Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Grandland X Hybrid4 míří na český trh

Spolu s novou Corsou-e se Grandland X Hybrid4 podílí na elektrifikaci celého modelového portfolia značky, což je cílem roku 2024, kdy v každé modelové řadě bude nejméně jedna elektrická verze.

Pohonný systém Grandlandu X Hybrid4 se skládá: Zážehového přeplňovaného čtyřválce 1.6 Turbo s přímým vstřikováním benzinu, který z objemu 1,6 l dává výkon 147 kW/200 k. Tento agregát, který byl adaptován pro specifický provoz v hybridním modelu, plní emisní normu Euro 6d.

Dvojice trakčních elektromotorů (přední má výkon 81 kW/110 k, zadní 83 kW/113 k). O napájení elektromotorů se stará Lithium-ionová baterie kapacity 13,2 kWh. Přední elektromotor 81 kW/110 k je přímo propojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Zadní elektromotor, měnič a diferenciál jsou integrovány do elektricky poháněné zadní nápravy. Tato koncepce tedy poskytuje pohon všech kol kdykoliv je potřebný.

Opel Grandland X Hybrid4 dokáže v cyklu WLTP1 ujet až 59 kilometrů v čistě elektrickém režimu, v cyklu NEDC2 ujede 67 až 69 km. Marketingové průzkumy ukazují, že asi 80 % řidičů neujede denně více než 50 km, takže touto velkou skupinou by Grandland X Hybrid4 mohl být po většinu času využíván ve zcela lokálně bezemisním režimu.

Řidič si může navolit jeden ze čtyř jízdních režimů: Elektrický, Hybridní, AWD 4x4 a Sport. V nastavení „Hybrid“ si vůz sám volí nejvýhodnější formu pohonu. Čistě elektrický režim se uplatní v bezemisních městských zónách. Funkce „e-Save“ umožňuje uchování elektrické energie uložené v baterii pro pozdější využití, např. pro vjezd oblastí vyhrazených pouze elektromobilům.

Režim “Sport” využívá v zájmu maximální dynamiky plný potenciál všech motorů a maximální systémový výkon 221 kW/300 k. Z klidu na 100 km/h se rozjede během 6,1 s a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Režim „AWD“ garantuje maximální možnou trakci na každém typu povrchu.

Grandland X Hybrid4 s novým pohonným systémem ukazuje, jaký důraz Opel klade na detailní požadavky zákazníků. Například baterie jsou uloženy pod zadními sedačkami, takže prakticky nenarušují vnitřní prostor interiéru ani zavazadelníku.

Nabíjecí časy se liší dle typu používané nabíječky. Z nejběžnější domácí zásuvky 230 V se standardním kabelem se Grandland X Hybrid4 nabije za 7:10 h, což vyhoví řidičům, kteří parkují ve své garáži a budou pravidelně nabíjet přes noc. Z tzv. Green´Up domovní zásuvky 230 V se Grandland X Hybrid4nabije už za 4 hodiny. Opel ovšem očekává, že značná část majitelů si do garáže pořídí rovnou wallbox o výkonu 7,4 kW, kterým se 13.2 kWh baterie plně nabije za pouhých 1:50 h, stejnou dobu trvá i nabíjení z veřejných AC nabíječek.


Rekuperace energie brzděním

Pro dosažení maximální možné efektivity provozu je Opel Grandland X Hybrid4 vybaven dvoustupňovým systémem rekuperace energie při brzdění, který využívá energii jinak ztracenou při brzdění a převádí ji na elektřinu, kterou se dobíjejí baterie.

Aby se lépe využil vysokonapěťový systém, dostal Grandland X Hybrid4 elektrický kompresor klimatizace a elektrické topení.

Nový model s pohonem všech kol lze objednat už za 1 049 990 CZK (dlouhodobá akční cena), přičemž v bohaté výbavě „Innovation“ je např.: ESP, ABS, aktivní hlídání jízdního pruhu, senzor únavy řidiče, čtení dopravních značek, varování před čelní kolizí, čelní, boční a hlavové airbagy, boční airbagy vzadu, Eco LED světlomety, 8“ navigační systém 5.0 IntelliLink, automatická dvouzónová klimatizace, bezdotykové otevírání pátých dveří, ergonomické sedadlo řidiče AGR, 19“ ráfky z lehkých slitin


Opel 11.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar