Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault ARKANA - hybridní SUV ve stylu kupé

S úspěšným evropským zahájením prodeje SUV coupé Arkana prolomil Renault prolomil zavedené zvyklosti trhu a stal se první mainstreamovou automobilkou, která nabídla SUV ve stylu coupé. Dosud byl tento design vyhrazen prémiovým značkám

Nová Arkana se může pochlubit exkluzivním vzhledem hybridu. S výraznou světlou výškou (190 mm), vyvýšenou boční linii se širokými blatníky zapadá do světa SUV. Kryty předního a zadního nárazníku a ochrana blatníků podtrhuje vzhled SUV, zatímco klesající linie střechy a linie oken vytváří svižný a štíhlý design na který navazuje zadní oko a podtrhuje tak dynamický vzhled, který rovněž vystihuje vlastnosti stylu coupé.

100% LED světlomety disponují světelným podpisem ve tvaru C, charakteristickým prvkem modelů Renault. Zadní část vozidla rovněž disponuje světelným podpisem ve tvaru písmene C s protaženou spodní linkou přes celou šířku dveří zavazadlového prostoru, zdůrazňující stylové linie a osobitý vzhled.

Vůz je osazen velkými koly o průměru 690 mm, na délku měří 4568 mm, na výšku 1571 mm a rozvor je 2720 mm. Celkové rozměry vozu dodávají plynulejší profil. Chromové prvky, jako je obložení zvýrazňující okna, boční ochrana dveří a dekorace předních blatníků podtrhují vizáž vozidla.


Renault ARKANA R.S. Line

Nový Renault Arkana dorazí na trh včetně výbavy Renault Sport R.S. Line, která naplňuje očekávání zákazníků hledajících vůz, který vybočuje z řady svým sportovním designem. Ještě odvážnější design je dále podtržen barvou oranžová Valencia, dostupnou pouze u této výbavy a detaily vytvořené černým lakováním a tmavými kovovými částmi, které zdobí karoserii. Nárazník je vybaven červenými elementy a tmavými disky, které jsou jedinečnými prvky této výbavy

Prostor pro cestující u verze R.S. Line se vyznačuje speciálním interiérem s palubní deskou a obložením dveří s karbonovou dekorací a červenou linkou v horní části palubní desky a černou stropnicí. Stylové a sportovní červené prošívání zdobí kožený volant stejně jako čalounění kombinující kůží a semiš, přítomné i na výplních dveří, zatímco červený pruh oživuje bezpečnostní pásy. Balíček doplňují hliníkové pedály, řadící páka e-shifter (u motorizace E-Tech Hybrid) a loga R.S. Line.
Výbava R.S. Line bude k dispozici u motorů E-Tech Hybrid stejně jako u benzínového motoru TCe 140 a budoucího motoru TCe 160.



DESIGN INTERIÉRU

Arkana má digitální přístrojovou desku, nabízí 4,2, 7, 10,2 palcový barevný displej (závisí na výbavě). Ve středu palubní desky se nachází 7 nebo 9,3 palcový displej infotainmentu, největší zobrazovací plocha ve své kategorii.

Vyšší stupně výbavy disponují velkým vertikálním 9,3 palcovým dotykovým displejem (7 palcový horizontální displej je k dispozici v ostatních výbavách).
Verze E-TECH Hybrid nabízí e-shifter volič (žádná mechanická vazba s převodovkou), známý z Nového Espace a Captur ve špičkových výbavách.


Úrovně výbavy

Od první úrovně výbavy jsou kliky dveří a výdechy ventilace zdobeny chromem, zatímco řadící páka je kožená. Ve druhé úrovni výbavy je volant v kůži, držák nápojů a palubní deska jsou zdobeny chromovými prvky a vrchní část výplní dveří je z měkčeného plastu.
Nový Renault Arkana nabízí přepravní kapacitu s 513 l zavazadelníkem (438 l u verze E-Tech Hybrid). Nabízí rovněž dvojitou podlahu, která může být umístěna na dno zavazadelníku, aby se dosáhlo větší kapacity, nebo nahoře aby se těžší zavazadlo umístilo pohodlněji. V této konfiguraci lze sklopit zadní sedačky 2/3 – 1/3 a získat tak rovnou ložnou plochu.


MOTORY


Arkana přijíždí s multihybridní nabídkou motorizací což je v tomto segmentu unikátní. Motor E-Tech Hybrid 140k a motory TCe 140 a TCe 160 opatřeny 12V mikrohybridním systémem.
Plně hybridní pohonnou jednotku můžeme najít pod kapotou Clia E-Tech Hybrid, zajišťuje, že se vůz vždy rozjíždí na elektrický pohon, nabízí větší potěšení z řízení za všech jízdních podmínek díky ostré a okamžité akceleraci. Motor má také vynikající energetickou účinnost díky své inovativní multi-mode převodovce, výkonnému systému rekuperace brzdné energie a vysoce automatizovanému systému dobíjení baterie. E-Tech Hybrid umí pokrýt 80 % městského provozu v elektrickém režimu, snižuje spotřebu paliva o 40 % oproti klasickému spalovacímu motoru ve městských podmínkách. Řidič může použít nastavení Multi-Sense pro výběr specifického jízdního režimu: My Sense pro každodenní použití, Eco pro ještě nižší spotřebu paliva a Sport pro kombinování síly ze všech třech motorů.


Revoluční hybridní technologie

Průkopnická hybridní pohonná jednotka E-Tech Hybrid je stejně relevantní jako originální a exkluzivní. Je předmětem více než 150 patentů. Je založena na tzv. „sériově-paralelní architektuře“, která zajišťuje širokou škálu kombinací mezi různými motory a nejlepší emise CO2 v reálných podmínkách. Zahrnuje nejnovější zážehový čtyřválec 1.6 vyvinutý Aliancí, který byl přizpůsoben pro hybridní technologii. Je vybaven filtrem pevných částic, dva elektrické motory – E-motor a vysokonapěťový startér-generátor a inovativní multi-mode bezespojkovou převodovkou se zubovými spojkami. Průkopnická kombinace elektrických motorů a převodovkou se zubovými spojkami optimalizuje a vyhlazuje řazení. Tato architektura je plodem úsilí týmu Renault DP World F1 – poskytuje vyšší energetickou účinnost.
Technlogie E-Tech Hybrid umožňuje vozidlu rozjíždět se plně na elektrický pohon. Stejně jako u elektrického vozidla se baterie dobíjí během zpomalování a brzdění a lze ji nabíjet také spalovacím motorem pomoci přebytečné spalovací energie, která není potřebná k chodu vozidla, když je motor v optimálních otáčkách. Tato technologie zaručuje ticho motoru a jízdní komfort při současném snížení plýtvání energií.



TCe 140 a TCe 160

Nový model Arkana pohání plňovaný zážehový čtyřválcový motor 1.3TCe s přímým vstřikováním. Spolu s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC bude k dispozici nejprve jako verze s výkonem 140 k a poté i ve verzi 160 k. Nová Arkana má také jedinečnou a novou technologii pod kapotou – 1.3TCe s mikrohybridním systémem, který přidává alternátor-startér spojený s 12V Li-Ion baterii umístěnou pod sedačkou spolujezdce.
Benzínový motor 1.3TCe 140k nabízí 260Nm točivého momentu dostupného od 1600ot. a nabízí perfektní kombinaci spotřeby paliva, ovladatelnosti a jízdního komfortu.


ŘÍZENÍ A BEZPEČNOST

Nová Arkana je vybavena nejmodernějšími asistenčními systémy pro bezpečnější jízdu bez stresu, včetně Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách. Tyto pokročilé asistenční systémy se dodávají ve třech verzích, Jízda, Parkování a Bezpečnost – Renault Easy Drive.


Jízda

Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách kombinuje adaptivní tempomat (s funkci Stop & Go) a asistent pro jízdu uprostřed jízdního pruhu, který funguje i na do určité míry zakřivených silnících. Řídí rychlost vozidla od 0 do 160kmh, udržuje bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, zatímco drží vůz uprostřed jízdního pruhu. Je to užitečné zejména v podmínkách silného provozu, automaticky zastaví a opět se rozjede do třech sekund bez jakékoliv akce řidiče.



Renault 23.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar