Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi R8 Coupé V10 plus selection 24h

Závodní vůz Audi R8 LMS před rokem zvítězil při svém debutu, v závodě 24 h Nürburgringu. Vůz kategorie GT3 zahájil tímto vítězstvím pro oddělení Audi Sport úspěšný rok v motoristickém sportu.

Značka se čtyřmi kruhy nyní oslavuje závodní vůz R8 LMS speciální edicí „selection 24h“, která byla vytvořena na počest celkem 323 vítězství v národních a mezinárodních závodech od roku 2009.

Edice „selection 24h“ limitovaná na 24 vozů vychází z modelu Audi R8 Coupé V10 plus. Její motor V10 5,2 litru, uložený uprostřed před zadní nápravou, dosahuje výkonu 449 kW (610 k). Vrcholná verze zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 s a může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 330 km/h. Audi R8 Coupé V10 plus je tak nejrychlejším a zároveň nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem Audi všech dob.

Nově vyvinutý pohon všech kol quattro rozděluje hnací sílu variabilně mezi obě nápravy. Zavěšení kol, aerodynamika zaručující velké přítlačné síly a koncept ovládání s panelem přístrojů Audi virtual cockpit jsou odvozeny z motoristického sportu. Značka Audi totiž vyvíjela druhou generaci modelu R8 souběžně se závodním vozem R8 LMS pro kategorii GT3.

Hmotnost bez provozních náplní činí 1454 kg a jeho karoserie, vyrobená z více druhů materiálů, váží pouhých 200 kg. Kombinace hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny v konstrukci prostorového rámu Audi Space Frame otvírá nové možnosti z hlediska hmotnosti, tuhosti a pasivní bezpečnosti.

Soubor vyspělých technických řešení speciální edice „selection 24h“ zahrnuje dynamické řízení, adaptivní tlumiče Audi magnetic ride a laserové světlomety Audi. Tříbarevné lakování karoserie se základním lakem v odstínu šedá suzuka a se zvýrazněnými plochami v odstínech černá mythos a červená misano připomíná úspěšné závodní vozy Audi R8 LMS.

Přední spoiler, kryty vnějších zpětných zrcátek, kryt motorového prostoru, zadní spoiler a difuzor jsou z leskle lakovaného uhlíkového kompozitu. To samé platí pro boční ozdobné panely za dveřmi s matnými nápisy „R8 24h“. Koncovky sportovní výfukové soustavy jsou černé a 20“ kovaná kola z lehké slitiny v designu s 10 paprsky ve tvaru písmene Y mají lesklou povrchovou úpravu v antracitově černém odstínu. Interiér speciální edice je kompletně čalouněn kůží v odstínu šedá Rotor, strop je čalouněn Alcantarou.
Osvětlení prostoru přede dveřmi promítá jako exkluzivní prvek výbavy speciální edice logo Audi R8 na vozovku.


Audi 18.5.2016


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar