Alfa GT - sportovní kupé ve stylu Bertone
Elegantní kupé reprezentuje unikátní sportovní charakter spojený s komfortem a krásou. Alfa GT v sobě obsahuje bohaté dědictví excelentních vozů Alfa Romeo, eleganci a styl italské konstruktérské školy.
Designéři mohli sáhnout do minulosti značky - mezi vozy, které se staly milníky v historii motorismu. Zejména Giulia Sprint GT, navržená Nuccio Bertonem v roce 1963, sdílí s novým kupé stejný sportovní charakter a velkou italskou eleganci.
Také design nové Alfy GT vznikl ve spolupráci s firmou Bertone. Po stylistické stránce je vůz originální, bohatě vybavený a se vzrušujícími jízdními vlastnostmi. Designéři zvolili plynulé a čisté křivky, aby dali vzniknout nezaměnitelně italskému vozu. Výsledkem je výrazná příď s charakteristickými třemi oblouky s mřížkou chladiče, která se oproti dosavadní nepatrně zvětšila. Dojem posilují dva postranní vstupy vzduchu a světlomety.
Do mírně svažující zádě s oknem ve tvaru kapky je integrován velký nárazník. A zapuštěny svítilny, což vytváří atraktivní vzhled.
Alfa GT má poskytovat potěšení z jízdy jako kupé výjimečných jízdních výkonů, ale zároveň být také funkční a univerzální. Zavazadlový prostor má objem 320 litrů, který lze zvětšit až na 905 litrů.
Také interiér vyjadřuje nejmodernějším způsobem sportovní charakter, jak ostatně dokládá optimální poloha volantu, pedálů a řadicí páky a přesné a snadno čitelné přístroje nebo multifunkční displej s různými funkcemi a palubním počítačem.
Pod fascinující karosérií se skrývá řada nejmodernějších motorů s vysokými výkonnými parametry. Nejlépe tak dokládají „cuore sportivo“, kterým se vyznačovaly vozy Alfa Romeo jak v minulosti, tak i dnes. Ani GT není výjimkou. Především brilantní 3.2 V6 24V o výkonu 240 koní poskytuje vzrušující jízdní zážitky při sportovní jízdě.
Benzinové motory
Vznětový motor
Rozměry: 4489 x 1763 x 1366 mm
Rozvor: 2596 mm
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.mom. – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
K dispozici jsou dva typy přímo řazených mechanických převodovek – šestistupňová (3.2 V6 24V a 1.9 Multijet 16V) a pětistupňová (1.8 Twin Spark a 2.0 JTS). Motor 2.0 JTS může být vybaven robotizovanou převodovkou Selespeed umožňující řidiči kdykoliv sportovní, klidnou a bezpečnou jízdu.
Řidiče a cestující chrání nejmodernější dostupné systémy. V oblasti aktivní bezpečnosti může být vůz vybaven např. xenonovými světlomety, standardně má dvouokruhové brzdy s ABS poslední generace a elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD. Od verzí Progression je ve standardní výbavě i VDC s Brake Assist pro úplnou kontrolu dynamické stability vozidla za všech podmínek; funkcí ASR zabraňující prokluzování kol a systémem MSR zabraňujícím blokování poháněných kol. V oblasti pasivní bezpečnosti nabízí šest airbagů.
Zavěšení předních kol používá vysokou těhlici, zajišťující maximální adhezi kola na vozovce v příčném směru, přesnou a rychlou odezvu řízení a výborný přenos hnací síly. K chování vozu na vozovce přispívá zadní náprava, zajišťující stabilitu při vysoké rychlosti a agilitu požadovanou od sportovního vozu při jízdě v zatáčkách. Proto bylo zvoleno uspořádání McPherson s asymetrickými rameny a přesně nastavenými elastokinematickými vlastnostmi. Zadní náprava je upevněna ke karosérii prostřednictvím hliníkového příčníku odlitého ve vakuu.
Alfa GT je na větších evropských trzích, kromě nejnovější verze Q2, nabízena ve třech úrovních výbavy (Impression, Progression a Distinctive) a ve dvou speciálních sériích (Collezione a Black Line), které mohou být přizpůsobeny různými položkami podle poptávky jednotlivých zemích. V ČR např. výbava Progression obsahuje šest airbagů, ABS s EBD a systémy ASR, MSR, VDC, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, multifunkční displej, autorádio RDS s přehrávačem CD, dálkově ovládané centrální zamykání, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, mlhovky a ráfky 16“ z lehkých slitin s pneu 205/55. Výbava je obohacena ještě o středovou přední loketní opěrku s úložným prostorem, volant a hlavice řadicí páky jsou potaženy kůží, nechybí ani tempomatem. Sedadla a výplně dveří jsou potaženy komfortní a elegantní technickou textilií Alfatex, patentovanou Alfou Romeo.
Výbava Distinctive obsahuje navíc sedadla potažená kůží, ovládací prvky rádia na volantu, autorádio s přehrávačem CD a MP3 a audiosystém Hi-Fi Bose® se subwooferem. Náročnějším zákazníkům je určena speciální série Collezione, která se odlišuje některými exkluzivními položkami: od 17“ ráfků z lehké slitiny po světlomety s černým rámečkem, od kožených sedadel nebo dvoubarevnou textilií po palubní desku v přizpůsobené barvě.
Alfa GT Black Line je určena pro mladé a dynamické zákazníky, jak dokazuje výbava se sportovním výrazem – volant a sedadla v různých kombinacích kožených nebo textilních potahů, sportovní pedály a obložení prahů s potiskem. Tato verze má i specifické světlomety s černým rámečkem, leštěnou mřížku chladiče, kouřové prosvětlovací kryty ukazatelů směru v předním nárazníku, leštěné kryty vnějších zpětných zrcátek a 18“ ráfky z lehké slitiny s otvory. Tyto různé verze tedy umožňují zvolit si vlastní Alfu GT, přičemž všechny představují příznivý poměr ceny a užitné hodnoty, a především se hlásí k pojetí automobilů v duchu Alfa Romeo, tj. sportovní kupé s aspektem elegance.
Ceny modelu GT začínají na 742 000 Kč (1.8 TS Impression) až po 1 067 000 Kč za špičkový model 3.2 V6.
Jl, 14.5.2007
Také design nové Alfy GT vznikl ve spolupráci s firmou Bertone. Po stylistické stránce je vůz originální, bohatě vybavený a se vzrušujícími jízdními vlastnostmi. Designéři zvolili plynulé a čisté křivky, aby dali vzniknout nezaměnitelně italskému vozu. Výsledkem je výrazná příď s charakteristickými třemi oblouky s mřížkou chladiče, která se oproti dosavadní nepatrně zvětšila. Dojem posilují dva postranní vstupy vzduchu a světlomety.
Do mírně svažující zádě s oknem ve tvaru kapky je integrován velký nárazník. A zapuštěny svítilny, což vytváří atraktivní vzhled.
Alfa GT má poskytovat potěšení z jízdy jako kupé výjimečných jízdních výkonů, ale zároveň být také funkční a univerzální. Zavazadlový prostor má objem 320 litrů, který lze zvětšit až na 905 litrů.
Také interiér vyjadřuje nejmodernějším způsobem sportovní charakter, jak ostatně dokládá optimální poloha volantu, pedálů a řadicí páky a přesné a snadno čitelné přístroje nebo multifunkční displej s různými funkcemi a palubním počítačem.
Pod fascinující karosérií se skrývá řada nejmodernějších motorů s vysokými výkonnými parametry. Nejlépe tak dokládají „cuore sportivo“, kterým se vyznačovaly vozy Alfa Romeo jak v minulosti, tak i dnes. Ani GT není výjimkou. Především brilantní 3.2 V6 24V o výkonu 240 koní poskytuje vzrušující jízdní zážitky při sportovní jízdě.
Benzinové motory
Typ | 1.8 TS | 2.0 JTS | 3.2 V6 |
Objem | 1747 | 1970 | 3179 |
Výkon | 103(140)/6500 | 121(165)/6400 | 176(240)/6200 |
Toč.mom. | 163/3900 | 206/3250 | 300/4800 |
Rychlost | 200 | 216 | 243 |
Zrychlení | 10,6 | 8,7 | 6,7 |
Spotřeba | 12,1/6,4/8,5 | 12,3/6,8/8,7 | 18,6/8,7/12,4 |
Vznětový motor
Typ | 1.9 JTD |
Objem | 1910 |
Výkon | 110(150)/4000 |
Toč.mom. | 305/2000 |
Rychlost | 209 |
Zrychlení | 9,6 |
Spotřeba | 8,7/5,4/6,7 |
Rozměry: 4489 x 1763 x 1366 mm
Rozvor: 2596 mm
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.mom. – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
K dispozici jsou dva typy přímo řazených mechanických převodovek – šestistupňová (3.2 V6 24V a 1.9 Multijet 16V) a pětistupňová (1.8 Twin Spark a 2.0 JTS). Motor 2.0 JTS může být vybaven robotizovanou převodovkou Selespeed umožňující řidiči kdykoliv sportovní, klidnou a bezpečnou jízdu.
Řidiče a cestující chrání nejmodernější dostupné systémy. V oblasti aktivní bezpečnosti může být vůz vybaven např. xenonovými světlomety, standardně má dvouokruhové brzdy s ABS poslední generace a elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD. Od verzí Progression je ve standardní výbavě i VDC s Brake Assist pro úplnou kontrolu dynamické stability vozidla za všech podmínek; funkcí ASR zabraňující prokluzování kol a systémem MSR zabraňujícím blokování poháněných kol. V oblasti pasivní bezpečnosti nabízí šest airbagů.
Zavěšení předních kol používá vysokou těhlici, zajišťující maximální adhezi kola na vozovce v příčném směru, přesnou a rychlou odezvu řízení a výborný přenos hnací síly. K chování vozu na vozovce přispívá zadní náprava, zajišťující stabilitu při vysoké rychlosti a agilitu požadovanou od sportovního vozu při jízdě v zatáčkách. Proto bylo zvoleno uspořádání McPherson s asymetrickými rameny a přesně nastavenými elastokinematickými vlastnostmi. Zadní náprava je upevněna ke karosérii prostřednictvím hliníkového příčníku odlitého ve vakuu.
Alfa GT je na větších evropských trzích, kromě nejnovější verze Q2, nabízena ve třech úrovních výbavy (Impression, Progression a Distinctive) a ve dvou speciálních sériích (Collezione a Black Line), které mohou být přizpůsobeny různými položkami podle poptávky jednotlivých zemích. V ČR např. výbava Progression obsahuje šest airbagů, ABS s EBD a systémy ASR, MSR, VDC, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, multifunkční displej, autorádio RDS s přehrávačem CD, dálkově ovládané centrální zamykání, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, mlhovky a ráfky 16“ z lehkých slitin s pneu 205/55. Výbava je obohacena ještě o středovou přední loketní opěrku s úložným prostorem, volant a hlavice řadicí páky jsou potaženy kůží, nechybí ani tempomatem. Sedadla a výplně dveří jsou potaženy komfortní a elegantní technickou textilií Alfatex, patentovanou Alfou Romeo.
Výbava Distinctive obsahuje navíc sedadla potažená kůží, ovládací prvky rádia na volantu, autorádio s přehrávačem CD a MP3 a audiosystém Hi-Fi Bose® se subwooferem. Náročnějším zákazníkům je určena speciální série Collezione, která se odlišuje některými exkluzivními položkami: od 17“ ráfků z lehké slitiny po světlomety s černým rámečkem, od kožených sedadel nebo dvoubarevnou textilií po palubní desku v přizpůsobené barvě.
Alfa GT Black Line je určena pro mladé a dynamické zákazníky, jak dokazuje výbava se sportovním výrazem – volant a sedadla v různých kombinacích kožených nebo textilních potahů, sportovní pedály a obložení prahů s potiskem. Tato verze má i specifické světlomety s černým rámečkem, leštěnou mřížku chladiče, kouřové prosvětlovací kryty ukazatelů směru v předním nárazníku, leštěné kryty vnějších zpětných zrcátek a 18“ ráfky z lehké slitiny s otvory. Tyto různé verze tedy umožňují zvolit si vlastní Alfu GT, přičemž všechny představují příznivý poměr ceny a užitné hodnoty, a především se hlásí k pojetí automobilů v duchu Alfa Romeo, tj. sportovní kupé s aspektem elegance.
Ceny modelu GT začínají na 742 000 Kč (1.8 TS Impression) až po 1 067 000 Kč za špičkový model 3.2 V6.
Jl, 14.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout