Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Na frankfurtském autosalonu se představilo několik příkladů Alfy Romeo Giulia, všechny s logem Quadrifoglio, jež prozrazuje jejich prémiovou povahu. Vozidla byla k vidění v pěti odstínech - červeném Competizione, bílém Trofeo, černém Vulcano, šedém Vesuvio a modrém Montecarlo.

Vystavená vozidla byla osazená výkonným přeplňovaným šestiválcem 2,9 litru o výkonu 510 k, který byl inspirován technologiemi a zkušenostmi Ferrari a stává se novým měřítkem značky. S tímto výkonným motorem dosahuje Giulia Quadrifoglio úctyhodných výkonových parametrů: nejvyšší rychlosti 307 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a nejvyššího točivého momentu 600 Nm.

Navzdory úchvatnému výkonu i točivému momentu je motor překvapivě úsporný a v dané třídě dosahuje nejlepších hodnot emisí CO2. Současně je překvapivě nenáročný na provoz, mimo jiné i díky řízené deaktivaci válců. Samozřejmě, že jako všechny zážehové a vznětové motory Alfy Romeo nové generace i tento šestiválec je vyroben kompletně z hliníku, a to především z důvodu snížení hmotnosti na přední nápravu a zajištění nezaměnitelného zvuku Alfy Romeo.

Prémiové prvky a výbava zvyšují exkluzivitu této verze určené prvním zákazníkům, verze zabalené do nejsportovnějšího kabátku a vybavené nejvýkonnějšími prvky řady Giulia. Nejlehčí a nejsportovnější Giulia se může pochlubit například karbonovo-keramickými kotoučovými brzdami a ultralehkými karbonovými sedadly Sparco, díky čemuž je doslova předurčena pro závodní okruhy. Tuto verzi bude možné rezervovat po autosalonu za cenu 95 000 eur (na italském trhu).

Prodeje nové Giulie Quadrifoglio za cenu kolem 79 000 eur (na italském trhu) odstartují během posledního čtvrtletí tohoto roku.

Alfa Romeo Giulia kombinuje mimořádný výkon motoru a rozsáhlé využití ultralehkých materiálů, jakými jsou uhlíkový kompozit, hliník a plasty, vše v zájmu zajištění co nejlepšího poměru hmotnosti k výkonu (méně než 3) a suché hmotnosti vozu 1524 kg.
Pro novou Alfu Romeo je klíčové rovnoměrné rozložení hmotnosti 50/50 a pohon zadních kol. S ohledem na optimální rozložení hmotnosti byl umístěn nejen motor, ale i další mechanické součásti. Giulia má velmi krátké převisy karoserie, dlouhou kapotu a přední blatníky, prostor pro cestující usazený co nejvíce k zadním poháněným kolům a svalnaté zadní blatníky, které jednoznačně prozrazují, kudy se síla motoru přenáší na silnici. To vše se promítá také do velmi velkorysého rozvoru náprav, který je jedním z nejdelších v segmentu, avšak současně je i součástí jedné z nejkompaktnějších karoserií. Tyto proporce pak dotvářejí dynamické linie, jež vytváří kapkovitý profil připomínající model Giulietta Sprint, jedno z nejkrásnějších vozidel všech dob.

Zvláštní pozornost si zaslouží přední a zadní světlomety Giulie od Magneti Marelli vytvořené ve spolupráci s Alfou Romeo. Směs výjimečného stylu a technologií v podobě skupiny zadních koncových LED světel posiluje vzhled celé zadní části zcela jedinečným a nesmírně výrazným způsobem. Podobný design charakterizuje i přední xenonové světlomety s 35wattovým modulem. Tyto světlomety jsou schopné zvýšit tok světla a rozptyl při současné úspoře energie a ve srovnání s běžnými halogenovými světlomety zvyšují viditelnost v noci až o 200 %. To přispívá i k výrazně větší bezpečnosti, neboť překážka viděná o sekundu dříve znamená z hlediska brzdění z rychlosti 50 km/h o 28 m kratší brzdnou dráhu. Přední světlomety zahrnují technologii AFS, LED světla pro denní svícení DRL s funkcí osvětlování zatáček, boční poziční světla a směrová světla, vše s technologií LED pro snížení spotřeby paliva a maximální výkon.

Zvláštností je pečlivý výběr materiálů pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50. Pro zajištění potěšení z jízdy bylo rozložení hmotnosti mezi nápravy a soustředění těžších komponent co nejblíže středové ose vozu zcela zásadní.
Na optimálním rozložení hmotnosti i skvělých jízdních vlastnostech má mimořádný podíl zavěšení kol. Víceprvkové zavěšení zadních kol zaručuje špičkový výkon, potěšení z jízdy i pohodlí. Vpředu bylo použito nové zavěšení se dvěma rameny a poloautomatickým řízením, které zaručuje perfektní filtrování nerovností a rychlé a přesné řízení.
Další ukázkou inženýrského umu Alfy Romeo je volba materiálů pro šasi a zavěšení kol. V případě Giulie bylo rozhodnuto, že úkolem elektroniky bude pouze zvýraznit požitek z jízdy vyplývající z dokonalé mechaniky.

Tento cíl demonstruje například řešení Torque Vectoring s dvojitou spojkou umožňující zadnímu diferenciálu řídit točivý moment na každé kolo odděleně, čímž zlepšuje přenos výkonu na vozovku i za zhoršené přilnavosti. Jízda je tak zábavná a zároveň bezpečná, aniž by přitom musela přijít ke slovu agresivní elektronická kontrola stability. Další ukázkou chytré elektroniky je integrovaný brzdový systém IBS - inovativní elektromechanický brzdový systém kombinující kontrolu stability a tradiční brzdy s posilovačem pro okamžitou reakci brzd a rekordně krátkou brzdnou dráhu, kromě velmi důležité optimalizace hmotnosti a redukce vibrací brzdového pedálu.

Kromě vynikajícího koeficientu odporu vzduchu Cx a špičkového přítlaku využívá nový model také systém Active Aero Splitter instalovaný v přední části vozu, který aktivně řídí přítlak ve vyšších rychlostech. Nová Giulia je vybavena modernizovaným voličem jízdní dynamiky Alfa DNA, který mění dynamické chování vozu podle přání řidiče, a to v rámci režimů Dynamic, Natural, Advanced Efficient (energeticky účinný režim se u Alfy Romeo objevuje poprvé) a samozřejmě Racing (u vysoce výkonných verzí).

Všechny systémy řídí Chassis Demand Control (CDC), mozek veškeré elektroniky na palubě od Magneti Marelli, který vše koordinuje s cílem optimalizovat výkon a zajistit potěšení z jízdy. Systém řídí činnost různých prvků, jakými jsou volič jízdní dynamiky Alfa DNA Pro, systém Torque Vectoring, Active Aero Splitter, aktivní zavěšení a elektronická kontrola stability ESP, a těmto systémům přiřazuje specifické úkoly, jejichž cílem je optimalizovat výkon a potěšení z jízdy. Systém CDC přizpůsobuje jízdu v reálném čase pomocí DNA Pro v závislosti na údajích o zrychlení a otáčení kolem svislé osy dodávaných četnými senzory. Ve svém výsledku systém zabraňuje kritickým situacím a předem informuje jednotlivé řídicí jednotky integrované v elektronickém systému vozidla: podvozek, hnací ústrojí, zavěšení kol, brzdový systém, řízení a diferenciál.

Není náhodou, že všechny ovládací prvky jsou podobně jako u monopostů formule 1 začleněné do volantu a celé rozhraní člověk-stroj je složeno ze dvou jednoduchých a uživatelsky vstřícných systémů - voliče Alfa DNA Pro a infotelematiky Connect 3D Nav.
V zájmu dosažení vynikajícího poměru hmotnosti k výkonu (výrazně nižší než 3 kg/k) kombinuje Alfa Romeo Giulia mimořádný výkon motoru s rozsáhlým využitím ultralehkých materiálů. Uhlíkový kompozit neboli karbon byl zvolen pro hnací hřídel, kapotu a střechu, hliník pak pro motor, brzdy, zavěšení kol (včetně předního a zadního pomocného rámu) a další součásti karoserie, jako jsou dveře a blatníky. Zadní příčka je pro změnu vyrobena z kompozitu hliníku a plastu. V důsledku toho je dosaženo pohotovostní hmotnosti nového modelu pouze 1524 kg.

V zájmu dalšího snížení hmotnosti využívá brzdový systém řadu hliníkových komponent a karbonovo-keramické brzdové kotouče, sedadla pak skořepiny z uhlíkového kompozitu. Navzdory všem těmto řešením sledujícím optimalizaci hmotnosti se Giulia může pochlubit vysokou torzní tuhostí, špičkovým akustickým komfortem a skvělou ovladatelností za všech podmínek.



AR 5.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar