Abarth 600e- nejrychlejší v celé historii
Abarth 600e je výsledkem náročného vývojového projektu, na kterém se podíleli odborníci značky Abarth i inženýři společnosti Stellantis Motorsport. Společně vytvořili špičkovou sportovní platformu pro elektromobily Perfo eCMP, která představuje technologický přenos ze závodních tratí na běžné silnice a tvoří základ nového modelu Abarth 600e.
[85] Značka Abarth nabízí nově na českém trhu model Abarth 600e. Ten se tak přidává k modelu Abarth 500e, který je na českém trhu již v prodeji. Abarth 500e je vybaven 42kWh baterií, která napájí elektromotor s výkonem 113,7 kW/155 k. Díky tomu kombinuje typický výkon „štíra“ s inovativní elektrickou mobilitou. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7 sekund. K dispozici jsou tři exkluzivní jízdní režimy, které se zaměřují na výkon – Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track. Ty poskytují zákazníkům naprostou svobodu ve využití sportovního nastavení a uvolnění síly jejich Abarthu v nejrůznějších jízdních situacích.
Ve spolupráci s partnery z oblasti motorsportu, značkami Michelin, Sabelt, JTEKT Torsen a Alcon, podrobil Abarth jednotlivé komponenty náročným testům, aby dosáhl jejich optimálního sladění. Výsledkem je nejvýkonnější Abarth všech dob.
To, co dělá nový model Abarth 600e nejvýkonnějším vozem značky, spočívá v klíčových technických prvcích ukrytých pod jeho karoserií. Základem je elektromotor vyvinutý přímo společností Abarth. Výkonem převyšuje všechny dosavadní elektrické ostré hatchbacky – nabízí výkon 207 kW (280 k), což je nejvyšší hodnota, jaké kdy vůz Abarth dosáhl. Elektromotor byl testován na závodních tratích ve speciálně upraveném monopostu formule E. Verze Scorpionissima zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,85 sekundy, zatímco verze Turismo to zvládne za přibližně 6,24 sekundy. Kromě toho nabízí tento „monstrózní“ vůz točivý moment 345 Nm a dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 200 km/h. Dojezd na jedno nabití činí až 334 km v kombinovaném cyklu WLTP, v závislosti na použité sadě pneumatik.
Obě verze nabízejí tři jízdní režimy.
Režim Turismo je zaměřen na plynulé zrychlení a nabízí výkon 110 kW pro verzi Turismo a 140 kW pro Scorpionissimu, v kombinaci s točivým momentem 300 Nm a maximální rychlostí omezenou na 150 km/h. Tento režim poskytuje také sportovní odezvu akcelerátoru, ostřejší řízení a standardní nastavení systému ESP.
Druhý režim, Scorpion Street, posouvá výkon na 150 kW u verze Turismo a na 170 kW u verze Scorpionissima, s točivým momentem 345 Nm a maximální rychlostí 180 km/h. Tento režim kombinuje sportovní charakter s vyšší dynamikou a „hravě“ naladěným systémem ESP.
Režim Scorpion Track je tím, co Abarthu přináší největší porci zábavy – nabízí špičkový výkon pro jízdu na závodní trati s maximální rychlostí 200 km/h, točivým momentem 345 Nm a vyšším výkonem 207 kW (280 k) u modelu Abarth 600e Scorpionissima a 175 kW (240 k) u verze Turismo.
V režimu Turismo nebo Scorpion Street vám díky funkci řízení jedním pedálem stačí pro maximální výkon jeden pedál. Auto zpomalí pokaždé, když zvednete nohu, a rekuperuje kinetickou energii, která se přeměňuje na elektrickou energii dobíjející baterie. Zkrátka rychlejší a sportovnější zážitek z jízdy!
Režim Scorpion Track je určen pro ty, kteří hledají špičkový výkon.
Díky na míru navržené směsi a specifické konstrukci byly pneumatiky Michelin Pilot Sport EV navrženy tak, aby zvládaly výkon 280 k a zároveň poskytovaly výjimečnou přilnavost za sucha i za mokra.
Brzdy byly vyvinuty ve spolupráci s renomovanou závodní značkou Alcon. Mají větší brzdnou plochu a využívají monoblokové čtyřpístkové třmeny, které zajišťují vynikající chlazení a odolnost vůči vadnutí. Odborníci Abarthu si dali za cíl zvýšit brzdný výkon i stabilitu, čehož dosáhli díky brzdám Alcon o průměru 380 mm a speciálně přizpůsobeným třmenům, navrženým přímo pro Abarth 600e. Výsledkem je mimořádný brzdný účinek a ještě intenzivnější jízdní zážitek.
Součástí technické výbavy je také mechanický samosvorný diferenciál JTEKT Torsen, který významně zlepšuje trakci, držení stopy, stabilitu v zatáčkách a bezpečnost na kluzkém povrchu. Tento diferenciál se zvýšenou svorností dokáže při akceleraci přenášet větší točivý moment na vnější kolo a svorností 36 % při akceleraci a 34 % při zpomalení zlepšuje ovladatelnost vozu.
Závodní duch se odráží také ve stylu a technickém provedení sedadel Sabelt, která byla navržena tak, aby poskytovala oporu při jízdě. Závodní ergonomie bylo dosaženo díky tvaru sedadel, která obepínají tělo a zajišťují stabilitu v zatáčkách. U verze Scorpionissima jsou sedadla navržena s důrazem na boční oporu a vylepšena pomocí čtyř různých typů pěn s vysokou hustotou, které jsou přizpůsobeny jednotlivým částem těla.
Aby nový Abarth 600e dosáhl maximální výkonnosti, je vybaven specifickými designovými prvky v exteriéru i interiéru. Vnější vzhled staví na dvou motivech. Prvním z nich je inspirace ikonickým modelem Abarth 850 TC, jehož mohutný hranatý chladič mu vysloužil přezdívku „cassettone“. Tento prvek propůjčuje novému modelu výrazně sportovní a emotivní charakter. Druhý motiv obohacuje čtvercovou geometrii výraznou grafikou inspirovanou světem videoher a digitálních technologií – šikmé linie jsou vyryté do povrchů a přecházejí v mřížku přívodu vzduchu. Tento styl a způsob zpracování se opakuje i na zadním nárazníku, kde dále umocňuje výsledný vizuální dojem.
Zásadní odlišností nového Abarthu 600e je důsledná práce na čtyřech klíčových prvcích: předním a zadním nárazníku, zadním spoileru a kolech. V přední části prodloužili inženýři i designéři siluetu, čímž zlepšili aerodynamické vlastnosti a přidali přednímu nárazníku na mohutnosti.. Vzhled přední části vozu dotváří také snížený podvozek a rozšířený rozchod kol – o 30 mm vpředu a 25 mm vzadu. Výrazně hranaté tvary aerodynamického spoileru a difuzoru v zadním nárazníku byly pečlivě testovány ve větrném tunelu s cílem maximalizovat přítlak a celkový aerodynamický výkon vozu. Impozantní leštěná pětipaprsková 20palcová kola z lehkých slitin díky širokým výřezům odhalují sportovní brzdy s výrazně lakovanými třmeny. Středové krytky kol, inspirované závodními koly s centrální maticí, mají moderní fazetovaný vzhled. Vedle modelu Abarth 600e Turismo nabízí limitovaná edice Scorpionissima také leskle černý bodykit, specifické boční polepy a barevně sladěné přední brzdové třmeny, které zvýrazňují její výjimečný charakter.
Interiér je výsledkem práce zkušených designérů značky Abarth, zcela odhaluje jeho promyšlený design. Designéři se zaměřili na vytvoření prostoru, který spojuje sportovní charakter s prémiovými detaily. Sportovní volant kombinuje kůži a Alcantaru v horní, spodní i boční části, což zvyšuje nejen sportovní dojem, ale především zajišťuje skvělý úchop.
Jedinečný charakter vozu je dále umocněn specifickými prvky výbavy, jako jsou sportovní sedadla, hliníkové pedály, boční prahy, rohože s motivem Scorpionissima a zatmavená skla.
Palubní deska se liší podle varianty: u modelu Abarth 600e Turismo je lakovaná v klasické černé, zatímco Scorpionissima dostává matně černý povrch s lesklou černou sítotiskovou grafikou, která připomíná digitální svět.
Aby byla každá jízda co nejpříjemnější, je Abarth 600e vybaven pokročilými asistenčními systémy, které řidiči výrazně usnadňují každodenní život. Dlouhé cesty i parkování se zvládnou s lehkostí díky adaptivnímu tempomatu a elektrické parkovací brzdě, jež jsou součástí výbavy obou verzí. O bezpečnost se stará komplexní bezpečnostní paket, který zahrnuje šest airbagů, systém nouzového volání E-call, detekci únavy řidiče i autonomní nouzové brzdění. Nechybí ani asistent pro udržování jízdního pruhu, varování při jeho opuštění nebo úchyty ISOFIX – pro pohodlí a bezpečnost všech cestujících. Verze Scorpionissima navíc nabízí asistenční systémy úrovně 2, které přidávají další prvky výbavy – udržování vozu uprostřed jízdního pruhu, pomoc při jízdě v kolonách či 360° parkovací senzory, které v kombinaci se zadní kamerou umožňují jednoduché parkování. Pro městský provoz v úzkých uličkách je k dispozici také hlídání mrtvého úhlu, elektricky sklopná zrcátka, systém informací o dopravních značkách dle GPS a automatické dálkové světlomety. Abarth 600e Scorpionissima byl navržen tak, aby zjednodušil každodenní život řidiče. Nabízí elektricky ovládané zadní dveře, praktickou sadu Cargo Flex i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. To ale není všechno. Ve výbavě jsou rovněž USB porty typu A i C, dešťový a světelný senzor, bezklíčové startování nebo bezdrátové připojení pro Apple CarPlay a Android Auto.
Infotainment vozu Abarth 600e
S cílem vždy poskytovat nejlepší zážitek z jízdy nabízí Abarth 600e Turismo infotainment systém s 10,25palcovým rádiem a šesti reproduktory, zatímco model Scorpionissima je standardně vybaven 10,25palcovým rádiem navíc s integrovanou navigací.
Z hlavní obrazovky se řidiči mohou snadno dostat na specializované výkonové stránky: stránku řízení točivého momentu, kde lze v reálném čase sledovat přenos síly na kola a přizpůsobovat akceleraci aktuálním povětrnostním podmínkám či typu silnice; stránku technických ukazatelů, která poskytuje přehled o všech důležitých parametrech vozu; a na závodní stránku s časomírou a G-diagramem, která přináší pocit jako z kokpitu formule E. Exkluzivně pro model Scorpionissima je navíc k dispozici generátor zvuku, který lze během jízdy zapínat a vypínat přímo z domovské stránky zábavního systému. Hladina zvuku je vyšší při dynamické sportovní jízdě a nižší, příjemně utlumená při jízdě konstantní rychlostí, kdy je pohyb plynového pedálu minimální
Abarth 15.7.2025
Ve spolupráci s partnery z oblasti motorsportu, značkami Michelin, Sabelt, JTEKT Torsen a Alcon, podrobil Abarth jednotlivé komponenty náročným testům, aby dosáhl jejich optimálního sladění. Výsledkem je nejvýkonnější Abarth všech dob.
To, co dělá nový model Abarth 600e nejvýkonnějším vozem značky, spočívá v klíčových technických prvcích ukrytých pod jeho karoserií. Základem je elektromotor vyvinutý přímo společností Abarth. Výkonem převyšuje všechny dosavadní elektrické ostré hatchbacky – nabízí výkon 207 kW (280 k), což je nejvyšší hodnota, jaké kdy vůz Abarth dosáhl. Elektromotor byl testován na závodních tratích ve speciálně upraveném monopostu formule E. Verze Scorpionissima zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,85 sekundy, zatímco verze Turismo to zvládne za přibližně 6,24 sekundy. Kromě toho nabízí tento „monstrózní“ vůz točivý moment 345 Nm a dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 200 km/h. Dojezd na jedno nabití činí až 334 km v kombinovaném cyklu WLTP, v závislosti na použité sadě pneumatik.
Obě verze nabízejí tři jízdní režimy.
Režim Turismo je zaměřen na plynulé zrychlení a nabízí výkon 110 kW pro verzi Turismo a 140 kW pro Scorpionissimu, v kombinaci s točivým momentem 300 Nm a maximální rychlostí omezenou na 150 km/h. Tento režim poskytuje také sportovní odezvu akcelerátoru, ostřejší řízení a standardní nastavení systému ESP.
Druhý režim, Scorpion Street, posouvá výkon na 150 kW u verze Turismo a na 170 kW u verze Scorpionissima, s točivým momentem 345 Nm a maximální rychlostí 180 km/h. Tento režim kombinuje sportovní charakter s vyšší dynamikou a „hravě“ naladěným systémem ESP.
Režim Scorpion Track je tím, co Abarthu přináší největší porci zábavy – nabízí špičkový výkon pro jízdu na závodní trati s maximální rychlostí 200 km/h, točivým momentem 345 Nm a vyšším výkonem 207 kW (280 k) u modelu Abarth 600e Scorpionissima a 175 kW (240 k) u verze Turismo.
V režimu Turismo nebo Scorpion Street vám díky funkci řízení jedním pedálem stačí pro maximální výkon jeden pedál. Auto zpomalí pokaždé, když zvednete nohu, a rekuperuje kinetickou energii, která se přeměňuje na elektrickou energii dobíjející baterie. Zkrátka rychlejší a sportovnější zážitek z jízdy!
Režim Scorpion Track je určen pro ty, kteří hledají špičkový výkon.
Díky na míru navržené směsi a specifické konstrukci byly pneumatiky Michelin Pilot Sport EV navrženy tak, aby zvládaly výkon 280 k a zároveň poskytovaly výjimečnou přilnavost za sucha i za mokra.
Brzdy byly vyvinuty ve spolupráci s renomovanou závodní značkou Alcon. Mají větší brzdnou plochu a využívají monoblokové čtyřpístkové třmeny, které zajišťují vynikající chlazení a odolnost vůči vadnutí. Odborníci Abarthu si dali za cíl zvýšit brzdný výkon i stabilitu, čehož dosáhli díky brzdám Alcon o průměru 380 mm a speciálně přizpůsobeným třmenům, navrženým přímo pro Abarth 600e. Výsledkem je mimořádný brzdný účinek a ještě intenzivnější jízdní zážitek.
Součástí technické výbavy je také mechanický samosvorný diferenciál JTEKT Torsen, který významně zlepšuje trakci, držení stopy, stabilitu v zatáčkách a bezpečnost na kluzkém povrchu. Tento diferenciál se zvýšenou svorností dokáže při akceleraci přenášet větší točivý moment na vnější kolo a svorností 36 % při akceleraci a 34 % při zpomalení zlepšuje ovladatelnost vozu.
Závodní duch se odráží také ve stylu a technickém provedení sedadel Sabelt, která byla navržena tak, aby poskytovala oporu při jízdě. Závodní ergonomie bylo dosaženo díky tvaru sedadel, která obepínají tělo a zajišťují stabilitu v zatáčkách. U verze Scorpionissima jsou sedadla navržena s důrazem na boční oporu a vylepšena pomocí čtyř různých typů pěn s vysokou hustotou, které jsou přizpůsobeny jednotlivým částem těla.
Aby nový Abarth 600e dosáhl maximální výkonnosti, je vybaven specifickými designovými prvky v exteriéru i interiéru. Vnější vzhled staví na dvou motivech. Prvním z nich je inspirace ikonickým modelem Abarth 850 TC, jehož mohutný hranatý chladič mu vysloužil přezdívku „cassettone“. Tento prvek propůjčuje novému modelu výrazně sportovní a emotivní charakter. Druhý motiv obohacuje čtvercovou geometrii výraznou grafikou inspirovanou světem videoher a digitálních technologií – šikmé linie jsou vyryté do povrchů a přecházejí v mřížku přívodu vzduchu. Tento styl a způsob zpracování se opakuje i na zadním nárazníku, kde dále umocňuje výsledný vizuální dojem.
Zásadní odlišností nového Abarthu 600e je důsledná práce na čtyřech klíčových prvcích: předním a zadním nárazníku, zadním spoileru a kolech. V přední části prodloužili inženýři i designéři siluetu, čímž zlepšili aerodynamické vlastnosti a přidali přednímu nárazníku na mohutnosti.. Vzhled přední části vozu dotváří také snížený podvozek a rozšířený rozchod kol – o 30 mm vpředu a 25 mm vzadu. Výrazně hranaté tvary aerodynamického spoileru a difuzoru v zadním nárazníku byly pečlivě testovány ve větrném tunelu s cílem maximalizovat přítlak a celkový aerodynamický výkon vozu. Impozantní leštěná pětipaprsková 20palcová kola z lehkých slitin díky širokým výřezům odhalují sportovní brzdy s výrazně lakovanými třmeny. Středové krytky kol, inspirované závodními koly s centrální maticí, mají moderní fazetovaný vzhled. Vedle modelu Abarth 600e Turismo nabízí limitovaná edice Scorpionissima také leskle černý bodykit, specifické boční polepy a barevně sladěné přední brzdové třmeny, které zvýrazňují její výjimečný charakter.
Interiér je výsledkem práce zkušených designérů značky Abarth, zcela odhaluje jeho promyšlený design. Designéři se zaměřili na vytvoření prostoru, který spojuje sportovní charakter s prémiovými detaily. Sportovní volant kombinuje kůži a Alcantaru v horní, spodní i boční části, což zvyšuje nejen sportovní dojem, ale především zajišťuje skvělý úchop.
Jedinečný charakter vozu je dále umocněn specifickými prvky výbavy, jako jsou sportovní sedadla, hliníkové pedály, boční prahy, rohože s motivem Scorpionissima a zatmavená skla.
Palubní deska se liší podle varianty: u modelu Abarth 600e Turismo je lakovaná v klasické černé, zatímco Scorpionissima dostává matně černý povrch s lesklou černou sítotiskovou grafikou, která připomíná digitální svět.
Aby byla každá jízda co nejpříjemnější, je Abarth 600e vybaven pokročilými asistenčními systémy, které řidiči výrazně usnadňují každodenní život. Dlouhé cesty i parkování se zvládnou s lehkostí díky adaptivnímu tempomatu a elektrické parkovací brzdě, jež jsou součástí výbavy obou verzí. O bezpečnost se stará komplexní bezpečnostní paket, který zahrnuje šest airbagů, systém nouzového volání E-call, detekci únavy řidiče i autonomní nouzové brzdění. Nechybí ani asistent pro udržování jízdního pruhu, varování při jeho opuštění nebo úchyty ISOFIX – pro pohodlí a bezpečnost všech cestujících. Verze Scorpionissima navíc nabízí asistenční systémy úrovně 2, které přidávají další prvky výbavy – udržování vozu uprostřed jízdního pruhu, pomoc při jízdě v kolonách či 360° parkovací senzory, které v kombinaci se zadní kamerou umožňují jednoduché parkování. Pro městský provoz v úzkých uličkách je k dispozici také hlídání mrtvého úhlu, elektricky sklopná zrcátka, systém informací o dopravních značkách dle GPS a automatické dálkové světlomety. Abarth 600e Scorpionissima byl navržen tak, aby zjednodušil každodenní život řidiče. Nabízí elektricky ovládané zadní dveře, praktickou sadu Cargo Flex i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. To ale není všechno. Ve výbavě jsou rovněž USB porty typu A i C, dešťový a světelný senzor, bezklíčové startování nebo bezdrátové připojení pro Apple CarPlay a Android Auto.
Infotainment vozu Abarth 600e
S cílem vždy poskytovat nejlepší zážitek z jízdy nabízí Abarth 600e Turismo infotainment systém s 10,25palcovým rádiem a šesti reproduktory, zatímco model Scorpionissima je standardně vybaven 10,25palcovým rádiem navíc s integrovanou navigací.
Z hlavní obrazovky se řidiči mohou snadno dostat na specializované výkonové stránky: stránku řízení točivého momentu, kde lze v reálném čase sledovat přenos síly na kola a přizpůsobovat akceleraci aktuálním povětrnostním podmínkám či typu silnice; stránku technických ukazatelů, která poskytuje přehled o všech důležitých parametrech vozu; a na závodní stránku s časomírou a G-diagramem, která přináší pocit jako z kokpitu formule E. Exkluzivně pro model Scorpionissima je navíc k dispozici generátor zvuku, který lze během jízdy zapínat a vypínat přímo z domovské stránky zábavního systému. Hladina zvuku je vyšší při dynamické sportovní jízdě a nižší, příjemně utlumená při jízdě konstantní rychlostí, kdy je pohyb plynového pedálu minimální
Abarth 15.7.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout