Volvo s novým benzinovým 2.0 GTDi
Společnost Volvo Car Corporation představuje nový čtyřválcový motor GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) se zdvihovým objemem 2 litry, kterým budou vybaveny modely Volvo S80, V70 a XC60. Tento motor vyniká vysokým výkonem při nízké spotřebě paliva.
Nový benzinový motor 2.0 GTDi disponuje přes své kompaktní rozměry a zdvihový objem výkonem 203 k. Hodnota točivého momentu dosahuje 300 Nm již při 1750/min. Turbodmychadlo (K03) je nejmenší svého druhu na trhu vzhledem k maximálnímu výkonu motoru. Poskytuje nejen vynikající výkon, ale zlepšuje také technologii čištění spalin.
Těleso turbíny je integrováno do sběrného potrubí. Rozdíl spočívá v tom, že nové sběrné potrubí a těleso turbíny jsou namísto z litiny vyrobeny z ocelového plechu, který je lehčí a kompaktnější, a díky dodatečné izolační vrstvě toto řešení vytváří méně tepla. Teplota spalin se tak udržuje na vysoké hodnotě a spalování je účinnější. Nová, plně integrovaná jednotka turbodmychadla vyrobená výhradně z ocelového plechu představuje světovou inovaci, kterou si společnost Volvo nechala patentovat.
Inovativní technologie umožnila optimální vytvarování výfukového potrubí tak, aby bylo umožněno optimální proudění vzduchu, a dosaženo maximálního pulzního účinku pro co nejvyšší účinnost turbodmychadla. Dynamika pulzu může být využita na maximum, což motoru umožňuje dosahovat vysokého výkonu v širokém rozmezí otáček. To se projevuje okamžitou reakcí motoru a dynamickou akcelerací při nízkých i při vysokých otáčkách.
Motor je vybaven přímým vstřikováním paliva. Vstřikovače, umístěné na boku, jsou pro přesně řízené vstřikování paliva do každého válce vybaveny sedmi otvory. Systém umožňuje rychlé naplnění spalovacího prostoru, účinné spalování a nízké emise.
Nový motor GTDi značky Volvo je vybaven proměnlivým časováním sacích i výfukových ventilů. Doby otevření sacích i výfukových ventilů mohou být upraveny tak, aby byl optimalizován jejich přesah a zajištěna správná rychlost plnění spalovacího prostoru bez ohledu na otáčky motoru. Tím je zajištěna maximální efektivita procesu spalování v celém rozmezí otáček, a tedy i pružná akcelerace při jakékoli rychlosti.
Motor bude nabízen v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou Volvo Powershift nebo se šestistupňovou manuální převodovkou. Nová šestistupňová automatická dvouspojková převodovka nabízí dynamiku manuální převodovky spolu s jednoduchostí ovládání kvalitní automatické převodovky. Aktivace spojek je koordinována tak, aby při řazení nedocházelo k žádným ztrátám točivého momentu.
Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Vrtání x zdvih: 87,5 x 83,1 mm
Kompesní poměr: 10:1
Výkon: 149 kW (203 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750-4000/min
JL, 1.2.2010
Těleso turbíny je integrováno do sběrného potrubí. Rozdíl spočívá v tom, že nové sběrné potrubí a těleso turbíny jsou namísto z litiny vyrobeny z ocelového plechu, který je lehčí a kompaktnější, a díky dodatečné izolační vrstvě toto řešení vytváří méně tepla. Teplota spalin se tak udržuje na vysoké hodnotě a spalování je účinnější. Nová, plně integrovaná jednotka turbodmychadla vyrobená výhradně z ocelového plechu představuje světovou inovaci, kterou si společnost Volvo nechala patentovat.
Inovativní technologie umožnila optimální vytvarování výfukového potrubí tak, aby bylo umožněno optimální proudění vzduchu, a dosaženo maximálního pulzního účinku pro co nejvyšší účinnost turbodmychadla. Dynamika pulzu může být využita na maximum, což motoru umožňuje dosahovat vysokého výkonu v širokém rozmezí otáček. To se projevuje okamžitou reakcí motoru a dynamickou akcelerací při nízkých i při vysokých otáčkách.
Motor je vybaven přímým vstřikováním paliva. Vstřikovače, umístěné na boku, jsou pro přesně řízené vstřikování paliva do každého válce vybaveny sedmi otvory. Systém umožňuje rychlé naplnění spalovacího prostoru, účinné spalování a nízké emise.
Nový motor GTDi značky Volvo je vybaven proměnlivým časováním sacích i výfukových ventilů. Doby otevření sacích i výfukových ventilů mohou být upraveny tak, aby byl optimalizován jejich přesah a zajištěna správná rychlost plnění spalovacího prostoru bez ohledu na otáčky motoru. Tím je zajištěna maximální efektivita procesu spalování v celém rozmezí otáček, a tedy i pružná akcelerace při jakékoli rychlosti.
Motor bude nabízen v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou Volvo Powershift nebo se šestistupňovou manuální převodovkou. Nová šestistupňová automatická dvouspojková převodovka nabízí dynamiku manuální převodovky spolu s jednoduchostí ovládání kvalitní automatické převodovky. Aktivace spojek je koordinována tak, aby při řazení nedocházelo k žádným ztrátám točivého momentu.
Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Vrtání x zdvih: 87,5 x 83,1 mm
Kompesní poměr: 10:1
Výkon: 149 kW (203 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750-4000/min
| Typ | S80 | V70 | XC60 |
| Zrychlení | 7,9(8,5) | 8,3(8,9) | (9,6) |
| Spotřeba | 7,9(8,3) | 8,1(8,4) | (8,6) |
JL, 1.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












