl demonstruje řešení Torque Vectoring s dvojitou spojkou umožňující zadnímu diferenciálu řídit točivý moment na každé kolo odděleně. Tímto způsobem zlepšuje přenos výkonu na vozovku i za zhoršené přilnavosti. Jízda je tak zábavná a zároveň bezpečná, aniž by přitom musela přijít ke slovu agresivní elektronická kontrola stability. Další ukázkou elektroniky je inovativní elektromechanický brzdový systém kombinující kontrolu stability a tradiční brzdy s posilovačem pro okamžitou reakci brzd a rekordně krátkou brzdnou dráhu.

Kromě vynikajícího koeficientu odporu vzduchu Cx a špičkového přítlaku využívá model systém Active Aero Splitter instalovaný v přední části vozu, který aktivně řídí přítlak ve vyšších rychlostech. Všechny tyto systémy řídí Chassis Domain Control, mozek veškeré elektroniky na palubě, který vše koordinuje s cílem optimalizovat výkon a zajistit maximální potěšení z jízdy.

Nová Alfa Romeo Giulia je vybavena modernizovaným voličem jízdní dynamiky Alfa DNA, který mění dynamické chování vozu podle přání řidiče, a to v rámci režimů Dynamic, Natural, Advanced Efficient (energeticky účinný režim se u Alfy Romeo objevuje poprvé) a samozřejmě Racing (u vysoce výkonných verzí).

V zájmu dosažení vynikajícího poměru hmotnosti k výkonu (výrazně nižší než 3 kg/k) kombinuje mimořádný výkon motoru s rozsáhlým využitím ultralehkých materiálů. Uhlíkový kompozit neboli karbon byl zvolen pro hnací hřídel, kapotu a střechu, hliník pak pro motor, brzdy, zavěšení kol (včetně předního a zadního pomocného rámu) a další součástí karoserie, jako jsou dveře a blatníky

V zájmu snížení hmotnosti využívá brzdový systém řadu hliníkových komponent a karbonovo-keramické brzdové kotouče, skořepiny sedadel jsou pak zhotovené z uhlíkového kompozitu. Navzdory všem těmto řešením sledujícím optimalizaci hmotnosti se Giulia může pochlubit vysokou torzní tuhostí, špičkovým akustickým komfortem a skvělou ovladatelností za všech podmínek.




AR 24.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar