Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra šesté generace také jako plug-in hybrid

Opel odhalil novou Astru – v pořadí již šesté generace! Tradice modelové řady Astra započala již před 30 lety, kdy se po modelu Kadett poprvé objevil nástupnický model Astra. S novou Astrou německá automobilka Opel začíná psát novou kapitolu.

Opel odhalil novou Astru – v pořadí již šesté generace! Tradice modelové řady Astra započala již před 30 lety, kdy se po modelu Kadett poprvé objevil nástupnický model Astra. S novou Astrou německá automobilka Opel začíná psát novou kapitolu.


Opel nabídne novou Astru také v plug-in hybridní verzi. Kromě toho na zákazníky čekají konvenční verze s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory, které jsou propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami, nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Opel Astra se na trhu objeví už na samém konci letošního roku, a to v dynamicky laděné pětidveřové verzi s nízko posazeným těžištěm a především s větším vnitřním prostorem než nabízel dosavadní model. S délkou 4374 mm a šířkou 1860 mm míří do středu kompaktních vozů.

Díky krátkému přednímu převisu karoserie je jen o 4,0 mm delší než předchozí model, a to i přes výrazně zvětšený rozvor 2675 mm (+13 mm). Navzdory sebevědomému postoji nabízí praktický zavazadlový prostor s nastavitelnou podlahou objem 422 litrů.

Astra byla navržena a vyvinuta v německém Rüsselsheimu, kde se také bude od letošního podzimu také vyrábět. Jak je pro Opel příznačné, také nastupující Astra přinese do své kompaktní třídy takové inovace, které zákazníci mohli až dosud volit pouze u modelů vyšších tříd. Nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED® Pixel vychází z oceňovaných světel vlajkové lodi Opelu Insginia a se 168 LED prvky jde o nejlepší nabídku svého druhu v celém segmentu kompaktních automobilů i vozů střední třídy.

Obrovský posun k vyšší kvalitě lze poznat v interiéru. Plně digitální přístrojový štít Pure Panel posílá konvenční analogové přístroje do historie. Řidič i pasažéři mohou přístroje a systémy nové Astry ovládat naprosto intuitivně pomocí mimořádně velkých dotykových obrazovek. Konstruktéři věnovali pozornost tomu, aby řidič dostával vždy potřebné informace, a nebyl obtěžován zbytečnými daty nebo funkcemi. A velmi příjemné je, že zásadní prvky a systémy (např. klimatizace) mají stále poctivé fyzické spínače a tlačítka.

Opel je proslulý svým tlakem na komfort sezení, a proto také nová Astra dostala přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR, která jsou mimořádně pohodlná zejména na dlouhých cestách. Ovládání vozu řidiči usnadňuje celá škála nejmodernějších asistenčních systémů – od head-up displeje až po poloautomatický asistenční systém Intelli-Drive 2.0 a 360-stupňovou kameru Intelli-Vision.


Nová interpretace designu
Nepřehlédnutelným prvkem je nová „tvář“ vozu Opel Vizor, která se táhne napříč celou čelní maskou, Astra vypadá širší a stabilnější. Maska Opel Vizor přirozeně integruje technologie, jako jsou ultratenké světlomety Intelli-Lux LED® nebo přední kamera systému Intelli-Vision. Při pohledu z boku vypadá mimořádně dynamicky, což je do značné míry zásluha výrazně skloněného C-sloupku karoserie.

Přístrojový štít Pure Panel
Dominantním prvkem je přístrojový štít Pure Panel, se kterým se poprvé představila nová Mokka. Do šířky rozmáchnutý digitální kokpit (v závislosti na stupni výbavy může být plně prosklený) je vybaven dvěma dokonale integrovanými 10-palcovými displeji. Díky speciální úpravě krycího skla, která zabraňuje odleskům v čelním skle, se přístrojová deska obejde bez obvyklé „kapličky“ nad hlavními přístroji, což dále zvyšuje high-tech atmosféru interiéru.

Díky fyzickým ovládacím prvkům v podobě precizně propracovaných „kláves“ představuje Pure Panel optimální rovnováhu mezi digitalizací a intuitivním ovládáním. A zbytečné jsou i obvyklé propojovací kabely, protože infotainment nové generace lze u všech verzí propojit ke smartfonům se systémy Apple CarPlay i Android Auto bezdrátově.

Precizní řízení, dynamika, brzdy i stabilita
Nová Astra je postavena na vysoce flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace a dokládá její německý původ: Přesné řízení, suverénní jízdní vlastnosti i ve vysokých rychlostech...
Řízení a příčná tuhost zavěšení kol (vpředu vzpěry McPherson, vzadu torzní příčka) byly navrženy v zájmu maximální jízdní stability a s cílem eliminovat nežádoucí naklápění karoserie v podélném i příčném směru. Torzní tuhost karoserie nové Astry je o 14 procent vyšší než u předchozího modelu.

Asistenční systémy
Kromě multifunkční čelní kamery se řidič může spolehnout také na čtveřici dalších kamer (vpředu, vzadu a po jedné na každé straně vozu), pět radarových senzorů (vpředu a jeden v každém rohu vozu) i ultrazvukové senzory vpředu a vzadu.

Kamery a senzory jsou integrovány do systému Intelli-Drive 2.0, který rozšiřuje dosah kamer a radarů. Díky tomu může systém samočinně přizpůsobovat rychlost poloměru zatáček, dávat řidiči doporučení ke změně rychlosti nebo udržovat zvolený jízdní pruh v poloautomatickém režimu. Systém rovněž registruje stisk rukou na volantu, takže je zajištěno, že řidič je vždy ve střehu.

Do dlouhého seznamu automatizovaných asistenčních systémů patří také např. adaptivní tempomat, který zvyšuje či snižuje rychlost Astry v závislosti na okolním provozu, aniž by při tom byla překročena předem navolená maximální rychlost. Adaptivní tempomat Astry dokáže vůz v případě potřeby zcela zastavit.


Prémiové světlomety Intelli-Lux Pixel Light®
Astra předchozí generace uvedla jako první už v roce 2015 vyspělé LED-matrixové adaptivní světlomety i do třídy kompaktních vozů. Nastupující Astra na tento odkaz navazuje a vnáší do kompaktního segmentu špičkové LED světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light. Tyto sofistikované světlomety mají 2x84 LED elementů a vynikají velmi štíhlou stavbou. Paprsek světla se v řádu milisekund zcela plynule přizpůsobuje okolnímu provozu, takže protijedoucí ani souběžně jedoucí řidiči nejsou nikdy oslňováni.


Astra poprvé jako plug-in hybrid
Nová Astra bude ihned po uvedení na trh k dispozici jak s výkonným plug-in hybridním elektrickým pohonem, tak i se zážehovými a vznětovými motory. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 kW/110 k až po 96 kW/130 k a vrcholí na hodnotě 165 kW/225 k u plug-in hybridní verze. U benzinových a naftových jednotek je standardem šestistupňová manuální převodovka, výkonnější motory je možné na přání propojit s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Prodejci automobilů Opel otevřou objednávkové knihy na novou Astru už letos na podzim. První zákaznické vozy potom dorazí na samém začátku roku 2022.




Opel 13.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar