Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jezdci týmu 1 Alfa Romeo Racing testovali nové modely

Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi - dvojice jezdců týmu formule 1 Alfa Romeo Racing – Orlen – se zúčastnili reálných testů nových supersportovních sedanů Alfy Romeo, modelů Giulia GTA a GTAm.

Test se uskutečnil na proslulém testovacím polygonu v Baloccu, kde byly od 60. let minulého století vyvíjeny všechny sportovní vozy značky Alfa Romeo. Test umožnil jezdcům F1 vyzkoušet vozidla na hranici jejich limitů a získat tak zpětnou vazbu v reálném čase. Briefing a nastavení probíhaly v dílnách Autodelty, historického závodního oddělení Alfy Romeo.


Mistr světa Räikkönen a mladý italský jezdec Giovinazzi spolupracovali s konstruktéry a zaměřili se na konkrétní technická doporučení vedoucí k optimalizaci aerodynamiky a ovladatelnosti. Aby bylo možné dokončit finální odladění modelů GTA a GTAm, piloti analyzovali všechny provedené změny a inženýrům poskytli okamžitě své dojmy z jízdy, díky čemuž bylo možné posoudit účinek změn na dynamiku vozidla.

Giovinazzi poskytl inženýrům také své tipy na vybavení vozidla, přičemž zvláštní pozornost věnoval komponentům z uhlíkových vláken a novému řešení nábojů kol s centrální maticí, tentokrát ve spojení s prototypovými ráfky, jejichž styl připomíná typická pětiotvorová kola Alfa Romeo z konceptu GTAm. „Je skvělé vidět vylepšení, které jsme dnes na vozidlech provedli“, řekl Antonio Giovinazzi na konci testovacího dne. Naopak Kimi Räikkönen pracoval s oddělením aerodynamiky na nových prvcích na přídi – s nastavitelným splitterem integrovaným v předním nárazníku – a na zádi, kde bylo instalované ručně nastavitelné křídlo. Rovněž zkoumal celkovou rovnováhu těchto nových součástí s difuzorem a kapotovaným podvozkem. Dobrá práce: „Považuji je za dokonalou kombinaci každodenního použití a jízdy na okruhu“, řekl Kimi.


Alfa Romeo pověřila společnost Sauber výrobou většiny dílů z uhlíkového kompozitu pro modely GTA a GTAm, zejména těch, které ovlivňují aerodynamiku. Patří mezi ně nový přední nárazník, boční prahové nástavce, difuzor, spoiler modelu GTA a zadní křídlo verze GTAm. Giulia GTA dokáže díky ručně nastavitelnému přednímu spoileru a zadnímu křídlu přizpůsobit svůj aerodynamický výkon jakékoliv trati nebo vozovce přesně podle požadavků a potřeb řidiče.


Výzkum aerodynamiky v aerodynamickém tunelu se neomezoval pouze na vliv křídel, ale i podvozek, který je stejně jako u modelu Giulia Quadrifoglio zcela zakrytovaný. Modely GTA a GTAm rovněž těží ze specifického nového zadního difuzoru, který je schopen zvýšit přítlak vozidla a zajistit tak lepší přilnavost ve vysokých rychlostech. U modelu Giulia GTA je aerodynamický přítlak dvakrát větší než u modelu GTA a přibližně třikrát větší než u Giulie Quadrifoglio, čím v dané třídě stanovuje nové měřítko.

Projekt Giulia GTA těží z dlouhodobého partnerství se společností Sauber a využívá její know-how v oblasti konstrukce a aerodynamiky.

Společnost Sauber se může pochlubit 50letými zkušenostmi v motoristickém sportu, včetně 27 let ve formuli 1. Během těchto let získala neocenitelné zkušenosti s konstrukcí a použitím uhlíkového kompozitu, jako i hluboké znalosti v oblasti aerodynamiky.

Švýcarský tým je jedním z mála týmů F1 s vlastním aerodynamickým tunelem. Ten se nachází ve švýcarském Hinwilu a patří mezi nejmodernější v Evropě. Výhody vzájemné spolupráce sahají od inženýrství přes rychlý vývoj prototypových komponent až po jejich výrobu.


Inspirace: Giulia GTA z roku 1965

Nová Giulia GTA našla technickou a koncepční inspiraci u modelu Giulia GTA z roku 1965. Model „Gran Turismo Alleggerita“ vyvinulo oddělení Autodelta na bázi modelu Giulia Sprint GT, který vítězil v závodech po celém světě. Nová limitovaná edice Alfa Romeo Giulia GTA je odvozená od modelu Giulia Quadrifoglio a vybavena je vylepšenou verzí motoru Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, který v tomto případě dosahuje výkonu 540 k. Její extrémní verze GTAm těží také z další redukce hmotnosti, a to až o 100 kg, což ji umožnilo dosáhnout výkonové hmotnosti těžko uvěřitelných 2,82 kg / k.



Alfa Romeo 26.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar