Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Sorento Plug-in Hybrid - nejvýkonnější Sorento v Evropě

Kia Motors zveřejnila schematický příčný řez odhalující promyšlené uspořádání nového sedmimístného provedení Sorento Plug-in Hybrid se třemi řadami sedadel. Snímek ilustruje, jak uspořádání prvků plug-in hybridního pohonu napomáhá zachovat maximálně prostornou kabinu i zavazadelník.

Nový snímek odhaluje způsob začlenění velkého akumulátorového modulu, palivové nádrže, spalovacího motoru a elektromotoru v rámci konstrukce vozu při zachování maximálního prostoru pro zavazadla a až sedm cestujících.

Pod kapotou Sorenta Plug-in Hybrid pracuje výkonný spalovací motor 1,6 litru T-GDI s nejvyšším výkonem 180 k a točivým momentem 265 Nm. Jednotce sekunduje elektromotor o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm. Celkový systémový výkon tak dosahuje 265 k při maximálním točivém momentu 350 Nm – čímž se toto provedení stává doposud nejvýkonnějším zástupcem řady Sorento na evropském trhu.

Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou; uvedené řešení bylo možné použít díky čisté zástavbě objemově menšího přeplňovaného motoru pod kapotou. S ohledem na zvolenou konstrukci pak Sorento Plug-in Hybrid umožňuje cestovat v čistě elektrickém režimu nebo kombinovat elektřinu se spalovacím motorem, kdy se hnací moment v závislosti na specifikaci vozidla a jízdních podmínkách přivádí na samotná přední nebo všechna čtyři kola.
Vysokokapacitní lithium-iont polymerový akumulátor 13,8 kWh najdeme pod sedadlem řidiče a předního spolujezdce. Akumulátorový modul je zabudován do prostoru mezi podlahou kabiny a zakrytováním podvozku. V modelu 4x4 má akumulátorový modul tvar ‚sedla‘ a je vložen přes horní část hnacího hřídele. Díky použitému uspořádání nezasahuje akumulátorový modul do kabiny ani zavazadelníku, jak vídáme u řady jiných plug-in hybridů, kde akumulátor často zabírá cenné místo pro zavazadla.


Akumulátorový modul s ohledem na optimální tepelný management a účinnost využívá nezávislý systém vodního chlazení. Díky samostatnému systému chlazení pak akumulátorový modul dokáže účinně regulovat teplotu i v omezeném prostoru.

Zástavba akumulátoru nízko uprostřed karoserie mezi nápravami kromě toho přispívá k nízkému těžišti a současně příznivému rozložení hmotnosti. Přesunutí hmotnosti akumulátoru blíže ke středu vozidla napomohlo k ještě vyváženějším dynamickým vlastnostem Sorenta na silnicích i v terénu a lepšímu dynamickému handlingu.

Palivová nádrž o objemu 67 litrů se nachází pod podlahou v prostoru pod druhou řadou sedadel, zatímco palubní nabíječku o výkonu 3,3 kW najdeme pod zavazadelníkem. Díky umístění těchto komponent mají i cestující zcela vzadu spoustu místa pro nohy a mohou si vychutnávat pohodlnou pozici při sezení bez obětování místa v zavazadlovém prostoru.
Díky promyšlenému obestavění prostoru dokáže Sorento nabídnout velkorysý prostor až pro sedm cestujících. Kromě toho se chlubí jedním z největších zavazadelníků v dané třídě – až 809 litrů v případě sedmimístného provedení (se sklopenými opěradly třetí řady), resp. 898 litrů u provedení pětimístného (v závislosti na specifikaci vozu).Se sedmi lidmi na palubě zbývá pro zavazadla 175 litrů.

Třetí řada se sedadly dělenými v poměru 50:50 umožňuje nezávislé sklápění pomocí páček v otevřené výklopné zádi, abyste mohli kdykoli snadno využít zcela plochou podlahu pro zavazadla. Snadné je i sklápění opěradel druhé řady (s dělením 60:40), kdy získáte ještě více místa pro delší a větší vybavení, např. sportovní náčiní nebo (pokud právě vybavujete domácnost) objemné krabice s novým nábytkem.


V době zahájení prodeje počátkem roku 2021 bude Sorento Plug-in Hybrid jedním z několika málo sedmimístných plug-in hybridních SUV na trhu, ale určitě jedním z nejpraktičtějších. Prodeje na prvních evropských trzích budou zahájeny v prvním čtvrtletí 2021; na většině globálních trhů automobilky Kia bude možné tento vůz objednávat ještě koncem letošního roku. V Evropě se uvedený model bude opět prodávat vč. jedinečné sedmileté záruky Kia s omezením na 150 tis. km již ve standardu.


Kia 4.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar