508 Peugeot Sport Engineered - nejsilnější model se lvem
Značka Peugeot představuje první zástupce řady Peugeot Sport Engineered: výkonnou verzi fastbacku Peugeot 508 a 508 SW. Jde o dokonalé spojení sportovního charakteru a ekologicky účinných technologií.
Touto kombinací Peugeot definuje principy nového odpovědného výkonu, který označuje jako Neo-Performance. Podpis této nové řady se 3 kryptonitovými drápy odkazuje na novou identitu divize Peugeot Sport a na světelné podpisy sériových modelů. Inspiraci čerpá i z dědictví značky, konkrétně ze zadních světel modelu Peugeot 504 Coupé.
508 Peugeot Sport Engineered je přehlídkou technologií a toho nejlepšího z odbornosti expertů divize Peugeot Sport. Ti své znalosti již opakovaně prokázali:
v mezinárodních soutěžích, jako je WRC (World Rally Championship), Dakar, Pikes Peak nebo WEC (Word Endurance Championship);
vývojem konceptu 208 FE v roce 2013 (46 g CO2/km – zrychlení z 0 na 100 za 8,2 s) a 308 R HYbrid v roce 2015 (500 k – 720 Nm – zrychlení z 0 na 100 za 4,0 s).
Souběžně s uvedením označení Peugeot Sport Engineered značka oznamuje, že se od roku 2022 vrací do Světového vytrvalostního mistrovství sportovních vozů (WEC – World Endurance Championship) v kategorii LMH (Le Mans Hypercar).
PEUGEOT SPORT PERFORMANCE
508 Peugeot Sport Engineered je nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy Peugeot vyrobil. Motor může díky důmyslné kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout výkon 360 k a točivý moment 520 Nm. Tato kombinace umožňuje dosáhnout téměř okamžité odezvy. Dosahované výkonové charakteristiky nemají u značky Peugeot obdoby:
zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s,
1000 m s pevným startem za 24,5 s,
z 80 na 120 km/h za 3 s,
maximální rychlost 250 km/h (elektronicky řízená).
Iinženýři divize Peugeot Sport upravili podvozek tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:
optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Confort/Hybrid/Sport);
nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu;
přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty;
20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.
HIGH EFFICIENCY
Výkonu 360 k je u vozu 508 Peugeot Sport Engineered dosahováno díky kombinaci výkonu jeho spalovacího motoru a dvou elektromotorů vpředu a vzadu. Pohon všech čtyř kol zajišťuje optimální jízdu za všech klimatických podmínek.
Pět jízdních režimů:
Electric: pro jízdu se 100% elektrickým pohonem v naprostém tichu, dojezd 42 km podle protokolu WLTP, přístup do zelených zón ve městech a zrychlení s vysokými otáčkami díky okamžité reaktivitě elektrických motorů od 0 do 140 km/h;
Confort: režim Hybrid s měkčím odpružením pro „vysoce komfortní“ jízdu;
Hybrid: režim, který pro optimalizovanou spotřebu automaticky volí v závislosti na dané situaci mezi spalovacím nebo elektrickým motorem;
Sport: maximální výkon 360 koní pro maximální potěšení. Tento režim také ovlivňuje řízení, tlumení, kartografii plynového pedálu a digitální podbarvení akustiky motoru. Spalovací motor nabíjí baterii, aby byl vždy k dispozici nejvyšší výkon;
4WD: dokonalá stabilita
Z hlediska hybridizace využívá 508 Peugeot Sport Engineered odborných znalostí značky Peugeot, které se prokázaly při nedávném uvedení modelů Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 a Peugeot 508/508 SW Hybrid. Současně čerpá ze zkušeností divize Peugeot Sport s hybridními vozy v závodech. Režimy dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené jakékoliv běžné situaci:
méně než 7 hodin s použitím běžné domácí zásuvky,
4 hodiny se zesílenou zásuvkou 16 A,
méně než 2 hodiny při použití Wall Boxu 32 A.
Instalaci zařízení mohou zajistit přímo koncese značky Peugeot. Celý ekosystém určený pro elektrifikované modely Peugeot je k dispozici prostřednictvím aplikací MyPeugeot® a Free2Move Services.
508 Peugeot Sport Engineered má díky inteligentnímu uspořádání elektromotorů a baterie stejně velký objem kabiny a zavazadlového prostoru (nad podlahou) jako verze vybavené spalovacími motory.
Označení Peugeot Sport Engineered představuje nový typ špičkového výkonu: Neo-Performance. Jedná se o dokonalé spojení sportovního charakteru a technologií s rekordními emisemi CO2/km. Tato vysoce výkonná verze dosahuje podle protokolu WLTP emise CO2 46 g /km, což odpovídá spotřebě 2,03 l/100 km.
FULL SENSATION EXPERIENCE
Inženýři divize Peugeot Sport doladili nastavení podvozku pro ještě větší potěšení z jízdy. Držení stopy je díky dokonale vyladěnému řízení zcela přesné.
Navíc k pohonu všech kol a optimální bezpečnosti je vůz 508 Peugeot Sport Engineered dodáván se všemi asistenčními systémy dostupnými u řady Peugeot 508, jako je noční vidění (Night Vision), adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systém udržování vozu v jízdního pruhu (Lane Positioning Assist), automatické nouzové brzdění atd.
Aerodynamický tvar karoserie je zdůrazněn charakteristickými prvky specifickými pro tuto verzi:
vpředu: ostře řezaná mřížka chladiče, přední nárazník, mřížky sání a monogram Kryptonite;
z boku: tři fólie se specifickým dekorem, tří drápy na liště okna u zadních sloupků v případě fastbacku a na předním blatníku u SW;
vzadu: černé koncovky výfuku díky elektrolytické úpravě, leskle černý centrální difuzor;
20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S, třmeny předních brzd Peugeot Sport Kryptonite.
508 Peugeot Sport Engineered se vyrábí ve francouzském městě Mulhouse a na objednávku bude k dispozici od poloviny října 2020 (v závislosti na zemi).
Termín uvedení v České republice zatím není stanoven. Objednávky zatím nebyly pro český trh otevřeny.
Peugeot 8.10.2020
508 Peugeot Sport Engineered je přehlídkou technologií a toho nejlepšího z odbornosti expertů divize Peugeot Sport. Ti své znalosti již opakovaně prokázali:
v mezinárodních soutěžích, jako je WRC (World Rally Championship), Dakar, Pikes Peak nebo WEC (Word Endurance Championship);
vývojem konceptu 208 FE v roce 2013 (46 g CO2/km – zrychlení z 0 na 100 za 8,2 s) a 308 R HYbrid v roce 2015 (500 k – 720 Nm – zrychlení z 0 na 100 za 4,0 s).
Souběžně s uvedením označení Peugeot Sport Engineered značka oznamuje, že se od roku 2022 vrací do Světového vytrvalostního mistrovství sportovních vozů (WEC – World Endurance Championship) v kategorii LMH (Le Mans Hypercar).
PEUGEOT SPORT PERFORMANCE
508 Peugeot Sport Engineered je nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy Peugeot vyrobil. Motor může díky důmyslné kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout výkon 360 k a točivý moment 520 Nm. Tato kombinace umožňuje dosáhnout téměř okamžité odezvy. Dosahované výkonové charakteristiky nemají u značky Peugeot obdoby:
zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s,
1000 m s pevným startem za 24,5 s,
z 80 na 120 km/h za 3 s,
maximální rychlost 250 km/h (elektronicky řízená).
Iinženýři divize Peugeot Sport upravili podvozek tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:
optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Confort/Hybrid/Sport);
nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu;
přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty;
20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.
HIGH EFFICIENCY
Výkonu 360 k je u vozu 508 Peugeot Sport Engineered dosahováno díky kombinaci výkonu jeho spalovacího motoru a dvou elektromotorů vpředu a vzadu. Pohon všech čtyř kol zajišťuje optimální jízdu za všech klimatických podmínek.
Pět jízdních režimů:
Electric: pro jízdu se 100% elektrickým pohonem v naprostém tichu, dojezd 42 km podle protokolu WLTP, přístup do zelených zón ve městech a zrychlení s vysokými otáčkami díky okamžité reaktivitě elektrických motorů od 0 do 140 km/h;
Confort: režim Hybrid s měkčím odpružením pro „vysoce komfortní“ jízdu;
Hybrid: režim, který pro optimalizovanou spotřebu automaticky volí v závislosti na dané situaci mezi spalovacím nebo elektrickým motorem;
Sport: maximální výkon 360 koní pro maximální potěšení. Tento režim také ovlivňuje řízení, tlumení, kartografii plynového pedálu a digitální podbarvení akustiky motoru. Spalovací motor nabíjí baterii, aby byl vždy k dispozici nejvyšší výkon;
4WD: dokonalá stabilita
Z hlediska hybridizace využívá 508 Peugeot Sport Engineered odborných znalostí značky Peugeot, které se prokázaly při nedávném uvedení modelů Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 a Peugeot 508/508 SW Hybrid. Současně čerpá ze zkušeností divize Peugeot Sport s hybridními vozy v závodech. Režimy dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené jakékoliv běžné situaci:
méně než 7 hodin s použitím běžné domácí zásuvky,
4 hodiny se zesílenou zásuvkou 16 A,
méně než 2 hodiny při použití Wall Boxu 32 A.
Instalaci zařízení mohou zajistit přímo koncese značky Peugeot. Celý ekosystém určený pro elektrifikované modely Peugeot je k dispozici prostřednictvím aplikací MyPeugeot® a Free2Move Services.
508 Peugeot Sport Engineered má díky inteligentnímu uspořádání elektromotorů a baterie stejně velký objem kabiny a zavazadlového prostoru (nad podlahou) jako verze vybavené spalovacími motory.
Označení Peugeot Sport Engineered představuje nový typ špičkového výkonu: Neo-Performance. Jedná se o dokonalé spojení sportovního charakteru a technologií s rekordními emisemi CO2/km. Tato vysoce výkonná verze dosahuje podle protokolu WLTP emise CO2 46 g /km, což odpovídá spotřebě 2,03 l/100 km.
FULL SENSATION EXPERIENCE
Inženýři divize Peugeot Sport doladili nastavení podvozku pro ještě větší potěšení z jízdy. Držení stopy je díky dokonale vyladěnému řízení zcela přesné.
Navíc k pohonu všech kol a optimální bezpečnosti je vůz 508 Peugeot Sport Engineered dodáván se všemi asistenčními systémy dostupnými u řady Peugeot 508, jako je noční vidění (Night Vision), adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systém udržování vozu v jízdního pruhu (Lane Positioning Assist), automatické nouzové brzdění atd.
Aerodynamický tvar karoserie je zdůrazněn charakteristickými prvky specifickými pro tuto verzi:
vpředu: ostře řezaná mřížka chladiče, přední nárazník, mřížky sání a monogram Kryptonite;
z boku: tři fólie se specifickým dekorem, tří drápy na liště okna u zadních sloupků v případě fastbacku a na předním blatníku u SW;
vzadu: černé koncovky výfuku díky elektrolytické úpravě, leskle černý centrální difuzor;
20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S, třmeny předních brzd Peugeot Sport Kryptonite.
508 Peugeot Sport Engineered se vyrábí ve francouzském městě Mulhouse a na objednávku bude k dispozici od poloviny října 2020 (v závislosti na zemi).
Termín uvedení v České republice zatím není stanoven. Objednávky zatím nebyly pro český trh otevřeny.
Peugeot 8.10.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout