Velkoobjemový skútr Honda Forza 750 modelový rok 2026
Honda Forza 750, jakožto nejvyšší model prestižní řady Forza, přichází s příslibem vzrušující jízdy a maximálního komfortu zabaleného do high-tech stylu. Velkoobjemový skútr, který udělá dojem ve všech směrech.
Do modelového roku 2025 vstoupil s osvěženým dynamickým vzhledem a s rozšířenou výbavou zahrnující dva nové LED světlomety s integrovanými světly pro denní svícení a ukazateli směru, nově standardně montovaný tempomat, či vylepšený pětipalcový TFT displej s konektivitou Honda RoadSync.
Dynamická akcelerace je samozřejmostí díky výkonnému dvouválcovému motoru o objemu 745 cm3 vybavenému elektronicky řízenou škrticí klapkou, třemi přednastavenými jízdními režimy a systémem nastavitelné kontroly trakce Honda se třemi úrovněmi.
Kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválcový motor SOHC osvědčené konstrukce nabízí vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Mechanická konstrukce motoru zůstala pro modelový rok 2026 nezměněna. Jeho architektura s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Náklon motoru směrem vpřed snižuje těžiště stroje a napomáhá jeho optimální stabilitě.
Maximální výkon činí 43,1 kW při 6 750/min., točivý moment vrcholí na 69 Nm při 4 750./min. Motor je schopen dosáhnout až 7 000 otáček. Rozjezd na 50 m Forza 750 zvládne za 3,9 s a při rychlosti 60 km/h pracuje motor pouze na 2 500/min.
Vzhledem k tomu, že elektronika motoru je ovládána elektronicky řízenou škrticí klapkou, může si jezdec vybrat ze tří režimů určených pro široké rozmezí jízdních podmínek. Výběr režimů se provádí tlačítky na levé rukojeti a je indikován na TFT displeji.
STANDARD se vyznačuje vyváženým výkonem motoru (P), brzděním motorem (EB) a zásahy systému HSTC.
Režim SPORT nabízí agresivnější přísun výkonu motoru (P) i brzdění motorem (EB), systém HSTC v tomto režimu zasahuje pouze minimálně.
RAIN se vyznačuje nízkým výkonem motoru a brzděním motorem, a velkými zásahy systému HSTC.
USER nabízí možnost individuálního nastavení nízké/střední/vysoké úrovně hodnot P/EB a nízké/střední/vysoké úrovně nebo úplného vypnutí HSTC.
Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) jezdce svými zásahy neruší a nabízí vytříbenou regulaci přenosu síly motoru na zadní kolo díky elektronicky řízené škrticí klapce.
Trubkový ocelový rám, hliníkové kyvné rameno, zavěšení zadního kola typu Pro-Link a 17/15palcové přední/zadní kolo jsou zárukou jisté ovladatelnosti. Účinné brzdění zajišťují dva radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny. Do úložného prostoru pod sedlem se vejde integrální přilba.
Pro držitele řidičského oprávnění A2 je k dispozici také verze s výkonem 35 kW. Nová barva udržuje model Forza 750 pro rok 2026 svěží a dále zvyšuje jeho atraktivitu.
Honda 10.8.2025
Dynamická akcelerace je samozřejmostí díky výkonnému dvouválcovému motoru o objemu 745 cm3 vybavenému elektronicky řízenou škrticí klapkou, třemi přednastavenými jízdními režimy a systémem nastavitelné kontroly trakce Honda se třemi úrovněmi.
Kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválcový motor SOHC osvědčené konstrukce nabízí vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Mechanická konstrukce motoru zůstala pro modelový rok 2026 nezměněna. Jeho architektura s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Náklon motoru směrem vpřed snižuje těžiště stroje a napomáhá jeho optimální stabilitě.
Maximální výkon činí 43,1 kW při 6 750/min., točivý moment vrcholí na 69 Nm při 4 750./min. Motor je schopen dosáhnout až 7 000 otáček. Rozjezd na 50 m Forza 750 zvládne za 3,9 s a při rychlosti 60 km/h pracuje motor pouze na 2 500/min.
Vzhledem k tomu, že elektronika motoru je ovládána elektronicky řízenou škrticí klapkou, může si jezdec vybrat ze tří režimů určených pro široké rozmezí jízdních podmínek. Výběr režimů se provádí tlačítky na levé rukojeti a je indikován na TFT displeji.
STANDARD se vyznačuje vyváženým výkonem motoru (P), brzděním motorem (EB) a zásahy systému HSTC.
Režim SPORT nabízí agresivnější přísun výkonu motoru (P) i brzdění motorem (EB), systém HSTC v tomto režimu zasahuje pouze minimálně.
RAIN se vyznačuje nízkým výkonem motoru a brzděním motorem, a velkými zásahy systému HSTC.
USER nabízí možnost individuálního nastavení nízké/střední/vysoké úrovně hodnot P/EB a nízké/střední/vysoké úrovně nebo úplného vypnutí HSTC.
Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) jezdce svými zásahy neruší a nabízí vytříbenou regulaci přenosu síly motoru na zadní kolo díky elektronicky řízené škrticí klapce.
Trubkový ocelový rám, hliníkové kyvné rameno, zavěšení zadního kola typu Pro-Link a 17/15palcové přední/zadní kolo jsou zárukou jisté ovladatelnosti. Účinné brzdění zajišťují dva radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny. Do úložného prostoru pod sedlem se vejde integrální přilba.
Pro držitele řidičského oprávnění A2 je k dispozici také verze s výkonem 35 kW. Nová barva udržuje model Forza 750 pro rok 2026 svěží a dále zvyšuje jeho atraktivitu.
Honda 10.8.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout