Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Cayenne ještě hospodárnější

Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce a prodejce sportovních a luxusních vozů značky Porsche v ČR informuje o uvedení nového modelu Porsche Cayenne, který bude v prodeji v ČR v pěti variantách od října.

Ostřejší design, zlepšená hospodárnost a bohatá sériová výbava: to jsou hlavní charakteristiky nového Porsche Cayenne. Jakožto sportovní automobil v kategorii SUV nabízí kromě pěti sedadel a špičkové výbavy také obrovskou dávku zábavy za volantem. To vše s vysokými výkony a typickou DNA značky Porsche.

Nová generace modelu Cayenne se bude prodávat v pěti variantách: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne Diesel S a ve světové premiéře také jako Cayenne S E-Hybrid, který je prvním plug-in hybridním vozem v kategorii prémiových SUV. Cayenne S E-Hybrid doplňuje Panamera S E-Hybrid a 918 Spyder, takže se značka Porsche stává jediným výrobcem automobilů na světě, který nabízí hned tři plug-in hybridní vozy. Všechny verze modelu Cayenne vykazují v porovnání s předchozími lepší výkonnost a současně nižší spotřebu paliva. Nový motor 3,6 litru V6 biturbo, pracující v modelu Cayenne S, byl kompletně vyvinut u Porsche.

Designéři vtiskli nejnovějšímu modelu ostřejší tvary s precizně tvarovanými liniemi a účelově navrženými hranami lámajícími světlo. Zcela nová je přední část vozu, blatníky a kapota, nebo otvory pro přívod vzduchu, které usměrňují chladící vzduch k mezichladičům.

Nový Cayenne prozrazují bi-xenonové přední světlomety s typickými čtyřbodovými LED světly pro denní svícení, jenž jsou u základních a S modelů součástí standardní výbavy. Vysoké výkony špičkového provedení Cayenne Turbo opticky zdůrazňují standardně dodávané LED světlomety se systémem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Zadní část byla důkladně modernizována. Uspořádání zadních světel vytváří trojrozměrný efekt, přičemž brzdová světla (stejně jako světla pro denní svícení vpředu) tvoří čtyři samostatné segmenty. Nově tvarované koncovky výfuku se nyní nacházejí ve spodní části zadního nárazníku a automatické otevírání víka zavazadlového prostoru je součástí standardní výbavy.

Řidič má nyní k dispozici nový, standardně dodávaný multifunkční volant s řadicími páčkami. Jeho vzhled a funkce se inspirovaly volantem modelu 918 Spyder. Pozornosti neunikla ani druhá řada sedadel, která je nyní pohodlnější a zájemci si nyní mohou doobjednat také její odvětrávání.

Vyšší hospodárnost
Díky četným individuálním modifikacím celé pohonné soustavy narostl výkon i točivý moment, zatímco spotřeba paliva klesla. Všechny nové modely spotřebují výrazně méně paliva díky funkci jízdy setrvačností, vylepšenému systému auto stop-start plus a optimalizovanému řízení teploty. Vůbec poprvé se objevují aktivní vzduchové klapky. Nacházejí se za prostředním nasávacím otvorem v předním nárazníku a jsou řízeny jednotkou motoru. Otevírají se a uzavírají podle dané jízdní situace a podle potřeby chlazení motoru regulují množství nasávaného chladícího vzduchu. Uzavřené klapky zlepšují aerodynamiku, což snižuje odpor vzduchu i spotřebu paliva.

Cayenne S E-Hybrid je první plug-in hybrid v segmentu prémiových SUV. Nový model je vybaven lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 10,8 kWh, což v závislosti na jízdním stylu a topografii trasy postačí v čistě elektrickém režimu na dojezd 18 až 36 km. Výkon elektromotoru se více než zdvojnásobil – ze 47 k (34 kW) na 95 k (70 kW). Kombinovaná spotřeba nyní dosahuje 3,4 l/100 km. Kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0 (333 k/245 kW) společně s elektromotorem (95 k/70 kW) produkují výkon 416 k (306 kW) při 5500/min a točivý moment dosahuje 590 Nm v rozmezí od 1250 do 4000/min. Takové výkony umožňují dosahovat dynamiky sportovních automobilů – zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 5,9 s a ručička tachometru se zastaví na 243 km/h. Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu je omezena na 125 km/h. Akumulátor lze dobíjet z elektrické zásuvky nebo během jízdy. Důležité informace o voze lze vyvolat přes chytrý mobilní telefon, a to pomocí standardně nabízené výbavy Porsche Car Connect.


Zážehové motory

TypCayenne V6 3.6Cayenne Turbo V8 4.8
Výkon309(420)/6000382(520)/6000
Toč.moment550/1350-4500750/2250-4000
Zrychlení5,54,5
Rychlost259279
Komb.spotřeba9,5-9,811,2-11,5



Vznětové motory
TypCayenne Diesel 3.0Cayenne Diesel S
Výkon193(262)/4000283(385)/3750
Toč.moment580/1750-2500850/2000-275O
Zrychlení7,35,4
Rychlost221252
Spotřeba6,6-6,88,0




Pozn: Výkon – kW(k)/min, točivý moment Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), rychlost – km/h, kombin.spotřeba – l/100 km


Podvozek byl optimalizován pro ještě větší komfort, samozřejmě aniž by utrpěla jeho dynamická stránka. Rozsah mezi komfortem a sportovností je tedy ještě širší než dříve. To podporuje tvrzení, že Cayenne je skutečným sportovním vozem v segmentu SUV.

Nové modely Cayenne se začnou prodávat 11. 10. 2014. Ceny pro český trh při použití kurzu 27,50 CZK / 1 € včetně DPH byly určeny následovně:


Cayenne Diesel 1 895 000 Kč
Cayenne S 2 282 000 Kč
Cayenne S Diesel 2 349 000 Kč
Cayenne Turbo 3 631 000 Kč
Cayenne S E-Hybrid 2 321 000 Kč

Porsche 8.8.2014


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar