Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AMI Leipzig - největší ve střední Evropě

Již 18 let se vždy přemění lipské výstaviště na velký mezinárodní veletrh automobilů AMI, který se během doby etabloval mezi nejvýznamnější středoevropské výstavy. Navíc, v roce, kdy se nekoná autosalon ve Frankfurtu, je Lipsko největší přehlídkou autonovinek v Německu.

Mercedes Benz B

Audi A1 Projekt

K1 Roadster

Porsche Cayenne

Armin Schwarz

Mini Cooper Works

Peugeot Expert Tepee Vagaband

Výstavy se pravidelně zúčastňují všechny přední světové automobilky, každoročně se objevují také čínští výrobci a chybějí prakticky pouze luxusní značka jako Bentley, Aston Martin, Rolls Royce, Ferrari apod.
Až do neděle 13. dubna se na AMI Leipzig prezentuje na pět set vystavovatelů ze sedmnácti zemí. Kromě všech nejdůležitějších novinek letošního roku, z nichž většina se poprvé představila v Ženevě, je v Lipsku k vidění pět světových premiér (Mercedes Benz A a B, Audi TT 1.8 TFSI, Ford Focus LPG, Hyundai i10 blue CNG a tři evropské – Audi A1 Project Quattrro, Honda Accord FMC a Legend MMC.
Místem světové premiéry nové generace modelů A a B si zvolil Mercedes Benz zřejmě záměrně. Úpravou přední části včetně světlometů, mřížky chladiče a novými nárazníky působí oba modely nyní širším dojmem. Verze s 1,5 a 1,7 litrovým zážehovým čtyřválcem jsou vybaveny funkcí start – stop šetřící palivo, také ostatní jednotky byly přepracovány s cílem snížit spotřebu. Pro třídveřové provedení A 160 CDI byl vyvinut aerodynamický paket Blue Efficient, s nímž spotřeba klesla až na 4,5 litru nafty. Mezi novinky Třídy B patří možnost provozu nejen na benzin, ale také zemní plyn. Pět nádrží na plyn sice o pár litrů zmenšilo zavazadlový prostor, ale na druhou stran se zvýšil dojezd s bivalentním pohonem na 1100 kilometrů. Ve výbavě najdeme nyní i aktivní parkovací asistent nebo asistent rozjezdu do kopce.
Na podzim představilo Audi v Tokiu možného nástupce modelu A1, nazvaného jako Audi A1 projekt quattro (viz Studie). Nyní jej v evropské premiéře prezentuje také v Lipsku. Přední kola pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TFSI o výkonu 150 koní a 240 Nm. Elektromotor o výkonu 40 k pohání zadní kola. Při zapnutí obou jednotek se z vozu stává čtyřkolka quattro, přičemž výsledná síla je 440 N.m. Na čistě elektrický pohon ujede Audi sto kilometrů a vyvine rychlost přes 100 km/h.
Sportovní vozy vystavují tři „manufaktury“ – vedle firmy Gumpert s atraktivním modelem Apollo, tak malá společnost K1 Roadster Benelux z Essenu s ručně dělaným roadsterem K1 s třídílnou střechou Hardtop a třílitrovým vidlicovým šestiválem. S výkonem 242 k a točivým momentem 300 Nm zrychlí čtyři metry dlouhý dvoumístný „sporťák“ za 4,9 sekundy a jede rychlostí až 250 km/h. Poprvé se v Lipsku prezentuje také britská značka Morgan.
Po loňské úspěšné premiéře v Rallye Transsyberia obeslalo Porsche také letos tuto náročnou soutěž dvěma vylepšenými modely Cayenne Transsyberia a posádkami Armin Schwarz – Andy Schulz a Carlos Celma – Wolf Hendrik Unger. Oproti loňskému modelu, byly nové vozy optimalizované hned v několika částech a modifikované komponenty budou dodány všem týmům z celého světa. Byla vylepšena hlavně průchodnost terénem, a podvozek včetně zesíleného a lépe tvarovaného ochranného krytu, což pomohlo zlepšit nájezdové úhly. Naopak pneumatiky BFGoodrich 265/65 R18 navýšily světlou výšku o 30 mm. Vidlicový osmiválec 4.8 dosahuje výkonu 385 k při 6200/min a točivého momentu 500 Nm při 3500/min. Rychlost je omezena pneumatikami na 170 km/h. K tomuto speciálu se ještě vrátíme.
Automobily Mini se stále těší značné oblibě, pro náročné řidiče je nyní připraven speciální kit na zvýšení výkonu. Použitím turbodmychadla Twin Scroll a s přímým vstřikováním benzinu disponuje veze John Coopper Works výkonem 211 k. Tento agregát s litrovým výkonem 132 k/l se rovněž používá v závodní verzi pro Mini Challenge 2008 a dodává se také do verze Clubmann, což ji staví do role nejrychlejší malého kombi.
Peugeot vystavil vedle všech novinek také „obytný“ Expert Tepee Vagaband, postavený ve spolupráci s francouzskou karosárnou Grau. Ideální automobil na dovolenou nebo víkendové výlety je na přání vybaven mj. chladničkou a kempinkovou zástrčkou pro připojení externího zdroje elektrické energie. Nechybí ani paket „dobrá noc“ se žaluziemi nebo střešní stan, v němž najdou místo na přespání další dvě osoby. Vůz pohání turbodiesel 2.0 HDi o výkonu 120 k nebo 136 k.
Návštěvníci si mohou až do neděle automobily nejen prohlédnout, ale také sami vyzkoušet při testovacích jízdách. Letos dalo k dispozici přes sto nejrůznějších modelů 27 výrobců. Více info na www.ami-leipzig.de

Jindřich Lasík, 7.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar