Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Abarth 500e - elktrický štír

Abarth zahajuje zcela novou éru a uvedením plně elektrického modelu Abarth 500e rozšiřuje stávající nabídku modelů. Současně vstupuje na brazilský trh s modelem Abarth Pulse. Nový Abarth 500e je modelem, který nejlépe reaguje na potřeby městské mobility.

Existuje pouze jediný důvod, proč vyrábět elektrický Abarth: hledání nejvyššího výkonu. Tento cíl sleduje Abarth už přes 73 let, které jsou plné adrenalinových a soutěžních zkušeností. Abarth byl vždy synonymem výkonu, soutěživosti, vzrušení a postoje, který elektrizuje lidi od roku 1949. Dnes Štír přichází s revolučním modelem, který posouvá výkon na bezkonkurenční úroveň, zcela v souladu se základní myšlenkou Carla Abartha a také jeho filozofií: „Jeď rychleji než včera. Vyhraj víc“.


Abarth 500e: more Abarth than EVer

Nový Abarth 500e je skutečný Abarth. Dokonce je více Abarthem než kdy předtím. Díky kombinaci elektrické energie, vysokého výkonu, stylu a pořádného zvuku mění vyspělou technologii v ryzí adrenalin a udržitelnost ve výkon. Díky elektrické architektuře, lepšímu rozložení hmotnosti, lepšímu točivému momentu a delšímu rozvoru náprav poskytuje nový Abarth 500e ten nejlepší výkon.
Abarth 500e má dokonce lepší odezvu než Abarth 695. V městském rozjezdu je o celou sekundu rychlejší, což znamená, že má o 50 % lepší zrychlení z 20 na 40 km/h než jeho benzinový protějšek. Nový Abarth 500e je rychlejší i mimo město, například na klikatých silnicích, kde z 40 na 60 km/h zrychlí za pouhých 1,5 sekundy, což je mnohem rychleji než u benzínové verze, která tak zaostává o 15 metrů a dosahuje rychlosti 60 km/h o sekundu později.


Podobně je tomu i na otevřených silnicích, kde plně elektrický Abarth 500e předjíždí rychleji než jeho benzínová verze. Ve chvíli, kdy dosáhne 100 km/h (zrychlení z 60 km/h), jeho benzínový protějšek jede rychlostí 91 km/h, což představuje rozdíl přibližně jedné sekundy
Citlivější elektromotor, delší rozvor, větší rozchod kol a lepší rozložení hmotnosti na nápravy přinášejí skvělou ovladatelnost a jízdní dynamiku, díky čemuž se nový Abarth 500e může pochlubit větší odezvou, rychlejším průjezdem zatáček a lepšími jízdními vlastnostmi v rychlých zatáčkách i na jejich výjezdu.


Nový Abarth 500e je vybaven 42kWh baterií, která napájí elektromotor s výkonem 113,7 kW/155 k. Díky tomu kombinuje typický výkon štíra s inovativní elektrickou mobilitou. Z 0 na 100 km/h zrychlí dříve, než si to uvědomíte, a to za pouhých 7 sekund. Může se pochlubit nejlepším zrychlením ve své třídě a současně nulovými emisemi.


Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track

K dispozici jsou tři jízdní režimy, zaměřené na výkon – Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track. Režim Turismo umožňuje plynulejší zrychlení a nižší výkon (maximální výkon 100 kW místo 113 kW, točivý moment 220 Nm místo 235 Nm) pro efektivní, ale vzrušující zážitek z jízdy.
Režim Scorpion Street nabízí špičkový výkon a zároveň maximalizuje regenerativní brzdění.
V režimu Turismo nebo Scorpion Street vám díky funkci řízení jedním pedálem stačí pro maximální výkon jeden pedál. Auto zpomalí pokaždé, když zvednete nohu, a rekuperuje kinetickou energii, která se přeměňuje na elektrickou energii dobíjející baterie. Zkrátka rychlejší a sportovnější zážitek z jízdy!


Rychlost nabíjení

Aby se minimalizovala doba nabíjení, je vybaven rychlonabíjením s výkonem 85 kW, díky čemuž se baterie nabije rychle a zábava tak prakticky nikdy nekončí. Za méně než 5 minut se vytvoří dostatečná rezerva pro denní potřebu (kolem 40 km). Rychlonabíjením dosáhnete 80 % dojezdu za pouhých 35 minut.


působivý zvukový zážitek

Systém Key On-Off při každém zapnutí nebo vypnutí vozu reprodukuje zvuk podobný kytaře, který uživatelům okamžitě navodí pocity z jakéhokoli vozu Abarth. Dokonce i AVAS dostal specifickou „znělku“, která chladný homologační předpis mění na zvuk okamžitě rozpoznatelný všemi fanoušky štíra. Je to „zvuk“, který odlišuje Abarth 500e od ostatních elektromobilů. Když poprvé překročíte rychlost 20 km/h, „brnkající“ kytarový“ zvuk odráží nekonvenční duši, která je vlastní danému hudebnímu žánru i vozům se štírem ve znaku.


Abarth 500e je prvním a jediným městským vozem, který může být vybaven generátorem zvuku – pro ty, kteří se nechtějí vzdát nezaměnitelného zvuku Abarthu. Zvukový generátor doprovází výkon motoru a věrně reprodukuje zvuk zážehového motoru. Tento inovativní zvukový systém byl navržený tak, aby nabízel všechny emoce, které zná každý Abarthista.


Nové prvky
Abarth 500e vyniká osobitým, vysoce výkonným a odvážným sportovním stylem a je určen pro všechny, jež se nikdy nevzdávají touhy proměnit jízdu v opravdu zábavný zážitek.
Jedinečný a poutavý vzhled má na svědomí několik agresivních prvků exteriéru. Například nový specifický přední sportovní nárazník, sportovní boční prahové nástavce, přední spoiler, vložky zadního difuzoru, speciální kola z lehkých slitin a nové kryty zrcátek v titanovém šedém odstínu. Sportovní charakter umocňují i přední LED světlomety s novým podpisem Abarth, přední a zadní kotoučové brzdy, a černá plátěná střecha kabrioletu s integrovaným spoilerem. Verze hatchback je navíc vybavena zadním zatmaveným oknem.


Abarth 500e Scorpionissima

Jde o exkluzivní, plně vybavenou a poutavou limitovanou edicí, a především prvním elektrickým Abarthem. Vyroben bude v pouhých 1 949 kusech, což je číslo, které vzdává hold roku zrození značky. Vůz je kombinací exkluzivity a sportovnosti. K dispozici je ve verzi hatchback a kabriolet, a to ve vzrušujícím novém zeleném odstínu Acid Green nebo modrém provedení Poison Blue. Tato nová limitovaná edice představuje vrchol řady a je okamžitě rozpoznatelná podle boční grafiky Abarth.
Je vybaven exkluzivními 18“ šedými koly z lehkých slitin s diamantovou úpravou, která se vyznačují agresivním a ostrým designem, dále pevnou prosklenou střechou a zadním zatmaveným oknem. Vůz je vybaven rovněž sportovními ocelovými pedály, ocelovými prahy. Za pozornost stojí i rámeček palubní desky v šedém titánovém odstínu.

Design nových sportovních sedadel s integrovanou opěrkou hlavy zušlechťuje čalounění Alcantarou, prémiový materiál objevující se hojně v závodních vozech.


Z dalších prvků zaslouží pozornost uzavíratelný středový tunel, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní okno, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a zadní sedadla dělená v poměru 50/50.
Je standardně vybaven infotainmentem Uconnect™ Radio s 10,25“ dotykovou obrazovkou a integrovanou navigací, a také zcela novou aplikací Performance Pages s novou vzrušující grafikou Abarth.
Nový plně digitální 7“ přístrojový panel poskytuje všechny potřebné informace – od rychlosti přes dojezd a aktuální jízdní režim až po stav baterie, to vše, aniž by odváděl pozornost řidiče od řízení.



Abarth 8.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar