Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat 500X s technikou Jeepu Renegade

Na pařížském autosalonu se ve světové premiéře představil Fiat 500X, nový kompaktní crossover rodiny 500, který představuje další evoluci modelu 500. Nástupce Fiatu 500 z roku 1957 nese charakteristické rysy svého předchůdce, jako jsou kulaté světlomety a chromovaná lišta s logem na kapotě.

Nový Fiat 500X bude vyráběn v továrně SATA v Melfi (Potenza) a prodáván na více než 100 trzích světa včetně USA. K dispozici bude ve dvou verzích – Fiat 500X a 500X Cross, vybavené účinnými vznětovými a zážehovými motory, třemi typy převodovek – manuální, devítistupňovou automatickou nebo dvouspojkovou šestistupňovou – a pohonem předních kol, předních kol s technologií Traction Plus a také pohonem všech čtyř kol.
Fiat 500X se může pochlubit skromnými rozměry. Délka činí 4,25 m (o 2 cm více než u Fiatu 500X Cross), šířka dosahuje 1,8 metru a výška 1,61 m. Nezaměnitelný interiér v italském stylu je k dispozici v sedmi provedeních, textilii, kůži a mnoha barvách. To vše podporují možnosti nastavení sedadel a velkorysý zavazadlový prostor (350 litrů).


Zážehové motory

1.6 E-torQ 110 k (5 MT, pohon předních kol)
1.4 Turbo MultiAir II 140 k (6MT, pohon předních kol
1.4 Turbo MultiAir II 170 k (9AT, pohon 4WD
2.4 Tigershark 184 k (9AT, pohon 4WD)


Vznětové motory

1.3 MultiJet II 95 k (5MT, pohon předních kol)
1.6 MultiJet II 120 k (6MT, pohon předních kol)
2.0 MultiJet II 140 k (6MT+ pohon předních kol nebo 9AT + 4WD)


Díky elektronickému ovládání nová devítistupňová automatická převodovka nabízí plovoucí mapu řazení a možnost přepnutí do režimu manuálního sekvenčního řazení.

Nový Fiat 500X je k dispozici s pohonem předních i všech čtyř kol. Zvláštním rysem pohonu 4x4 je adaptace odpojitelného pohonu zadní nápravy, který umožňuje snížení třecích ztrát v převodech ve chvílích, kdy pohon všech kol není potřebný, čímž zajišťuje nižší spotřebu paliva. Fiat 500X a Jeep Renegade jsou jediná vozidla v segmentu s touto technologií. Odpojitelný pohon zadní nápravy hladce přepíná mezi pohonem dvou a čtyř kol a trvale řídí přenos točivého momentu na nápravy bez zásahu řidiče.

Nový Fiat 500X nabízí volič Drive Mood Selector, který ovlivňuje nastavení motoru, brzd, řízení a převodového ústrojí. Systém nabízí celkem tři režimy nastavení:

Auto je určen pro ideální chování vozu ve smyslu komfortu, spotřeby paliva a emisí CO2. Sport je vhodný pro dynamickou jízdu
All Weather pak pro maximální bezpečnost při nízké přilnavosti

U verze Fiat 500X Cross je režim All Weather nahrazen funkcí Traction, která v případě pohonu všech čtyř kol urychluje přenos točivého momentu na zadní kola. U verze 500X s pohonem předních kol se aktivuje systém Traction Plus, který zlepšuje přilnavost na nerovném nebo kluzkém povrchu. Proti konvenčnímu pohonu všech kol systém Traction Plus snižuje provozní náklady a emise, což je zvlášť zajímavé při častém provozu v terénu.

Model Fiat 500X je vybaven zadní nápravou MacPherson, která zaručuje optimální rovnováhu mezi ovladatelnosti a komfortem.
Standardem celé řady je široká paleta bezpečnostních prvků, jako jsou šest airbagů (čelní, boční a okenní airbagy), přední světlomety s funkcí denního svícení, mlhová světla s funkcí osvětlování zatáček a důmyslný systém elektronické kontroly stability ESP. V závislosti na verzi a trhu bude standardně nebo na přání k dispozici systém sledování jízdních pruhů a monitoring mrtvého úhlu. Na přání je možné Fiat 500X vybavit také zadní parkovací kamerou ParkView a systémem Brake Control, který loni získal prestižní ocenění EuroNCAP Advanced 2013.


Infotelematika
Pokud jde o komfort a zábavu na palubě, Fiat 500X ve své kategorii jednoznačně vyniká. Jde především o důmyslný systém UConnect™ s 5- nebo 6,5palcovou dotykovou obrazovkou. Obě verze disponují rozhraním Bluetooth, zásuvkami AUX-in a USB a také hlasovým ovládáním. Zařízení UConnect Radio Nav 5’’ nabízí navigaci TomTom 2,5D zatímco verze 6,5" UConnect Radio Nav je vybavena satelitní navigací s 3D mapami, progresivním naváděním k cíli a hlasovým zadáváním cílové destinace One Shot Voice Destination Entry.
Vůz také nabízí funkci eco:Drive™, která pomáhá ušetřit více jak 16 % paliva a emisí CO2. Služba my:Car™ pak díky interaktivní příručce usnadňuje údržbu a pomáhá řešit nouzové situace.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar