Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 v novém vydání

Peugeot 3008 je lídrem na trhu kompaktních SUV, od uvedení vozu na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800 000 kusů. Dosáhl vynikajícího obchodního úspěchu jak v Evropě, tak i na mezinárodních trzích. Tento úspěch byl korunován udělením ocenění Auto roku 2017. Nyní přichází nový Peugeot 3008.

Jeho design zahajuje novou éru modernosti a přináší větší eleganci. Obměnou prošla zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“.

Nové SUV Peugeot 3008 je dokonalým ztělesněním koncepce „Power of choice“. Nabízí plug-in hybridní motory a pohon dvou nebo čtyř kol a spalovací benzínové nebo naftové motory kombinujícími potěšení z jízdy a úspornost.

Nové SUV Peugeot 3008 vyniká v oblasti inteligentních technologií a nabízí nejnovější generaci asistenčních systémů řízení a také nový Peugeot i-Cockpit® s novou vysoce kvalitní přístrojovou deskou a novým desetipalcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením.
Celou komplexní nabídku doplňuje nová struktura modelové řady, která se nedávno poprvé představila u vozu Peugeot 308. Tvoří ji 3 úrovně, každá z nich může být doplněna mezistupněm výbavy označovaným jako „Pack“.

V některých zemích lze nové SUV Peugeot 3008 zakoupit on-line na „Peugeot Store“ , který umožňuje on-line nákup, odkup ojetého vozu, financování a výběr možnosti dodání.


Inspirující design

Nový Peugeot 3008 se snaží zůstávat z hlediska designu o krok dál, a proto se jeho přední strana vyvíjí směrem k opět výraznějšímu a jedinečnému stylu. Tento inspirující design zahajuje novou éru modernosti, zároveň nabízí větší eleganci a dynamiku.
Nová bezrámová maska chladiče přináší reprezentativnější styl, současně si zachovává ladný vzhled. Řečeno slovy designéra: lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku
Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. Verze GT / GT Pack mají specifickou masku chladiče s motivem, který zvýrazňuje modernější vzhled jednotlivých verzí.

Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější a od první výbavy používají LED technologii. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s chromovanou špičkou.
U GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/h. Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel).
Při pohledu z boku upoutají u úrovně GT Pack nová 19palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem „San Francisco“, která podtrhují exkluzivitu této verze.
Modernější vzhled získaly i znaky GT (přední blatníky a víko zavazadlového prostoru).


Pro zákazníky s nejnáročnějšími požadavky na styl je u úrovně GT a GT Pack k dispozici nová varianta „Black Pack“.

Zahrnuje následující tmavší designové prvky:

 Maska chladiče / znak lva „Dark chrome“,
 Monogramy 3008/ GT / Peugeot v saténově černém provedení,
 Leskle černý chránič prahu,
 Leskle černé lišty předního blatníku,
 Saténově černý střešní panel,
 Leskle černé střešní lišty,
 Leskle černé lišty spoileru,
 Leskle černá lišta zadního nárazníku,
 Černé prahy dveří,
 19" kola „Washington“ Black Pack černá Onyx a lak Black Mist.


Zážitek z jízdy

Za úspěchem vozu Peugeot 3008 stojí rovněž jeho pozoruhodný interiér. V novém SUV Peugeot 3008 se Peugeot i-Cockpit® vyvíjí a je ještě modernější a luxusnější:


Digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty.


Nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi elegantních tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.


Na středové konzole jsou všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco.

U verzí s plug-in hybridním motorem slouží volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport / 4WD (jen u HYBRID4 300).


Inteligentní technologie


Technologie nového SUV Peugeot 3008 jsou doplněny o asistenční systémy řízení poslední generace:

Systém nočního vidění (Night Vision) umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo za nízké viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;

Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s ET8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/h. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;

Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;

Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/h, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;

Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).

Nové SUV Peugeot 3008 nabízí samozřejmě i nadále kompletní sortiment vybavení pro podporu řízení a komfortu:


Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h u manuálních převodovek s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti od vozu jedoucího vpředu,

Visiopark 1 se zadní 180° kamerou,

Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou,

Park Assist, aktivní pomoc s podélným i příčným parkováním,

Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu,

Sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost řidiče během dlouhé řízení a při rychlostech nad 65 km/h, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu,

Automatické přepínání dálkových světlometů,

Systém rozpoznávání dopravního značení s rychlostním omezením,

Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12 km/h

Advanced Grip Control, optimalizovaný protiprokluzový systém se 4 režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek) se speciálně uzpůsobenými pneumatikami,

Hill Assist Descent Control (HADC) umožňující bezpečně a dokonale ovládat vůz při jízdě na prudkém svahu.

Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru,

Panoramatické střešní okno,

Sedadla s vícebodovou masážní funkcí,

Elektrická parkovací brzda.



Motory

Nové SUV Peugeot 3008 nabízí dva plug-in hybridní motory, které jsou ikonickým symbolem koncepce značky „Power of Choice“:


HYBRID4 300 e-EAT8 / pohon 4 kol / dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle WLTP),


HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / dojezd ve 100% elektrickém režimu až 56 km (podle protokolu WLTP).

Pozoruhodně úsporná a výkonná verze Hybrid 4 300 e-EAT8 je výsledkem kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektrických motorů: jeden vpředu spojený s převodovkou e-EAT8 a výkonem 110 k (81 kW) a druhý na zadní nápravě s výkonem 112 k (83 kW).
Režim 4WD, který je k dispozici také v elektrickém režimu, poskytuje lepší trakci na obtížném povrchu. Výsledkem je bezchybná přilnavost: na mokrých, blátivých, sněhových či křivolakých silnicích je energie distribuována elektronicky a rovnoměrně na všechna čtyři kola vozu.

Verze s pohonem dvou kol Hybrid 225 k (165 kW) kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektrickým motorem o výkonu 110 k (80 kW) spojeným s převodovkou e-EAT8.
Obě verze využívající platformu EMP2 jsou opatřeny víceramennou zadní nápravou, která umožňuje dokonalou rovnováhu mezi komfortem a potěšením z jízdy, aniž by byla omezena prostornost a zmenšen objem zavazadlového prostoru.

Li-ion baterie má kapacitu 13,2 kWh. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které splňují všechny potřeby nabíjení. Ve standardní výbavě je to jednofázová nabíječka 3,7 kW a za příplatek jednofázová nabíječka 7,4 kW.


Přibližné doby nabíjení:

 prostřednictvím nabíjecí stanice Wall Box 7,4 kW: úplné nabití za 1.45 h pomocí palubní jednofázové nabíječky (7,4 kW),

 prostřednictvím zesílené zásuvky (1 6A): úplné nabití za 4 h pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW),

 prostřednictvím standardní zásuvky (8 A): úplné nabití za 7 h pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW).


Pořizovací cena plug-in hybridního vozu je vyšší, ale je třeba vzít v úvahu všechny faktory:
 různé daňové pobídky (ekologické bonusy, bonusy, dotace pro firmy),

 nižší náklady na údržbu,

 nižší náklady na energii.

Cílem je nabídnout TCO nebo ekvivalentní provozní náklady mezi vozem se spalovacím motorem a elektromobilem.

Nový Peugeot 3008 je k dispozici s následujícími spalovacími motory s emisemi CO2 již od 129 g/km. Motory splňují emisní normy EURO 6 a jsou homologované podle protokolu WLTP.


Benzín

tříválcové motory 1,2 l:
PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,
PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.
čtyřválcový motor 1,6 l:
PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou.


Diesel
čtyřválcový motor 1,5 l:
BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou,
BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Ecosystém Peugeot

Značka Peugeot hodlá zákazníky při přechodu na nové energie doprovázet, a proto spouští souběžně s uvedením nového SUV Peugeot 3008 s plug-in hybridním motorem novou nabídku služeb seskupených do tří pilířů:


Easy-Charge

neboli jak usnadnit přístup zákazníků k různým řešením dobíjení:


nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, ...), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace,

nabídka nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move; včetně dobíjecí karty umožňující přístup k síti více než 195 000 nabíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení. On-line navigace se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.



Easy-Move

neboli jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

Trip planner: aplikace Free2Move zahrnuje rovněž nástroj plánování cest tras při zohlednění dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě, terénu a omezení rychlosti. Odeslání trasy do on-line navigace umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty,


Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu, která zákazníkovi umožňuje si podle potřeb kdykoliv pronajmout vůz.

Easy-care

neboli zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:

nové digitální simulátory a trasy na stránkách značky Peugeot, které usnadňují uživatelům používání elektromobilů,

servisní a asistenční smlouvy, které mohou být obsažené v jednom paušálu, aby mohl zákazník používat vůz v naprostém klidu,

certifikát o kapacitě baterie při revizi jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu,

baterie se zárukou 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.



Nová struktura modelové řady

U nového SUV Peugeot 3008 se poprvé objevuje nové odstupňování úrovní z hlediska designu a výbavy. Zjednodušila se tak čitelnost obchodní nabídky a obohatily jednotlivé úrovně.
Nová struktura se opírá o 3 úrovně výbavy. Každá z nich může být doplněna o mezistupeň nazvaný „Pack“, aby se splnily požadavky zákazníků, kteří hledají větší komfort, lepší vzhled nebo více asistenčních systémů


Nové SUV Peugeot 3008 se bude vyrábět v Sochaux (Francie) a bude uvedeno na evropský trh na konci roku 2020.



Příklady akčních cen

1.2PureTech 130Man6Active562 000 Kč
1.5BlueHDi 130Man6Active602 000 Kč
1.2PuretEch 130Man6Allure627 000 Kč
1.5BlueHDi 12´30Man6Allure667 000 Kč
1.2PureTech 130EAT8GT765 000 Kč
1.6 180EAT8GT825 000 Kč
1.5BlueHDiEAT 8GT815 000 Kč
1.2PureTech 130EAT8GT Pack835 000 Kč
1.6 180EAT8GT Pack895 000 Kč
1.5BlueHDi 130GT pack885 000 Kč
Hybrid 225e-EAT8GT pack1 150 000 Kč
Hybrid 300e-EAT8GT Pack1 127 000 Kč






Peugeot 19.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar