Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa 147 - kompaktní a prestižní

Alfa Romeo 147 se prodává ve třídveřové a pětidveřové verzi a díky svým dynamickým liniím, nízko položené mřížce chladiče, protáhlým světlometům a výrazným linkám směřujícím ke znaku vyjadřuje jasně svou přítomnost na silnici.

Protáhlé světlomety s prosvětlovacími kryty překrývajícími tři chromované kruhové jednotky na černém podkladu, a vstup vzduchu - rozdělený třemi vertikálními prvky podporují silnou osobnost Alfy Romeo.
Design dveří zavazadlového prostoru zdůrazňuje stylistickou eleganci modelu, podtrženou prodlouženým tvarem sdružených svítilen s trojúhelníkovým uspořádáním. Kliky zadních dveří, skryté v karosérii, jsou charakteristickým znakem pětidveřové verze.
Elegantní a prostorný interiér zaručuje maximální komfort i ideální polohu řidiče, optimální vyvážení kompaktního a útulného prostoru. Přehledný sdružený přístroj se stupnicemi na světlém nebo černém podkladu zaručuje dobrou čitelnost.
Alfa 147 je určena také pro zákazníky, kteří se sice chtějí odlišovat, ne však výrazně. Interiér lze obohatit např. o systém Hi-Fi Bose®,hands-free BluetoothTM, iPod paket.
Sportovní duch se okamžitě pozná podle používaných motorů s vysokým výkonem, neobyčejnou pružností i při nízkých otáčkách a přiměřenou spotřebou. Nabídka se skládá ze tří zážehových motorů Twin Spark a přeplňovaného vznětového motoru. Dvoulitr je vybaven sáním s variabilní geometrií a může být spojen s převodovkou Selespeed s robotizovaným ovládáním řazení a spojky.
K excelentnímu chování na silnici přispívá zavěšení předních kol s vysokou těhlicí, které podporuje maximální adhezi kola na vozovce. Zadní kola používají nezávislé zavěšení McPherson.
Po stránce bezpečnosti se Alfa 147 nemusí bát konkurence, ať jde o maximální tuhost karosérie, dvouokruhovou hydraulickou brzdovou soustavu s posilovačem, s diagonálně uspořádanými okruhy. Účinně brzdy používají vpředu kotouče s vnitřní ventilací (průměr 284 mm), vzadu jsou plné kotouče (průměr 251 mm).
Sériově je vybavena ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD a stabilizačním systémem VDC s protiprokluzovým systémem ASR zajišťujícím kontrolu nad vozem za všech podmínek. VDC, jako interpretace systému ESP firmou Alfa Romeo, zasahuje v případě ohrožení stability vozidla, čímž pomáhá řidiči udržet kontrolu nad vozidlem. VDC je systém se sportovním charakterem, jak očekáváte od vozidla Alfa s vynikající ovladatelností, a umožňuje řidiči užívat si absolutní kontrolu na vozidlem dokud jsou podmínky normální, neboť zasáhne pouze těsně před vznikem kritické situace.
Alfa 147 je nabízena ve dvou verzích karosérie (třídveřové a pětidveřové), se čtyřmi motory spojovanými s přímo řazenými mechanickými převodovkami nebo Selespeed), ve dvou úrovních výbavy (Progression a Distinctive), a také ve speciální sérii Black Line a Collezione a Q2.
Nižší úroveň výbavy (Progression) je velmi bohatá, jak dokazuje mj. 6 airbagů, ABS s EBD nebo systém FPS (pro zamezení požáru po nehodě), elektrické ovládání předních oken a zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizace nebo rádio s přehrávačem CD.
Druhá úroveň výbavy (Distinctive) obsahuje navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední loketní opěrku s úložným prostorem, mlhovky, displej s palubním počítačem, elektrické ovládání zadních oken, 15“ ráfky z lehké slitiny s pneumatikami 205/55, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží.
Výbava Black Line v sobě spojuje sportovního ducha a styl, jak demonstruje zvláštní dvoubarevný „kabát“, což je kombinace jedné ze tří dostupných barev karosérie (červená, stříbrná, modrá) s komponenty lakovanými lesklou černou barvou (střecha a zadní spoiler) a leštěné mřížky chladiče a leštěných krytů zpětných zrcátek. Dalšími znaky je snížený podvozek a 17“ ráfky chrome shadow z lehké slitiny s pneumatikami 215/45.
Speciální série Collezione se vyznačuje elegantním interiérem v textilu nebo na přání v kůži, a různými položkami sériové výbavy: nové 17“ráfky z lehké slitiny nebo třeba obložení prahů z hliníku.
Ceny třídveřových modelů s motorem 1.6TS začínají na 489 000 Kč, u pětidveřových pak na 514 000 Kč. Naopak nejdražší jsou provedení 1.9 JTD Q2 za 679 000 Kč (3D) a 2.0TS Selespeed za 719 000 Kč (5D).

Zážehové motory
Typ1.6 TS/105 k1.6 TS/120 k2.0 TS
Objem159815981970
Výkon77(105)/560011O(120)/6200122(165)/6400
Toč.mom.140/4200146/4200206/3250
Rychlost185195216
Zrychlení11,310,68,7
Spotřeba11,1/6,3/8,111,2/6,4/8,212,2/6,7/8,7


Vznětový motor
Typ1.9 JTD Q2
Objem1910
Výkon110(150)/4000
Toč.mom.305/2000
Rychlost208
Zrychlení8,8
Spotřeba8,0/4,7/5,9


Rozměry: 4223 x 1729 x 1421 mm
Rozvor: 2546 mm
Zav.prostor: 280 l

Pozn: Objem – cm³, výkon – kW)k)/min, toč.mom. – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km

Jindřich Lasík, 4.5.2007




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar