Ford Mondeo s novými motory
Všestranný Ford Mondeo nabídne nyní oslnivější dynamiku a hospodárnější provoz díky zavedení nových přeplňovaných motorů EcoBoost a Duratorq TDCi, které jsou k dispozici také pro S-MAX a Galaxy.
Chloubou Fordu je nový hospodárný zážehový agregát EcoBoost 2.0 SCTi, který se vyznačuje lehkou celohliníkovou nstrukcí a přímým vstřikováním paliva nejnovější generace, přeplňováním pomocí turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 k) v 5500/min a točivý moment 300 Nm, dostupný v rozsahu 1750 až 4500/min. Ford Mondeo s touto motorizací zvládne akceleraci 0-100 km/h za 7,9 s (kombi 8,2 s) a dosáhne nejvyšší rychlosti 232 km/h (čtyřdveřový/pětidveřový model), respektive 227 km/h (kombi).
Zároveň došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Spotřeba paliva činí pouhých 7,7 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Duratorq TDCi 2.0 Zákazníci upřednostňující vznětové motory se mohou těšit na modernizovaný Duratorq TDCi 2.0 l, který odpovídá požadavkům emisní normy Euro V. Je k dispozici v celkem třech verzích, lišících se hodnotou nejvyššího výkonu: 85, 103 a 120 kW (115, 140, 163 k).
Inovované motory zasluhují pozornost díky příznivému průběhu točivého momentu a jeho vysokým hodnotám – 300 Nm při 1500/min. u verze 85 kW, 320 Nm v 1750/min. u varianty 103 kW a 340 Nm v 2000/min. pro nejvýkonnější provedení 120 kW.
Aby vyhověl požadavkům emisní normy Euro V, byl agregát přepracován. Nové solenoidové vstřikovače paliva, nyní s osmi otvory na každém vstřikovači, pracují se vstřikovacím tlakem až 2000 barů a umožňují dokonalejší rozprášení paliva než dřívější šestiotvorové piezoinjektory s tlakem 1800 barů. Novým vstřikovačům se musely přizpůsobit rovněž spalovací komory a modul řídicí jednotky motoru, který dostal novou kalibraci.
K dalším úpravám patří vylepšená konstrukce turbodmychadla s novým vstupním kanálem, účinný chladič systému EGR (recirkulace výfukových plynů) a nový filtr pevných částic s aktivní vrstvou (cDPF).
Nové motory Duratorq TDCi 2.0 se kromě kultivovaného chodu pyšní také velmi příznivými hodnotami spotřeby paliva. Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou mají spotřebu jen 5,3 l/100 km.
Samočinná převodovka Powershift
Pro Mondeo je nově k dispozici vyspělá šestistupňová samočinná převodovka Ford Powershift s technologií dvou spojek v olejové lázni. Sériově je montována k motorizaci EcoBoost SCTi 2.0, zatímco pro Duratorq TDCi 2.0 o výkonu 103 či 120 kW je nabízena na přání. Mondeo s naftovým motorem a převodovkou Ford PowerShift dosahuje spotřeby 5,6 l/100 km.
Převodovku Ford PowerShift vyvinula společnost GETRAG FORD Transmissions GmbH, což je joint venture mezi firmami Ford a Getrag. Systém se v podstatě skládá ze dvou paralelních převodovek, z nichž každá disponuje vlastní spojkou v olejové lázni. Jeden předlohový hřídel nese převody lichých rychlostních stupňů (tedy 1., 3. a 5.), druhý sudých (2., 4., 6.). Díky tomu je možné předpřipravit následující rychlostní stupeň za jízdy a v plném záběru. Samotné řazení pak probíhá za koordinované aktivace obou spojek, takže vůbec nedojde k přerušení dodávky točivého momentu na hnaná kola.
Ve srovnání s konvenční samočinnou převodovkou např. nevyžaduje složitá ústrojí jako hydrodynamické měniče točivého momentu, sady planetových kol nebo soustavy spojek, které by zvyšovaly energetické ztráty v rychlostní skříni. Změny rychlostních stupňů se odehrávají velmi rychle, přitom naprosto hladce. K dalším výhodám patří schopnost přenášet vysoký točivý moment a volnost při výběru převodů. Tyto vlastnosti z něj činí ideálního partnera pro moderní výkonné přeplňované motory.
Zároveň došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Spotřeba paliva činí pouhých 7,7 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Duratorq TDCi 2.0 Zákazníci upřednostňující vznětové motory se mohou těšit na modernizovaný Duratorq TDCi 2.0 l, který odpovídá požadavkům emisní normy Euro V. Je k dispozici v celkem třech verzích, lišících se hodnotou nejvyššího výkonu: 85, 103 a 120 kW (115, 140, 163 k).
Inovované motory zasluhují pozornost díky příznivému průběhu točivého momentu a jeho vysokým hodnotám – 300 Nm při 1500/min. u verze 85 kW, 320 Nm v 1750/min. u varianty 103 kW a 340 Nm v 2000/min. pro nejvýkonnější provedení 120 kW.
Aby vyhověl požadavkům emisní normy Euro V, byl agregát přepracován. Nové solenoidové vstřikovače paliva, nyní s osmi otvory na každém vstřikovači, pracují se vstřikovacím tlakem až 2000 barů a umožňují dokonalejší rozprášení paliva než dřívější šestiotvorové piezoinjektory s tlakem 1800 barů. Novým vstřikovačům se musely přizpůsobit rovněž spalovací komory a modul řídicí jednotky motoru, který dostal novou kalibraci.
K dalším úpravám patří vylepšená konstrukce turbodmychadla s novým vstupním kanálem, účinný chladič systému EGR (recirkulace výfukových plynů) a nový filtr pevných částic s aktivní vrstvou (cDPF).
Nové motory Duratorq TDCi 2.0 se kromě kultivovaného chodu pyšní také velmi příznivými hodnotami spotřeby paliva. Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou mají spotřebu jen 5,3 l/100 km.
Samočinná převodovka Powershift
Pro Mondeo je nově k dispozici vyspělá šestistupňová samočinná převodovka Ford Powershift s technologií dvou spojek v olejové lázni. Sériově je montována k motorizaci EcoBoost SCTi 2.0, zatímco pro Duratorq TDCi 2.0 o výkonu 103 či 120 kW je nabízena na přání. Mondeo s naftovým motorem a převodovkou Ford PowerShift dosahuje spotřeby 5,6 l/100 km.
Převodovku Ford PowerShift vyvinula společnost GETRAG FORD Transmissions GmbH, což je joint venture mezi firmami Ford a Getrag. Systém se v podstatě skládá ze dvou paralelních převodovek, z nichž každá disponuje vlastní spojkou v olejové lázni. Jeden předlohový hřídel nese převody lichých rychlostních stupňů (tedy 1., 3. a 5.), druhý sudých (2., 4., 6.). Díky tomu je možné předpřipravit následující rychlostní stupeň za jízdy a v plném záběru. Samotné řazení pak probíhá za koordinované aktivace obou spojek, takže vůbec nedojde k přerušení dodávky točivého momentu na hnaná kola.
Ve srovnání s konvenční samočinnou převodovkou např. nevyžaduje složitá ústrojí jako hydrodynamické měniče točivého momentu, sady planetových kol nebo soustavy spojek, které by zvyšovaly energetické ztráty v rychlostní skříni. Změny rychlostních stupňů se odehrávají velmi rychle, přitom naprosto hladce. K dalším výhodám patří schopnost přenášet vysoký točivý moment a volnost při výběru převodů. Tyto vlastnosti z něj činí ideálního partnera pro moderní výkonné přeplňované motory.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout