Alfa Romeo 159 se změnami modelového roku 2008
Limuzína i Sportwagon 159, oceněné kritikou i evropskými zákazníky, prošly modernizací, jejímž výsledkem jsou estetické změny, rozšíření řady a další novinky v oblasti komfortu a mechaniky.
Nezměněn zůstal duch obou automobilů: Alfa 159 MY 08 je exkluzivní limuzína, kombinující rafinovaný italský styl se sportovní elegancí Alfy Romeo. Naopak Alfa 159 Sportwagon MY 08 ztvárňuje pojetí italského stylu, výkon a ovládání sportovního vozu, k čemuž přidává flexibilitu a všestrannost využití prostoru kombi.
Nejviditelnější změny se dotkly interiéru, který je elegantnější a exkluzivnější. Úpravy se týkaly ciferníků přístrojové desky v barvě titanu a celého interiéru, který je ve verzích Sport a TI černý. Přístrojový panel zmodernizovaného designu má uprostřed multifunkční displej rádia a navigace, v dolní části ovladače automatické dvouzónové klimatizace.
Za pozornost stojí nová sedadla, která sportovním charakterem zaručují lepší posaz, komfort a větší pohodlí. Tyto trumfy umocňuje provedení TI sportovními sedadly, kromě černé také v barvě kůže. Posledními novinkami je zavedení zadního loga se systémem „push“ pro otevření zavazadlového prostoru a zavedení technické látky – mikroděrovaného Alfatexu (verze Distinctive). Pro Sportwagon je exkluzivně navržen systém Fix&Fold pro snadné a rychlé sklopení zadních sedadel a vytvoření rovné nakládací plochy.
Zvláštní pozornost si zaslouží nové provedení Sport, které charakterizují mj. slitinová 17” kola se specifickým pětiparskovým designem (v kombinaci s pneumatikami 225/50), naopak uvnitř vyniká sportovní volant včetně ovládání rádia, hlavice řadicí páky potažená kůží a sportovní sedadla v černé látce Alfatex na obšívce a Floccato na sedací části (v černé a červené barvě).
Ve sportovním duchu v černé barvě je také střecha, zadní odkládací plocha a krytí výztuh, zatímco ciferníky jsou z kartáčovaného hliníku a přístrojový panel s novým sportovním designem. Sport se pyšní bohatou sériovou výbavou, což dokládá dvouzónová klimatizace, mlhová světla, systém VDC a inovativní Blue&MeTM systém. Tento systém umožňuje za jízdy bezpečně telefonovat a poslouchat hudbu díky systému handsfree s hlasovým ovládáním a technologii Bluetooth® (včetně USB portu).
U nových verzí debutují dvě novinky – elektronický Q2 systém a motor 3.2 V6 o výkonu 260 k s předním pohonem (dosud pouze u Q4), který umožňuje dosáhnout 250 km/h. Výbornou stabilitu mají na svědomí přesné řízení, vpředu čtyřprvková lichoběžníková náprava, vzadu McPherson se dvěma spodními příčnými rameny a podélnou vzpěrou, zajišťující extrémní stabilitu při manévrování ve vysoké rychlosti a agilní v kombinovaných náročných terénech. Ve verzi 3.2 V6 je navržen stálý integrální pohon Q4 se třemi diferenciály (středový samosvorný Torsen C rozdělující točivý moment v poměru 57:43 mezi zadní a přední kola.
Technici přepracovali proces výroby určitých komponentů za účelem vylepšení jejich komfortu, dynamiky a skutečné spotřeby pociťované zákazníky. V současné době jsou např. slitinová kola v porovnání s předcházejícím řešením odlehčená, vyrobena optimalizací mechanických vlastností hliníkové slitiny a technologie „flow-forming“ u velkorozměrových kol. Výztuha předního zavěšení je z hliníku, stejně jako dutá tyč stabilizátoru a čelisti předních brzd (u čtyřválců) z monoblokového hliníku. Tyto úpravy spolu s aerodynamickým vylepšením automobilu vedly ke snížení celkové hmotnosti o asi 45 kg.
Alfa 159 MY 08 potvrzuje rovněž mimořádnou pozornost věnovanou všem aspektům ovlivňujícím bezpečnost. Předchozí model získal prestižních 5 hvězdiček EuroNCAP. Automobily nabízejí ABS včetně EBD, propracovaný VDC (Vehicle Dynamic Control), protiprokluzový systém ASR, funkci HBA (Hydraulic Brake Assistance), zasahující v případě intenzivního brzdění a jejíž aktivaci signalizuje automatické zapnutí varovných světel, a systém Hill Holder pro usnadnění rozjezdu do kopce.
V oblasti pasivní bezpečnosti patří mezi nejvýznamnějšími prvky inovativní zádržné systémy, přední sedadla se systémem proti zranění zad při nárazu a osm airbagů (včetně kolenních a bočních po celé délce oken). K této výbavě se přidává výborná torzní tuhost karosérie, díky nové podlahové plošině premium, na kterou byly použity materiály nejvyšší kvality, vícevrstvé plechy a laserové svařování.
K dispozici jsou zážehové motory 1.8/ 140 k, tři motory JTS s dvojitým plynulým variátorem časování rozvodů (sání a výfuk) – motor 3.2 V6 24V/ 260 k, 2.2/185 k a 1.9/160 k.Využívají přímé vstřikování a spalování JTS – Jet Thrust Stoichiometric.
Nabídku vznětových motorů tvoří pětiválec 2.4 JTDM 20V/ 210 k, dva 1.9 JTDM o výkonu 150 k a 120 k, sériově vybaveny filtrem pevných částic (DPF). Nabídku, v závislosti na motoru, uzavírá kombinace s mechanickou šestistupňovou převodovkou, automatickou převodovkou Q-Tronic a sekvenční robotizovanou převodovkou Selespeed.
S příchodem modelového roku 2008 přišla úprava cen jednotlivých verzí, nejlevnější Alfu 159 s benzinovým 1,8 MPI/140 k lze koupit za 599 000 Kč, ve verzi Sportwagon za 559 000 Kč bez DPH včetně přestavby do kategorie N1.
Na druhé straně spektra modelové řady stojí Alfa 159 TI 3.2 V6 JTS Q4 s výkonem 191 kW (260 k) za 1 144 000 Kč vč. DPH. U Sportwagonu je možný odpočet DPH, tudíž cena takto přestavěného vozidla činí 984 000 Kč bez DPH.
Nejprodávanější Alfa Sportwagon 1.9 JTD 16V Elegante je nyní za 829 000 Kč včetně DPH včetně 7 airbagů, dvouzónové automatická klimatizace, ABS+EBD, ASR+VDC, HILL HOLDER, MSR, kol z lehkých slitin, audiosoustavy s CD a 8 reproduktory, ovládání rádia na volantu, tempomatu, světelného paketu (mlhový, pachový, dešťový senzor) atd.
Pro více informací www.alfaromeo.cz
JL, 29.4.2008
Nejviditelnější změny se dotkly interiéru, který je elegantnější a exkluzivnější. Úpravy se týkaly ciferníků přístrojové desky v barvě titanu a celého interiéru, který je ve verzích Sport a TI černý. Přístrojový panel zmodernizovaného designu má uprostřed multifunkční displej rádia a navigace, v dolní části ovladače automatické dvouzónové klimatizace.
Za pozornost stojí nová sedadla, která sportovním charakterem zaručují lepší posaz, komfort a větší pohodlí. Tyto trumfy umocňuje provedení TI sportovními sedadly, kromě černé také v barvě kůže. Posledními novinkami je zavedení zadního loga se systémem „push“ pro otevření zavazadlového prostoru a zavedení technické látky – mikroděrovaného Alfatexu (verze Distinctive). Pro Sportwagon je exkluzivně navržen systém Fix&Fold pro snadné a rychlé sklopení zadních sedadel a vytvoření rovné nakládací plochy.
Zvláštní pozornost si zaslouží nové provedení Sport, které charakterizují mj. slitinová 17” kola se specifickým pětiparskovým designem (v kombinaci s pneumatikami 225/50), naopak uvnitř vyniká sportovní volant včetně ovládání rádia, hlavice řadicí páky potažená kůží a sportovní sedadla v černé látce Alfatex na obšívce a Floccato na sedací části (v černé a červené barvě).
Ve sportovním duchu v černé barvě je také střecha, zadní odkládací plocha a krytí výztuh, zatímco ciferníky jsou z kartáčovaného hliníku a přístrojový panel s novým sportovním designem. Sport se pyšní bohatou sériovou výbavou, což dokládá dvouzónová klimatizace, mlhová světla, systém VDC a inovativní Blue&MeTM systém. Tento systém umožňuje za jízdy bezpečně telefonovat a poslouchat hudbu díky systému handsfree s hlasovým ovládáním a technologii Bluetooth® (včetně USB portu).
U nových verzí debutují dvě novinky – elektronický Q2 systém a motor 3.2 V6 o výkonu 260 k s předním pohonem (dosud pouze u Q4), který umožňuje dosáhnout 250 km/h. Výbornou stabilitu mají na svědomí přesné řízení, vpředu čtyřprvková lichoběžníková náprava, vzadu McPherson se dvěma spodními příčnými rameny a podélnou vzpěrou, zajišťující extrémní stabilitu při manévrování ve vysoké rychlosti a agilní v kombinovaných náročných terénech. Ve verzi 3.2 V6 je navržen stálý integrální pohon Q4 se třemi diferenciály (středový samosvorný Torsen C rozdělující točivý moment v poměru 57:43 mezi zadní a přední kola.
Technici přepracovali proces výroby určitých komponentů za účelem vylepšení jejich komfortu, dynamiky a skutečné spotřeby pociťované zákazníky. V současné době jsou např. slitinová kola v porovnání s předcházejícím řešením odlehčená, vyrobena optimalizací mechanických vlastností hliníkové slitiny a technologie „flow-forming“ u velkorozměrových kol. Výztuha předního zavěšení je z hliníku, stejně jako dutá tyč stabilizátoru a čelisti předních brzd (u čtyřválců) z monoblokového hliníku. Tyto úpravy spolu s aerodynamickým vylepšením automobilu vedly ke snížení celkové hmotnosti o asi 45 kg.
Alfa 159 MY 08 potvrzuje rovněž mimořádnou pozornost věnovanou všem aspektům ovlivňujícím bezpečnost. Předchozí model získal prestižních 5 hvězdiček EuroNCAP. Automobily nabízejí ABS včetně EBD, propracovaný VDC (Vehicle Dynamic Control), protiprokluzový systém ASR, funkci HBA (Hydraulic Brake Assistance), zasahující v případě intenzivního brzdění a jejíž aktivaci signalizuje automatické zapnutí varovných světel, a systém Hill Holder pro usnadnění rozjezdu do kopce.
V oblasti pasivní bezpečnosti patří mezi nejvýznamnějšími prvky inovativní zádržné systémy, přední sedadla se systémem proti zranění zad při nárazu a osm airbagů (včetně kolenních a bočních po celé délce oken). K této výbavě se přidává výborná torzní tuhost karosérie, díky nové podlahové plošině premium, na kterou byly použity materiály nejvyšší kvality, vícevrstvé plechy a laserové svařování.
K dispozici jsou zážehové motory 1.8/ 140 k, tři motory JTS s dvojitým plynulým variátorem časování rozvodů (sání a výfuk) – motor 3.2 V6 24V/ 260 k, 2.2/185 k a 1.9/160 k.Využívají přímé vstřikování a spalování JTS – Jet Thrust Stoichiometric.
Nabídku vznětových motorů tvoří pětiválec 2.4 JTDM 20V/ 210 k, dva 1.9 JTDM o výkonu 150 k a 120 k, sériově vybaveny filtrem pevných částic (DPF). Nabídku, v závislosti na motoru, uzavírá kombinace s mechanickou šestistupňovou převodovkou, automatickou převodovkou Q-Tronic a sekvenční robotizovanou převodovkou Selespeed.
S příchodem modelového roku 2008 přišla úprava cen jednotlivých verzí, nejlevnější Alfu 159 s benzinovým 1,8 MPI/140 k lze koupit za 599 000 Kč, ve verzi Sportwagon za 559 000 Kč bez DPH včetně přestavby do kategorie N1.
Na druhé straně spektra modelové řady stojí Alfa 159 TI 3.2 V6 JTS Q4 s výkonem 191 kW (260 k) za 1 144 000 Kč vč. DPH. U Sportwagonu je možný odpočet DPH, tudíž cena takto přestavěného vozidla činí 984 000 Kč bez DPH.
Nejprodávanější Alfa Sportwagon 1.9 JTD 16V Elegante je nyní za 829 000 Kč včetně DPH včetně 7 airbagů, dvouzónové automatická klimatizace, ABS+EBD, ASR+VDC, HILL HOLDER, MSR, kol z lehkých slitin, audiosoustavy s CD a 8 reproduktory, ovládání rádia na volantu, tempomatu, světelného paketu (mlhový, pachový, dešťový senzor) atd.
Pro více informací www.alfaromeo.cz
JL, 29.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout